Filme de top din selecția CANNES 2019, la cinema
https://www.ziarulmetropolis.ro/filme-de-top-din-selectia-cannes-2019-la-cinema/

Lungmetraje realizate de cineaşti precum Pedro Almodóvar, fraţii Dardenne, Ken Loach şi Elia Suleiman, selectate în competiţia oficială a celei de-a 72-a ediţii a Festivalului de Film de la Cannes vor fi aduse în România de Independenţa Film.

Un articol de Petre Ivan|25 aprilie 2019

Independenţa Film, casa de distribuţie care promovează filme independente de referință, de nișă sau câștigătoare ale unor premii internaționale prestigioase, va aduce pe ecranele din România în lunile următoare unele dintre cele mai așteptate titluri din competiția oficială de la Cannes 2019: “Pain and Glory” / “Dolor y gloria”, în regia lui Pedro Almodóvar, “Young Ahmed” / “Le jeune Ahmed” al fraților Jean-Pierre și Luc Dardenne, “Sorry We Missed You” (Ken Loach), “It Must Be Heaven” (Elia Suleiman) și “The Beanpole” al regizorului rus Kantemir Balagov, selectat în secțiunea Un Certain Regard.

Lista va fi completată de alte titluri în săptămânile următoare. “Pain and Glory” / “Dolor y gloria”, filmul autobiografic al regizorului spaniol Pedro Almodóvar, care îi are în rolurile principale pe Antonio Banderas și Penelope Cruz, punctează cu emoție aspecte mai puțin cunoscute din viața autorului și este, totodată, o odă a dragostei lui pentru cinema.

De două ori recompensaţi cu Palme d’Or, fraţii Dardenne revin la Cannes cu un nou film social: “Young Ahmed” / “Le jeune Ahmed”, povestea lui Ahmed, un puști de 13 ani, prins între provocările vârstei și convingerile religioase extreme. Și tot un film social propune și regizorul britanic Ken Loach: “Sorry We Missed You” – povestea unei tinere familii care se confruntă cu datorii mari în urma crizei din 2008 și care se luptă pentru a se menține pe linia de plutire într-o piață a muncii dominată de joburi de scurtă durată.

It Must Be Heaven

“It Must Be Heaven” al regizorul palestinian Elia Suleiman, care este, de asemenea, și personajul central al filmului, explorează cu umor, prin intermediul unei călătorii în afara Palestinei, teme ca identitatea, naționalitatea și apartenența, în timp ce filmul “The Beanpole” al regizorului rus Kantemir Balagov ne poartă prin Leningradul anului 1945, pe urmele a două tinere femei ce luptă pentru a-și reconstrui viața printre ruinele celui de Al Doilea Război Mondial.

Competiția Cannes FF 2019 este completată de titluri ca “The Dead Don’t Die”, de Jim Jarmusch, “Il traditore”, de Marco Bellochio, “The Wild Goose Lake”, de Diao Yinan, „Parasite”, de Bong Joon Ho, “Roubaix, une lumiére!”, de Arnaud Desplechin, “Atlantique”, de Mati Diop, “Matthias et Maxime”, de Xavier Dolan, “Little Joe”, de Jessica Hausner, “Les misérables”, de Ladj Lee, “A Hidden Life”, de Terrence Malick, “Bacurau”, de Kleber Mendonça Filho și Juliano Dornelles, “La Gomera”, de Corneliu Porumboiu, “Frankie”, de Ira Sachs, “Portrait de la Jeune Fille en Feu”, de Céline Sciamma și “Sybil”, de Justine Triet.

Foto: CANNES 2019 – facebook

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.

24
/09
/21

Festivalul KINOdiseea aduce pe marele ecran filme despre protejarea mediului, relațiile dintre copii și părinți, curaj și empatie, la Cinema Gloria și Cinema Eforie.