Francis Bacon – lucrare vândută cu 142 milioane de dolari
https://www.ziarulmetropolis.ro/francis-bacon-lucrare-vanduta-cu-142-milioane-de-dolari/

Tripticul ,,Three Studies of Lucian Freud”, pictat de Francis Bacon în 1969, a fost adjudecat pentru suma record de 142 milioane de dolari, la o licitaţie organizată marţi, la New York, devenind opera de artă cel mai scump vândută vreodată.

Un articol de Andrada Văsii|14 noiembrie 2013

Tripticul „Three Studies of Lucian Freud“, pictat de Francis Bacon în 1969, a fost adjudecat pentru suma record de 142 milioane de dolari, la o licitaţie organizată marţi, la New York, devenind opera de artă cel mai scump vândută vreodată.

Capodopera, care îl reprezintă pe Lucian Freud, artistul şi prietenul lui Francis Bacon, este considerată una dintre cele mai importante serii de picturi ale artistului britanic.

Tripticul „Trei studii ale lui Lucian Freud/ Three Studies of Lucien Freud” este format din trei tablouri în care Lucian Freud apare în trei ipostaze diferite. Cele trei tablouri au fost pictate în anul 1969 la Colegiul regal de artă din Londra, după ce atelierul lui Francis Bacon a fost distrus într-un incendiu.

Opera de artă a fost vândută la licitaţia organizată marţi, de casa Christie’s, unui client care a preferat să îşi păstreze anonimatul. A fost pentru prima dată când tripticul „Three Studies of Lucien Freud” a fost scos la licitaţie, preţul de pornire a licitaţiei fiind de 80 de milioane de dolari.

După şase minute de licitare încordată, tripticul „Three Studies of Lucian Freud” a fost adjudecat pentru suma record de 142 milioane de dolari.

Astfel, lucrarea a devenit cea mai scumpă operă de artă vândută vreodată la licitaţie, detronând tabloul „Ţipătul/ The Scream”, de Edvard Munch, care anul trecut a fost adjudecat pentru suma de 119,9 milioane de dolari.

O prietenie importantă pentru Francis Bacon

„Capodopera marchează relaţia dintre Bacon şi Freud, aducând omagiu înrudirii creatoare şi emoţionale dintre cei doi artişti”, a declarat Francis Outred, directorul Secţiunii pentru artă contemporană şi postbelică a casei Christie’s din Europa.

Francis Bacon şi Lucian Freud s-au întâlnit în 1945 şi au devenit prieteni apropiaţi, făcându-şi portrete unul altuia în mai multe rânduri, înainte ca prietenia lor să se destrame în anii ’70. Expuse cu ocazia retrospectivei Bacon de la Grand Palais, Paris, între 1971-1972, cele trei tablouri au fost separate la mijlocul anilor ’70, unul dintre acestea fiind expus la Galeria Tate în 1985.

După reconstituirea tripticului, acesta a fost expus în New Haven, Connecticut, în 1999, şi a putut fi admirat de publicul britanic la casa Christie’s din Londra în luna octombrie. Precedentul record de preţ pentru un tablou de Francis Bacon a fost stabilit în 2008, când casa Sotheby’s a vândut la New York pictura „Triptych, 1976″ pentru suma de 86,3 milioane de dolari.

Francis Bacon

„Studiu pentru autoportet” – Francis Bacon

Artistul britanic de origine irlandeză Francis Bacon (1909 – 1992) este unul din cei mai importanți pictori ai secolului XX. În opera lui, realizată pe suprafețe mari, este tematizată în special suferința corpului omenesc, deformat de violența vieții de fiecare zi, într-o existență lipsită de sens şi fără putinţă de scăpare.

Lucian Freud, nepotul celebrului psihanalist Sigmund Freud, a murit în iulie 2011, la vârsta de 88 de ani. Născut în 1922 la Berlin, Lucian Freud a emigrat la Londra în 1934, odată cu părinţii lui, arhitectul Ernst Freud şi soţia sa, Lucie, care fugeau din calea nazismului.

Sigmund Freud li s-a alăturat în 1938 şi a murit la Londra în anul următor. În acelaşi an, Lucian Freud a obţinut cetăţenia britanică. Lucian Freud a iniţiat şi susţinut renaşterea picturii figurative, care, după cel de-Al Doilea Război Mondial, a devenit principala direcţie din arta contemporană, promovată de Şcoala Londoneză.

Împreună cu Francis Bacon şi Frank Auerbach, Lucian Freud a susţinut revenirea personajelor în compoziţie şi a revoluţionat portretul contemporan, sustrăgându-se oricăror prejudecăţi şi falsului puritanism, notează Mediafax.

Pictorul Lucian Freud era cunoscut mai ales pentru nudurile şi autoportretele sale, aşa cum stă mărturie cea mai de seamă operă a lui, datând din 1993, în care s-a pictat sub trăsăturile unui bătrân gol care ameninţă cu periuţa de dinţi ca şi cum ar avea în mână o armă.

Foto credit: Christie’s, Francis Bacon

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..

11
/10
/21

Despre școlile din mediul rural, mai ales cele din mici sate care par uitate de lume și autorități, se știe că se confruntă cu mari probleme, începând de la cele legate de infrastructură, până la absența tehnologiei necesare procesului de educație. Însă aceasta nu mai este și situația Școlii Gimnaziale nr. 2 din satul Progresu, comuna Sohatu, județul Călărași. După ce ani de zile profesorii și elevii „s-au descurcat”, după cum ei înșiși spun, cu condițiile grele în care au învățat – toalete în curte, frig în clase, acoperișul deteriorat prin care se strecura ploaia – școala este acum complet renovată și, mai mult, folosește o platformă de management educațional de ultimă oră. Totul a fost posibil prin implicarea directorului școlii, Daniela Niculescu, care „și-a strigat” nevoile pe platforma HartaEdu lansată de Narada.

08
/10
/21

În epoca rețelelor de socializare, a selfie-urilor și filtrelor de tot felul, când o imagine se face și se desface în câteva secunde și toți visăm la gloria efemeră, conform butadei enunțate de Andy Warhol, dilemele și sensurile autoreprezentării încă sunt discutate. Căci a te reprezenta, indiferent de epocă, nu este un gest lipsit de semnificații estetice și sociale. Un articol de Monica Neațu.

08
/10
/21

Proiectul Vitrine Imposibile, o instalație performativă produsă de Vanner Collective, în regia Iuliei Grigoriu, aduce în văzul lumii Supra Fețele, creaturi care prind contur în spațiile a trei galerii din centrul capitalei, aflate pe Calea Victoriei, în datele de 9, 10, 23 și 24 octombrie.

05
/10
/21

Muzeul Național de Artă al României în parteneriat cu Asociațiile Artelier D, Proiecte pentru copii, ArtCrowd, artiști în educație și De-a arhitectura, lansează o nouă ofertă educativă pentru anul școlar 2021-2022, structurată pe grupe vârste, corelată cu ciclurile preșcolar, primar, gimnazial și liceal.

04
/10
/21

Între 15 septembrie și 3 octombrie 2021, Art Safari a oferit publicului 18 zile de bucurie, socializare și artă. Mii de vizitatori au luat la pas cei 6.000 de metri pătrați ai Palatului Dacia-România, sediul principal al Pavilionului, pentru a privi cele peste 800 de opere de artă expuse.