Fest(in) pe Bulevard – ediția a doua
https://www.ziarulmetropolis.ro/festin-pe-bulevard-editia-a-doua/

În perioada 11 – 18 octombrie, la Teatrul Nottara din Bucureşti se desfăşoară cea de-a II-a ediţie a Festivalului Internaţional de Teatru Fest(in) pe Bulevard.

Un articol de Liliana Matei|27 septembrie 2014

Festivalul este competitiv şi are, pentru secţiunea de concurs, o tematică apropiată de actualitatea imediată, astfel încât spectatorii să-şi poată recunoaşte, pe scenă, nevoile, speranţele, problemele. El va cuprinde două secţiuni principale, precum şi alte evenimente conexe:

Secţiunea competitivă Mici crize… (şi) electorale

Va avea sloganul: Eu pentru cine votez? A fost alesă această temă pentru că este un an electoral, iar alegerile fac parte din viaţa noastră cotidiană. Se vor juca, în mare parte, la Sala George Constantin, spectacole din România, Bulgaria şi Cehia. Astfel, vor fi prezentate următoarele producții: Panică de Mika Myllyaho, în regia lui Theodor-Cristian Popescu; Poker Face de Petr Kolečko, în regia Adelei Bițică; Fasole de Elin Rahnev, în regia lui Liupcio Gorgievski; Titanic Vals de Tudor Mușatescu, în regia lui Alexandru Dabija (Teatrul Odeon, la sediul acestuia); Brad de Crăciun la familia Ivanov de AI. I. Vvedenski, în regia lui András Urbán; Carne de Viliam Klimáček, în regia lui Jan Frič, precum şi Noul locatar de Eugène Ionesco, montarea regizorului Gábor Tompa, o producţie a teatrului gazdă, ce se joacă la Sala Horia Lovinescu şi reprezintă un important eveniment teatral. Suntem onoraţi de întâlnirea dintre echipa Teatrului Nottara şi doi creatori de mare valoare, regizorul Gábor Tompa și scenograful Helmut Stürmer.

Spectacolele Scene din viața insectelor de Karel Čapek, direcţia de scenă: Victor Ioan Frunză şi Rapsodie-n roz, după Oscar şi Tanti Roz de Eric-Emmanuel Schmitt, în regia lui Alexandru Repan, vor fi programate în afara competiţiei.

Secţiunea Bulevardul Comediei

Are drept temă comedia de bună calitate şi va cuprinde opt reprezentaţii, ale unor teatre din România şi din străinătate, printre care: Don Quijote după Miguel de Cervantes, regia: Mihai Mănuţiu (Teatrul Naţional Târgu-Mureş), Hai iu iu NU hi you you (spectacol muzical dedicat Mariei Tănase), regia: Radu Afrim (o producție UNITER); Tartuffe sau Impostorul, după J.B.P. Molière, versiunea scenică și direcția de scenă: Victor Ioan Frunză (Teatrul Metropolis); Miss Daisy și șoferul ei de Alfred Fox Uhry, regia: Claudiu Goga (Teatrul Evreiesc de Stat, București); Play Shakespeare, după operele lui William Shakespeare, adaptarea şi regia: Cristian Pepino (Teatrul Ţăndărică); precum şi VICTOR‘ia (opus 1), un spectacol de teatru muzical francez (Compania Petits Bâtons Production), regia: Hélène van der Stichel.

Şi anul acesta, Teatrul Nottara a realizat un spectacol special pentru festival şi anume Poker Face, după textul unui dramaturg ceh contemporan, Petr Kolečko. Piesa aduce în prim-plan un eveniment important din istoria recentă, Revoluţia de catifea, moment care a provocat crize şi a schimbat destine. Autorul a fost prezent la premiera pentru presă a producţiei, care a avut loc în data de 12 iunie 2014.

09
/02
/24

CARTEA DE CINEMA Într-o scurtă carte apărută în 2022 şi bazată pe câteva dialoguri inedite iniţiate de Ioan-Pavel Azap şi derulate între 2009 şi 2011, Tudor Caranfil vorbeşte despre parcursul său şi critica de film. Un moment esenţial au fost "Serile prietenilor filmului", un eveniment pe care l-a creat în 1962 şi al cărui succes avea să ducă la formarea Cinematecii - o poveste demnă însăşi de un scenariu.

09
/02
/24

Cu încasări de 952 de milioane de dolari la box-office-ul mondial, onorat cu cele mai mari premii ale industriei din acest an, dominând cu câte 13 nominalizări la Oscar® și la Premiile Academiei Britanice de Film și Televiziune (BAFTA), blockbusterul Oppenheimer în care joacă Cillian Murphy, nominalizat la Oscar pentru rolul lui J. Robert Oppenheimer și Emily Blunt în rolul soției sale, biologul și botanistul Katherine „Kitty” Oppenheimer, va fi disponibil pentru vizionare în exclusivitate pe SkyShowtime din 21 martie.

09
/02
/24

Seria CultClassics aduce în atenția publicului filme semnificative sau realizatori de film importanți din istoria cinematografiei. “Am vrut să creăm un program independent, care să ne conducă într-o călătorie prin lumea filmului, să explorăm împreună diferite curente cinematografice, stiluri regizorale, culturi și spații geografice” Anca Caramelea, curator ARTA.

09
/02
/24

Pe 11 și 20 februarie, de la ora 19:00, la Sala Mare a Teatrului Național Iași, va avea loc premiera pe țară O tragedie veninoasă după Women beware women de Thomas Middleton, regia, traducerea și adaptarea scenică aparținându-i lui Silviu Purcărete. Scenografia spectacolului este creată de Dragoș Buhagiar, noul proiect marcând împlinirea a 14 ani de excepțională colaborare cu regizorul Silviu Purcărete, începută la Teatrul Național Iași, cu spectacolul Uriașii munților de Luigi Pirandello.

09
/02
/24

Studenții bucureșteni sunt invitați să participe la un program de mentorat și internship dedicat spațiilor culturale din București. Pe lângă experiența practică, participanții vor putea accesa sponsorizări în valoare de 27.000 lei și vor avea posibilitatea unor stagii de practică în cele mai active agenții de comunicare din România

09
/02
/24

mind-moving, programul de terapie prin artă inițiat și organizat de Indie Box, în parteneriat cu NOPA - Societatea Norvegiană a Compozitorilor și Textierilor, Asociația Entuziart și Profeti ART SRL, ajunge la finalul perioadei de implementare și își încheie călătoria cu un eveniment special, dedicat publicului larg, cu intrare liberă, pe 21 februarie, de la 18:30, la Arcub - Hanul Gabroveni (str. Lipscani, nr. 84 - 90).

08
/02
/24

Seria SWORDS - Spoken Word Sessions continuă cu un nou episod ce îi are ca invitați pe Cosmina Moroșan & Anticorp Solar, Cristina Bordeanu, Cătălina Matei și Lucian Brad, într-un eveniment moderat de Cosmin Perța – duminică, 11 februarie, de la ora 19:30, la Control Club. Performance-urile vor fi completate de un set audio-vizual de Iulian Morar.