Film despre tinerețea papei Francisc
https://www.ziarulmetropolis.ro/film-despre-tineretea-papei-francisc/

Chiamatemi Francesco (Spuneţi-mi Francisc) prezintă drumul pe care l-a parcurs fiul unor imigranţi italieni din Argentina pentru a deveni şeful Bisericii Catolice. Filmul va fi lansat în cinematografele italiene la 3 decembrie.

Un articol de Petre Ivan|27 noiembrie 2015

Filmul,  prezentat joi presei din Roma, prezintă viața lui Jorge Bergoglio din anii tinereții când a decis să intre în ordinul iezuiților și până când a fost ales papă la 13 martie 2013.

Regizorul filmului, italianul Daniele Luchetti, a explicat că este vorba de „un film de investigație” pentru care a fost nevoit să facă „multe săpături” pentru a menține o relație onestă cu personajul. O căutare care a început în urmă cu doi ani la Buenos Aires, orașul natal al papei, când a decis să caute piste privind viața Înaltului Pontif și a găsit foști prieteni de școală ai lui Bergoglio ale căror mărturii i s-au părut „false”.

Chiamatemi Francesco începe în 1963 cu un tânăr Bergoglio care trăiește o viață de adolescent normală, cu prieteni și iubită pe care îi va părăsi pentru a-și urma vocația și a intra în rândurile iezuiților. Bergoglio va trăi apoi ultimii ani ai dictaturii militare (1976-1983) din Argentina, sărăcia care a lovit țara în 1990 și criza din 2001.

Filmul se încheie în ziua în care Bergoglio, îmbrăcat în alb și cu o cruce de fier, salută mulțimea din Piața San Pietro, după ce a fost ales papă la 13 martie 2013.

Foto: Film despre tinerețea papei Francisc  – cinemagia

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.