Florica Prevenda expune ,,Obsesia Facebook’’ la Brukenthal
https://www.ziarulmetropolis.ro/florica-prevenda-expune-obsesia-facebook-la-brukenthal/

Luna aprilie aduce o nouă expoziţie semnată Florica Prevenda, intitulată “Obsesia Facebook” (“Facebook Obsession”), vizitabilă pentru prima dată la Galeria de Artă Contemporană a Muzeului Naţional Brukenthal din Sibiu.

Un articol de Andrada Văsii|8 aprilie 2013

În luna aprilie 2013, Galeria de Artă Contemporană a Muzeului Naţional Brukenthal din Sibiu găzduiește expoziția “Obsesia Facebook” a artistei Florica Prevenda. 

Curator: Adrian Luca

,, Începând cu anii ’90, Florica Prevenda și-a derulat activitatea între doi poli, unul cu referire la sinele uman, inclusiv la cel personal, celălalt cu referire la societatea “on-line” ce a marcat în mod obiectiv omenirea sfârșitului de mileniu și postmileniu, din toate punctele de vedere. În tot acest timp doamna Prevenda a încercat, prin lucrările sale, să descifreze ființa umană în sine și ca rezultat al amprentei socio-culturale date de epoca în care traiește.

Printre expozițiile realizate în trecut se numară: “Chipuri fără chip” (“Faces without a Face”), ”Timp Regăsit” (“Time Regained”), “Serenitate” (“Serenity”), “Rețeaua oamenilor” (“Net People”), “Umbre ale Prezentului” (“Shadows of the Present”). Pe lânga activitatea din țară, doamna Prevenda a organizat expoziții în importante centre culturale ale lumii, cum ar fi: Bruxelles (Belgia), Amsterdam (Olanda), Milano (Italia) sau Granvillar (Franta).

Anul 2013 ne aduce o nouă expoziție semnată Florica Prevenda, intitulată “Obsesia Facebook” (“Facebook Obsession”), vizitabilă pentru prima dată la Galeria de Arta Contemporană a Muzeului Național Brukenthal din Sibiu. Facebook-ul tinde sa devină, tot mai mult, un mod de viață. Generații întregi, îndepartate ca vârsta, sunt prinse în ceea ce este recunoscută drept cea mai mare rețea de socializare din lume, cu aproape un miliard de utilizatori zilnici. Pe ălângă părțile bune ale acestor mari rețele de socializare, trebuie sa ne întrebam însă care sunt și minusurile unei rețele care își propune să devină registrul de identitate al lumii.

În expoziție, din punct de vedere tehnic, “Facebook” este entitatea umană rezultată din “bare” cromatice în relief, compuse sugestiv de la o pânză la alta, în încercarea sugerării unui traseu ideatic. Semnul folosit este chipul uman, fragmentat, abordat volumetric pe pânză.

Expoziția se constituie în grupuri de lucrări ce vor încerca sa sugereze comunicarea virtuala cu aspectele ei pozitive dar și cele negative: pozitive pentru că vizează viteza de comunicare la scară globală, negative pentru că vizează lipsa contactului uman, dimensiune ce caracterizează ființa umană în esența ei.”

Foto credit: Florica Prevenda

Text preluat în parteneriat cu Modernism.ro

08
/05
/18

Se împlinesc, astăzi, 115 ani de la moartea unuia dintre cei mai talentaţi, influenţi şi interesanţi artişti ai secolului al XIX-lea. În primăvara anului 2015, tabloul său “Nafea Faa Ipoipo?" ("Când te vei căsători?"), realizat în anul 1892, devenea cea mai scumpă operă de artă din istorie, după ce era achiziționat pentru suma de 300 de milioane de dolari. Recordul lui Gauguin a rezistat doar un an și jumătate, până în noiembrie 2017, când “Salvator Mundi”, pictura atribuită lui Leonardo da Vinci, era cumpărată cu 450,3 milioane de dolari.

07
/05
/18

Comunitatea “Domnițe cu altițe” vă invită duminică, 13 mai 2018, la cea de-a doua ediție a Paradei Portului Popular românesc în București. Parada va străbate Calea Victoriei pana în Centrul Vechi, la Hanul lui Manuc.