Festivalul Anonimul va avea o retrospectivă bucureşteană, între 30 august şi 1 septembrie
https://www.ziarulmetropolis.ro/festivalul-anonimul-va-avea-o-retrospectiva-bucuresteana-intre-30-august-si-1-septembrie/

Festivalul Anonimul, care a ajuns la cea de-a zecea ediţie, programată între 9 şi 18 august, la Sfântu Gheorghe, în Delta Dunării, va avea şi o retrospectivă bucureşteană, între 30 august şi 1 septembrie, la Cinema Studio.

Un articol de Corina Vladov|9 august 2013

Festivalul Anonimul, care a ajuns la cea de-a zecea ediţie, programată între 9 şi 18 august, la Sfântu Gheorghe, în Delta Dunării, va avea şi o retrospectivă bucureşteană, între 30 august şi 1 septembrie, la Cinema Studio.

Regizorul Istvan Szabo va fi invitatul de onoare al ediţiei de anul acesta a festivalului şi va primi vineri, în cadrul galei de deschidere a evenimentului, trofeul Anonimul – 10 ani pentru întreaga sa carieră.

Publicul prezent la Sfântu Gheorghe va avea ocazia să revadă în prezenţa regizorului filme importante semnate de acesta, precum „Mephisto” (premiul Oscar, 1982), dar şi „Colonelul Redl” (premiul juriului la Cannes, 1985) şi „Taking Sides/ Cazul Furtwängler”.

De asemenea, Istvan Szabo va susţine un masterclass şi va răspunde întrebărilor publicului prezent la festival.

Istvan Szabo s-a făcut cunoscut cu trilogia „Mephisto” (1981), „Colonel Redl” (1984) şi „Hanussen” (1988). Filmografia sa include, de asemenea, titlurile „Meeting Venus” (1991), „Sunshine” (1999) şi „Being Julia” (2004). Cel mai recent film al său, „The Door”, cu Helen Mirren în rolul principal, a fost prezentat în deschiderea Festivalului Anonimul 2012.

Festivalul va fi deschis, anul acesta, de cel mai nou film al lui Wong Kar-wai, „Marele maestru/ The Grandmaster” (foto sus), şi va fi închis cu proiecţia debutului în lungmetraj al regizorului Valentin Hotea, „Roxanne”.

Despre filmele alese în competiţia festivalului, selecţionerul Ludmila Cvikova a declarat: „Încercăm să aducem regizori din toate colţurile lumii. Este greu să alegem, dar încercăm să facem o combinaţie de regiuni şi stiluri”.

Anul acesta, în competiţia festivalului sunt înscrise filme din Afganistan („Wajma”, de Barmak Akram – care va fi prezent în Deltă), Rusia („Maiorul” de Yuri Birov) şi Kazahstan („Lecţii de armonie” de Emir Baigazin).

Singurul film românesc din competiţia de lungmetraj a festivalului este „Matei copil miner”, de Alexandra Gulea. Filmul regizoarei va fi proiectat în aceeaşi zi cu cel al tatălui său, regizorul Stere Gulea – „Sunt o babă comunistă”, cu Luminiţa Gheorghiu şi Ana Ularu în roluri principale, care va fi adus în avanpremieră în faţa publicului de la Anonimul.

Ediţia a X-a a Festivalului Internaţional de Film Independent Anonimul este organizată de Fundaţia Anonimul, cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei, Uniunii Cineaştilor din România, Consiliului Judeţean Tulcea, Institutului Cultural Român şi Televiziunii Române – coproducător.

04
/10
/21

Până la 14 octombrie, în cadrul Cineclubului One World Romania, pot fi vizionate gratuit pe site-ul Sahia Vintage câteva din filmele documentare, aflate la granița dintre funcția utilitară și vena experimentală, ale lui Mircea Săucan, dar și ale lui Radu Gabrea, Tudor Eliad sau Sergiu Nicolaescu.

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.