Festivalul Geo Saizescu şi-a desemnat câştigătorii
https://www.ziarulmetropolis.ro/festivalul-geo-saizescu-si-a-desemnat-castigatorii/

Festivalul de Film Studenţesc ,,Geo Saizescu” a ajuns la final. Timp de trei zile, la Sala Union a Cinematecii Române, au putut fi vizionate 51 de producţii ale şcolilor de cinema de la UNATC, Hyperion şi Media.

Un articol de Andrada Văsii|17 noiembrie 2013

Festivalul de Film Studenţesc „Geo Saizescu” a ajuns la final. Timp de trei zile, la Sala Union a Cinematecii Române, au putut fi vizionate 51 de producţii ale școlilor de cinema de la Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică (UNATC), Hyperion şi Media.

Sâmbătă, 16 noiembrie, juriul prezidat de scriitorul, editorialistul și filmologul Cristian Tudor Popescu, alături de criticul de film Cristina Corciovescu, regizorul Constantin Popescu, actorul Bogdan Dumitrache și directorul de imagine Tudor Mircea, a decis că Trofeul Geo Saizescu pentru cel mai bun film din festival revine peliculei Pastila fericirii, în regia Ceciliei Felméri, de la UNATC. De altfel, cele mai multe distincții au revenit Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică.

Astfel, Premiul pentru cea mai bună regie a fost câștigat de mediu-metrajul Rev(b)elion, realizat de Matei-Lucaci Grunberg, Premiul pentru cel mai bun film de ficțiune l-a luat pelicula În acvariu, regia Tudor Jurgiu, care a luat și Premiul pentru cel mai bun scenariu.

Premii de interpretare la Festivalul „Geo Saizescu“

Sânziana Vizinteanu a luat Premiul pentru cel mai bun film documentar – 13 -, cu o mărturie a unui fost deținut din închisorile comuniste. Premiul pentru cel mai bun film experimental a revenit lui Alexandru Petru Bădeliță, pentru Pescuitorul de imagini, o interpretare extrem de interesantă a poemului omonim al lui Sașa Pană.

Universitatea Media a câștigat Premiul pentru cea mai bună imagine prin Şerban Ionescu, pentru filmul Ceasul rău, pisica neagră.

Cele mai așteptate premii au fost ca de obicei, cele de interpretare.  Premiul pentru cel mai bun rol feminin a fost  cucerit de talentata și expresiva Maria Mitu, în filmele Tati și În acvariu și, cel de interpretare masculină, lui Gabriel Costin, pentru jocul din savuroasa comedie Poc, Trosc și-un tort cu frișcă. Mențiunea specială a juriului a revenit Universității Hyperion, respectiv  documentarului Dans, în regia lui Adi Tudorache.

Geo Saizescu

Imagine din filmul „În acvariu“, de Tudor Jurgiu

Înainte de Gala de decernare a Premiilor, s-a proiectat primul mediu-metraj al maestrului Geo Saizescu, Doi vecini, realizat în 1958. Criticul de film Călin Căliman a vorbit despre această bijuterie cinematografică și despre prietenia cu marele regizor.

Din păcate, absența studenților din sala de cinema în cele trei zile de proiecție, lipsa lor de interes față de propria lor meserie, este mai mult decât îngrijorătoare. Şi nu doar studenții au absentat, dar și profesorii lor.

În ciuda acestui aspect, Festivalul Studențesc de Film „Geo Saizescu”, al cărui director a fost regizorul Cătălin Saizescu, a reușit, pe de o parte, să omagieze memoria celui care a creat comedii memorabile, de la Păcală, la Balul de sâmbătă seară, Secretul lui Bachus, Secretul lui Nemesis  sau Astă seară dansăm în familie, iar pe de altă parte,  a radiografiat nivelul școlii de film la ora actuală.

Foto credit: Festivalul Studențesc de Film „Geo Saizescu“

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.

24
/09
/21

Festivalul KINOdiseea aduce pe marele ecran filme despre protejarea mediului, relațiile dintre copii și părinți, curaj și empatie, la Cinema Gloria și Cinema Eforie.