FOTOCRONICI ”New Energy”. Zece fotografii de Mircea Albuțiu
https://www.ziarulmetropolis.ro/fotocronici-new-energy-zece-fotografii-de-mircea-albutiu/

Fotograful Mircea Albuţiu vă prezintă 10 imagini din seria de 40, numită New Energy. Seria a fost expusă la Arcade 24 în Bistriţa Năsăud în septembrie 2015; în 28 aprilie 2017 va fi vernisată la Teatro Jose Lucio da Silva din Leiria, Portugalia iar în august 2017 la sediul ICR din Lisabona.

Un articol de Cristina Enescu Aky|20 martie 2017

”Am lucrat cu Gigi Căciuleanu la Amor Amores, o piesă montată la Opera Națională Cluj-Napoca în 2014. Ceea ce a fost foarte interesant pentru mine în cele 3 luni de montare a piesei, a fost că dansatorii au lucrat intens și uniti la punerea în scenă a coregrafiei, dansatorii fiind obișnuiți cu dansul clasic. Gigi Caciuleanu le-a cerut să insiste pe pozițiile grele, să nu pozeze deloc, să simtă muzica și coregrafia, fără să o îndulcească”, declară fotograful Mircea Albuțiu.

Aura Poenar scrie în catalogul expoziției: Ceea ce îl preocupă pe Gigi Căciuleanu este încremenirea, statul care nu este poză, ci o formă de suspendare a momentului. Pentru el, mișcările de dans au valoare de timp, de momente privilegiate: “Cineva care sare în aer este într-un moment de culme a existenței; cineva care se duce în podea cu toată ființa nu se oprește numai la podea, se duce mult mai departe, se duce în neant…” Dansatorii sunt obligați să iasă mereu din zona lor de confort, să lucreze cu stări puternice, contrastate, mișcările și încremenirile lor implică o dificultate în plus pentru că ele sunt ieșite din ax: “Ceea ce învățăm noi la școală e să fim într-un ax, să stăm în echilibru… eu le cer niște dezechilibre… în momentul în care ți-ai găsit echilibrul să ai impresia că ești pe marginea prăpastiei și vrei să te recuperezi, să nu cazi în ea.” Dansul devine astfel tocmai acest mod de organizare a corpului în mișcare, în cădere, este un zvâc al nebuniei, al non-confortului, coregraful le cere un dans neconfortabil în care iluzia certitudinii și a controlului este spulberată: “dansatorul, în fața unui obstacol, unui pericol, face apel la această necesitate de a supraviețui. Se spune că dansul este arta vieții. Eu zic că e arta supraviețuirii.”

L1000462 L1000900 L1003039 L1003338 L1003408 L1003669 L1003793 L1005079 L1017270
 


16
/11
/20

O expoziție de grup atipică, The Domino Effect (21 noiembrie 2020 – 6 februarie 2021) aduce în spațiul galeriei Gaep 13 lucrări selectate exclusiv de artiști, printr-o reacție în lanț: de la Răzvan Anton și până la Ignacio Uriarte, fiecare artist al galeriei a ales o lucrare de la următorul artist în ordine alfabetică.

13
/11
/20

Fabrica de Pensule alături de Spațiul de Artă Contemporană MAGMA deschid primul moment din setul de expoziții dedicate sectorului emergent al scenei de arte vizuale din România, parte a proiectului "Future Perfect / Viitor Anterior", în data de 13 noiembrie 2020, printr-un tur ghidat online care se va desfășura pe pagina de Facebook a Fabricii de Pensule.

12
/11
/20

La Muzeul Național al Țăranului Român,  sâmbătă, 14 noiembrie 2020, publicul este așteptat la evenimentul intitulat Noaptea Europeană a Muzeelor. Cu această ocazie se pot vizita trei expoziții temporare. Organizatorii au pregătit, de asemenea, o proiecție în aer liber. Anul acesta, expoziția permanentă va fi închisă, deoarece clădirea monument istoric din Șoseaua Kiseleff nu a […]

02
/11
/20

Asociația Culturală Control N lansează ACSINTE.100, parte a programului educațional cu același titlu, un album virtual cu fotografii de Costică Acsinte însoțite de clipuri audio și video ce invită publicul tânăr în România anilor 1920 - 1960.

28
/10
/20

Astăzi, 28 octombrie, de ziua de naștere a pictoriței basarabene Valentina Rusu Ciobanu (100 de ani), Asociația pentru cultură și arte ARBOR lansează în premieră producțiile multimedia #100VRC Valentina Rusu Ciobanu: viața și opera și VRC Atelier ’85, atelierul artistei din anul 1985, reconstituit în realitate virtuală.

27
/10
/20

Arta urbană este în jurul nostru, de cele mai multe ori este necesar doar să ne ridicăm privirea şi vom observa diferite forme de artă. Observăm de la stencils, la stickere, la graffiti şi instalaţii stradale, cât şi una dintre cele mai perisabile forme de artă urbană, cea realizată în cretă. Un articol de Mihaela Ion.