Florica Prevenda expune ,,Obsesia Facebook’’ la Brukenthal
https://www.ziarulmetropolis.ro/florica-prevenda-expune-obsesia-facebook-la-brukenthal/

Luna aprilie aduce o nouă expoziţie semnată Florica Prevenda, intitulată “Obsesia Facebook” (“Facebook Obsession”), vizitabilă pentru prima dată la Galeria de Artă Contemporană a Muzeului Naţional Brukenthal din Sibiu.

Un articol de Andrada Văsii|8 aprilie 2013

În luna aprilie 2013, Galeria de Artă Contemporană a Muzeului Naţional Brukenthal din Sibiu găzduiește expoziția “Obsesia Facebook” a artistei Florica Prevenda. 

Curator: Adrian Luca

,, Începând cu anii ’90, Florica Prevenda și-a derulat activitatea între doi poli, unul cu referire la sinele uman, inclusiv la cel personal, celălalt cu referire la societatea “on-line” ce a marcat în mod obiectiv omenirea sfârșitului de mileniu și postmileniu, din toate punctele de vedere. În tot acest timp doamna Prevenda a încercat, prin lucrările sale, să descifreze ființa umană în sine și ca rezultat al amprentei socio-culturale date de epoca în care traiește.

Printre expozițiile realizate în trecut se numară: “Chipuri fără chip” (“Faces without a Face”), ”Timp Regăsit” (“Time Regained”), “Serenitate” (“Serenity”), “Rețeaua oamenilor” (“Net People”), “Umbre ale Prezentului” (“Shadows of the Present”). Pe lânga activitatea din țară, doamna Prevenda a organizat expoziții în importante centre culturale ale lumii, cum ar fi: Bruxelles (Belgia), Amsterdam (Olanda), Milano (Italia) sau Granvillar (Franta).

Anul 2013 ne aduce o nouă expoziție semnată Florica Prevenda, intitulată “Obsesia Facebook” (“Facebook Obsession”), vizitabilă pentru prima dată la Galeria de Arta Contemporană a Muzeului Național Brukenthal din Sibiu. Facebook-ul tinde sa devină, tot mai mult, un mod de viață. Generații întregi, îndepartate ca vârsta, sunt prinse în ceea ce este recunoscută drept cea mai mare rețea de socializare din lume, cu aproape un miliard de utilizatori zilnici. Pe ălângă părțile bune ale acestor mari rețele de socializare, trebuie sa ne întrebam însă care sunt și minusurile unei rețele care își propune să devină registrul de identitate al lumii.

În expoziție, din punct de vedere tehnic, “Facebook” este entitatea umană rezultată din “bare” cromatice în relief, compuse sugestiv de la o pânză la alta, în încercarea sugerării unui traseu ideatic. Semnul folosit este chipul uman, fragmentat, abordat volumetric pe pânză.

Expoziția se constituie în grupuri de lucrări ce vor încerca sa sugereze comunicarea virtuala cu aspectele ei pozitive dar și cele negative: pozitive pentru că vizează viteza de comunicare la scară globală, negative pentru că vizează lipsa contactului uman, dimensiune ce caracterizează ființa umană în esența ei.”

Foto credit: Florica Prevenda

Text preluat în parteneriat cu Modernism.ro

01
/10
/20

În ciuda restricțiilor contextului pandemic, 32.405 de persoane au participat la ediția a 7-a Art Safari, finalizată duminică noapte, probabil cel mai mare eveniment dedicat artei în România, unic ca amploare, concept și structură. Muzeul temporar, deschis pentru două săptămâni, de data aceasta în Victoria Tower, a ocupat cu artă o suprafață de 6.000 de metri pătrați și a găzduit 800 de opere în valoare totală de peste 12 milioane de euro.

28
/09
/20

Când arta devine o formă de a pătrunde dincolo de vizibil, în adâncurile nevăzute ale ființei, artistul accede la o conectare profundă cu el însuși prin accesarea părților nevăzută ale Sinelui. Creația capătă un substrat mult mai profund, iar artistul devine mai mult decât un simplu imitator al conținutului realității. Cel care lasă emoția să se manifeste pe pânză, invită privitorul spre expresivități și trăiri care compun un întreg ansamblu de stări ale creatorului.

24
/09
/20

Fundația Calea Victoriei aduce o mulțime de noutăți în programul de cursuri online al lunii octombrie, ca să te bucuri de seri reușite și energizante. Istorie și artă urbană, dicție și cetăți medievale, negociere și literatură sau comedie sunt doar câteva posibilități.

10
/09
/20

Ca o încununare a stilurilor arhitecturale neogotic, romantic şi neobaroc, Palatul din centrul Iașilor, conceput în spiritul palatelor comunale din Europa de Vest, priveşte semeţ în fiecare zi peste orizonturile capitalei culturale a Moldovei. Palatul a fost construit între anii 1906-1925 de către arhitectul Ion. D. Berindey, având suprafața totală de 34.236,35 mp.

08
/09
/20

Proiectul multidisciplinar H3 Garden before detach() se lansează miercuri, 9 septembrie, în București, pe Popa Nan 82. Cinci seri de muzică live, mai multe reprezentații ale spectacolului-instalație Who Am I? A human-robot performance decât erau prevăzute datorită cererii publicului și o expoziție fără precedent de instalații interactive reprezintă perspectiva dinamică pe care H3 o propune în această toamnă.