Festivalul Ceau, Cinema! invită filme în Competiția 2018
https://www.ziarulmetropolis.ro/festivalul-ceau-cinema-invita-filme-in-competitia-2018/

Ajuns la cea de-a 5-a ediţie, Festivalul Ceau, Cinema! de la Timişoara lansează apelul la înscriere în secţiunea competiţională internaţională, dedicată filmelor europene de lungmetraj de ficţiune, documentar sau animaţie.

Un articol de Petre Ivan|1 martie 2018

 

Sunt vizate filme din 2017 sau 2018, din ţările cu minorităţi tradiţionale în regiunea Banatului. Selecţionerul Competiţiei este criticul de film Ionuţ Mareş.

Competiția Ceau, Cinema! oferă un cadru de exprimare cineaștilor din țările cu minorități tradiționale în regiunea Banatului: Armenia, Austria, Bulgaria, Cehia, Croația, Germania, Israel, Italia, Polonia, Republica Moldova, România, Rusia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Turcia, Ucraina, Ungaria.

În cazul coproducțiilor, sunt acceptate doar filmele al căror coproducător majoritar provine dintr-o țară din lista menționată.

În mod tradițional, secțiunea competițională își propune să reflecte diversitatea cinematografiei europene de autor, printr-o selecție de filme originale și îndrăznețe.

Marele Premiu al Competiției Ceau, Cinema!, stabilit de un juriu format din trei personalități din lumea cinematografiei, este în valoare de 1.500 de euro și va fi oferit regizorului filmului câștigător. Se acordă de asemenea și Premiul Publicului, în valoare de 500 euro, exclusiv pentru un film din Competiție.

La fel ca la edițiile precedente, va fi acordat și un Trofeu Vitas România pentru film independent sau de început (primul sau al doilea film al unui regizor), în valoare de 1.000 de euro. Filmele din toate secțiunile festivalului sunt eligibile pentru acest premiu, care va fi decis de echipa Ceau, Cinema! și Vitas România.

Producătorii sau distribuitorii trebuie să completeze formularul de înscriere disponibil pe site-ul ceaucinema.ro, să trimită un link/screener cu filmul și un sinopsis la adresa [email protected].

Data limită de înscriere este 1 mai 2018!

Marele Premiu al Competiției 2017 a fost câștigat de coproducția italiano-austriacă „Mister Universo”, de Tizza Covi și Rainer Frimmel. Premiul Publicului a fost obținut de filmul bulgar „Slava”, de Kristina Grozeva și Petar Valchanov.

Juriul Competiției 2017 a fost format din producătorul Anamaria Antoci, actorul Alexandru Potocean și criticul de film Cătălin Olaru.

Trofeul Vitas România pentru film independent sau de început a fost câștigat de „Le ultime cose”, al regizoarei italiene Irene Dionisio.

Cea de-a 5-a ediție a Festivalului Ceau, Cinema! va avea loc în perioada 19-22 iulie 2018, la Timișoara și Gottlob (prima comună din România cu un cinematograf renovat) și va oferi proiecții, dezbateri, întâlniri cu oameni din lumea filmului și workshop-uri.

Mai multe detalii privind regulamentul Competiției, formularul de înscriere și FAQ se găsesc pe pagina de internet ceaucinema.ro sau pot fi solicitate la adresa de e-mail [email protected].

Festivalul de film Ceau, Cinema! este organizat de Asociația Marele Ecran și Asociația Pelicula Culturală.

 

 

Foto: Ceau Cinema – facebook

04
/10
/21

Până la 14 octombrie, în cadrul Cineclubului One World Romania, pot fi vizionate gratuit pe site-ul Sahia Vintage câteva din filmele documentare, aflate la granița dintre funcția utilitară și vena experimentală, ale lui Mircea Săucan, dar și ale lui Radu Gabrea, Tudor Eliad sau Sergiu Nicolaescu.

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.