Festivalul Internaţional de Teatru Nou, Arad, 12-20 mai
https://www.ziarulmetropolis.ro/festivalul-international-de-teatru-nou-arad-12-20-mai/

Festivalului Internaţional de Teatru Nou, ediţia a şasea, va avea loc în perioada 12-20 mai la, Teatrul Clasic „Ioan Slavici” din Arad, anunţă organizatorii. Anul acesta selecţia cuprinde 20 de spectacole de teatru produse de companii de stat sau independente din Bucureşti şi din ţară, precum şi două spectacole străine, din Olanda şi Spania. Curatorul festivalului este teatrologul Claudiu Groza.

Un articol de Petre Ivan|19 aprilie 2018

Selecţia oficială a FITN 2018: „90”, scenariu colectiv, regia şi dramaturgia David Schwartz, O2G şi Macaz Teatru Coop, Bucureşti, „Demnitate”, textul şi regia Ignasi Vidal, Teatrul Avangardia, Bucureşti, „F.A.D (Noduri şi plăci)”, de Nicola Wilson, regia Horia Suru, Teatrul „Regina Maria”, Oradea, „Familia fără zahăr”, de Mihaela Michailov, regia Radu Apostol, Teatrul Mic şi Centrul de Teatru Educaţional Replika, Bucureşti, „Familia Ou”, spectacol colectiv, regia Bogdan Untilă, Teatrul Recul, Bucureşti.

Spectacolul „Fane solamente”, one man show cu Pau Palaus, Compania Contaminando Sonrisas, este invitat din Spania, iar „The Yelling Kitchen Prince/ Prinţul gălăgios din bucătărie”, one man show cu Bram Graafland, GillendeKeukenPrince Company, din Olanda.

În selecţie au fost alese şi „Grounded”, de George Brant, regia Ligia Ciornei, Doctor’s Studio, Bucureşti, „Iluzii”, de Ivan Vîrîpaev, regia Cristian Ban, Teatrul de Nord, Satu Mare, „Jim cară molozul”, după Ioan Peter, regia Florin Didilescu, Trupa de teatru licean francofon AMIFRAN, Arad, „M.I.S.A.PĂRUT”, de Alexa Băcanu, regia Dragoş Alexandru Muşoiu, Reactor de creaţie şi experiment Cluj-Napoca, „O femeie singură”, de Dario Fo şi Franca Rame, regia Daniel Grigore-Simion, Teatrul de Artă, Bucureşti, „OMG! – Organisme Modificate Genetic”, un spectacol de Ioana Păun, Teatrul „Andrei Mureşanu”, Sfântu Gheorghe.

Spectatorii vor putea să vadă la Arad şi „Our ladies of perpetual succour (Fecioarele noastre grabnic ajutătoare)”, de Lee Hall, după romanul „Sopranele” de Alan Warner, regia şi coregrafia Răzvan Mazilu, Teatrul Excelsior, Bucureşti, „Öröm és boldogság/ Bucurie şi fericire”, de Székely Csaba, regia Andi Gherghe, Teatru 3G, Târgu-Mureş şi „Pe jumătate cântec”, un spectacol de Crista Bilciu, Teatrul Odeon, Bucureşti.

Se adaugă: „Plex”, scenariu bazat pe texte deEric Bogosian, regia Andrei Dinu şi Andrei Stan, Teatrul Municipal Baia Mare, „Rovegan”, textul şi regia Catinca Drăgănescu, Asociaţia Arena şi Centrul de Teatru Educaţional Replika, Bucureşti, „Somnambulism”, de Iaroslava Pulinovici, regia Alexandru Mâzgăreanu, Teatrul „Nottara”, Bucureşti, „Stage Dogs”, textul şi regia Florin Piersic Jr. (inspirat de „A life in the theatre” de David Mamet), Teatrul ACT, Bucureşti, „Tatăl meu, preotul”, de Gabriel Sandu, regia Leta Popescu, Teatrul Naţional Târgu-Mureş, Compania „Liviu Rebreanu”, „Visătorul”, după Ian McEwan, un spectacol-concert de Ada Milea, Teatrul Tineretului Piatra Neamţ.

Foto: Festivalul Internaţional de Teatru Nou – facebook

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.