Filmul „Poziţia copilului”, în competiţia pentru Ursul de Aur, la Berlin
https://www.ziarulmetropolis.ro/filmul-pozitia-copilului-in-competitia-pentru-ursul-de-aur-la-berlin/

Filmul „Poziţia copilului”, în regia lui Călin Peter Netzer, este singurul lungmetraj românesc inclus în selecţia oficială a celei de-a 63-a ediţii a Festivalul Internaţional de Film de la Berlin (7 – 17 februarie 2013), informează Direcţia Comunicare a Institutului Cultural Român (ICR).   Regizorul român, multi-premiat în trecut pentru filmele „Medalia de onoare” (2010) […]

Un articol de Andrada Văsii|28 ianuarie 2013

Filmul „Poziţia copilului”, în regia lui Călin Peter Netzer, este singurul lungmetraj românesc inclus în selecţia oficială a celei de-a 63-a ediţii a Festivalul Internaţional de Film de la Berlin (7 – 17 februarie 2013), informează Direcţia Comunicare a Institutului Cultural Român (ICR).

 

Regizorul român, multi-premiat în trecut pentru filmele „Medalia de onoare” (2010) şi „Maria” (2003), concurează pentru trofeul Ursul de Aur cu nume celebre din cinematografia mondială, precum Gus Van Sant, Steven Soderbergh sau Ulrich Seidl.

„Poziţia copilului” intră în cursă pentru trofeele Berlinalei alături de alte 18 filme, printre care „Promised Land”, în regia lui Gus Van Sant, cu Matt Damon în rolul principal, „Side Effects”, un thriller de Steven Soderbergh, „Camille Claudel 1915”, al francezului Bruno Dumont, „Closed Curtain”, regizat de Jafar Panahi, cineastul iranian aflat în închisoare, „Paradise: Hope”, ultima parte din trilogia regizorului german Ulrich Seidl, sau „An Episode in the Life of an Iron Picker” al lui Danis Tanovic, regizorul premiat cu Oscar pentru „No Man’s Land”.

Juriul va fi prezidat de renumitul cineast chinez Wong Kar-wai.

Beneficiind de prestaţiile unor actori precum Luminiţa Gheorghiu şi Bogdan Dumitrache, în ipostaza de mamă şi fiu, „Poziţia copilului” vorbeşte cu dramatism, cu emoţie, dar şi cu umor, despre traumele sufocării copiilor prin dragoste şi despre amprentele pe care le lasă părinţii asupra personalităţii acestora.

Filmul este şi o radiografie a high-class-ului românesc contemporan şi vorbeşte despre trafic de influenţă şi corupţie la nivel mic în instituţiile de bază ale societăţii şi extensiile acestora asupra întregului sistem socio-economic din România de azi.

Scenariul este semnat de Răzvan Rădulescu şi Călin Peter Netzer, directorul de imagine este Andrei Butică, montajul şi sound design-ul îi aparţin Danei Bunescu, decorurile sunt realizate de Mălina Ionescu, sunetul de Cristian Tarnoveţchi, costumele de Irina Marinescu, iar machiajul de Dana Roseanu şi Domnica Sava.

Producătorii filmului sunt Călin Peter Netzer şi Ada Solomon.

ICR sprijină participarea echipei filmului la Festivalul de la Berlin.

 

Sursa: Agerpres

04
/10
/23

Bizară şi explozivă apariţie e acest “Nu aştepta prea mult de la sfârşitul lumii” (2023), cel mai nou film al lui Radu Jude. El adună într-o structură inedită, inconfortabilă şi surprinzătoare la fiecare pas, cam toate preocupările formale de până acum ale regizorului, care le pune de această dată în slujba unei critici virulente a capitalismului deopotrivă românesc şi european.

04
/10
/23

Descris de Variety ca fiind un film „bogat în detalii și foarte specific în descrierea familiei de clasă mijlocie pe care o observă” și care „oferă libertatea publicului de a-și alege punctele de vedere cu care se identifică cel mai mult în imaginea de ansamblu.”, TÓTEM a cucerit simpatia spectatorilor prezenți la cele două proiecții din programul competițional al celei de-a 19-a ediții Bucharest International Film Festival (BIFF), unde a obținut Premiul Juriului. Filmul se va lansa în cinema din 13 octombrie, distribuit de August Film.