Filmul lui Silviu Purcărete, Undeva la Palilula, a fost lansat în cinematografele din Franța unde deja a primit cronici elogioase

Filmul Undeva la Palilula scris şi regizat de Silviu Purcărete şi produs de Libra Film a fost lansat pe marile ecrane din Franţa în septembrie 2022, la 10 ani după ce a fost selecţionat în Competiţia East is West a Festivalului Internaţional de Film Karlovy Vary.

Un articol de Petre Ivan|22 septembrie 2022

Publicul și criticii francezi au primit cu entuziasm producția care poate fi urmărită în cinematografele din toată țara. Undeva la Palilula spune povestea unui medic care primește repartiție într-un orășel fantomă, pierdut în mijlocul câmpiei valahe. Palilula e un loc unde derizoriul coexistă cu lucruri fermecătoare, iar populația din oraș e izolată pentru eternitate în beție, petreceri și orgii. Din distribuție fac parte Áron Dimény, George Mihăiță, Răzvan Vasilescu sau Constantin Chiriac.

Pentru Positif, publicația Institutului Lumière, filmul este „o operă de artă totală care unește ingenios teatrul, opera și istoria”, iar pentru revista Premiere este „o poveste barocă, puternică, asurzitoare”. À voir à lire vede în filmul lui Silviu Purcărete „un omagiu sub formă de basm, populat de reminiscențe, unei țări care a știut să folosească râsul și oniricul pentru a transcende nebunia propriei istorii. Lumina, culoarea, machiajul, decorul ajută la crearea unui univers fascinant si deconcertant. Avem impresia că asistăm la dezvăluirile melancolice și vesele ale unui poet al timpurilor moderne, iar asta pentru că întreg filmul e străbătut de poezie și simboluri. Lumea Palilulei, cu toate creaturile ei, este condamnată la o petrecere extravagantă care nu va sfârși să bântuie imaginația spectatorului.”

Undeva la Palilula este distribuit în România de Transilvania Film și este câștigătorul a șapte Premii Gopo. În Franța este distribuit de Ed Distribution.

Pentru publicația de cinema Chacun Cherche Son Film, „Undeva la Palilula propune un joc infinit de teatru în teatru, oferind tuturor spectacolul unui microcosmos straniu, în care locuitorii trebuie să se împace cu extravaganțele și manipulările puterii”. Le Bleu du Miroir remarcă muzica filmului: „Însoțit de o coloană sonoră specială, acest film original și reușit din punct de vedere vizual, presărat cu momente nebunești, amuzante sau tulburătoare, ne poartă într-o călătorie neobișnuită, uneori hilară și alteori destabilizatoare. Între râs și disconfort, este greu să rămâi indiferent față de acest film inclasabil și misterios.”.

Le Journal du Dimanche consideră filmul „o călătorie pe cât de fascinantă, pe atât de epuizantă, care surprinde constant.”, iar publicația Culturopoing.com crede că „Palilula evocă oarecum faimosul Macondo din O sută de ani de singurătate al lui Marquez, prin aspectul său picaresc și prin ideea de oraș înghețat în timp, dar care totuși se transformă, aproape în ciuda sa.”. Pentru Rolling Stone Magazine, Undeva la Palilula e „o dramă unde nebunia te îmbată”.

Pe teritoriul României, Undeva la Palilula poate fi urmărit pe platforma de streaming TIFF Unlimited.

14
/11
/23

"În lunile octombrie şi noiembrie am stat o lună la Timișoara ca bursier: am primit o bursă de creație Taifas în colaborare cu librăria La Două Bufnițe" - scriitorul Vasile Ernu îşi împărtăşeşte impresiile despre prima ediţie a unui nou festival timişorean.

14
/11
/23

Începând de vineri spectatorii sunt așteptați undeva în (v)estul sălbatic, în România anului 1944 când cel De-al Doilea Război Mondial se apropie de final. WARBOY spune povestea plină de emoție a unui adolescent care, încercând să salveze cei doi cai ai familiei, pornește într-o călătorie inițiatică, traversând peisajul sălbatic al Munților Apuseni.

14
/11
/23

Documentarul-portret „𝑫𝒆 𝒄𝒆 𝒎𝒂̆ 𝒄𝒉𝒆𝒂𝒎𝒂̆ 𝑵𝒐𝒓𝒂, 𝒄𝒂̂𝒏𝒅 𝒄𝒆𝒓𝒖𝒍 𝒎𝒆𝒖 𝒆 𝒔𝒆𝒏𝒊𝒏” (regie: Carla-Maria Teaha), care o aduce în prim-plan pe una dintre cele mai iubite scriitoare din România, se vede, începând de astăzi, în cinematografele din România, distribuit de Bad Unicorn.

13
/11
/23

CRONICĂ DE FILM Aflată la debutul în regie, Carla Teaha propune “De ce mă cheamă Nora, când cerul meu e senin” (2023), un documentar portret, plin de deferenţă, despre o scriitoare îndrăgită şi nonconformistă, Nora Iuga. Din 17 noiembrie, în cinematografe.

13
/11
/23

Bucharest Best Comedy Film Festival și-a ales filmul câștigător dintre cele 10 participante în competiție. Marele câștigător este o comedie venită direct din Peru pe marile ecrane din România. Surori vitrege a fost ales în unanimitate de către juriul festivalului, cucerind imediat și publicul participant la Gala de închidere, când a fost anunțat drept marele câștigător.

01
/11
/23