Galeria Estopia anunță vernisajul expoziției „Aasamblaj”, de Marina Aristotel
https://www.ziarulmetropolis.ro/galeria-estopia-anunta-vernisajul-expozitiei-aasamblaj-de-marina-aristotel/

Estopia, cea mai recentă galerie de artă contemporană din Bucureşti, deschisă în ianuarie 2019, anunţă cea de-a doua expoziţie pe agenda proiectului dedicat celor mai inovatoare voci din noua generaţie de artişti români: joi, 21 februarie, ora 18.00, Galeria Estopia prezintă vernisajul expoziţiei AASAMBLAJ, de Marina Aristotel.

Un articol de Liliana Matei|15 februarie 2019

Cu studii de licență și masterat în pictură la Universitatea de Arte din București, Marina Aristotel și-a conturat un profil distinct între tinerii abstracți români, prin alegerea unui material care a devenit, în ultimii ani, marca sa vizuală: rășina. Noua sa serie de lucrări, AASAMBLAJ, prezentată la Galeria Estopia, anunță o surprinzătoare turnură în parcursul artistei: tăieturile, reasamblările și suprapunerile de straturi, alături de diversificarea materialelor de lucru, sunt semnele unui manifest pentru flexibilitate, în care artista se joacă liber cu piesele propriilor lucrări, recompunând felii de viață într-o viziune nouă, coerentă și revelatoare.

În noul asamblaj, lucrările din rășină rămân piesele primare, cele care fixează instantaneul ca într-o ramă, momentul întipărit în timp și în memorie, unul care nu poate fi alterat din exterior; în vreme ce suprapunerea de straturi diferite, așa cum apare în cea mai recentă serie de lucrări, propune o secțiune transversală de instantanee, culori și emoții: un colaj experimental unde impulsul inițial și controlul geometric se întâlnesc într-un neașteptat spectacol de culoare, lumină și forme. Lucrările Marinei Aristotel pun în scenă o reconstrucție tridimensională, în cheie contemporană, a memoriei și viziunii, într-o abordare proaspătă și rafinată.

Curator: Edwin Hughes Scorretti

Marina Aristotel s-a născut în 1985, trăiește și lucrează la București. A studiat pictura la Universitatea Națională de Arte din București, unde a obținut licența în 2015 și masteratul în 2017. Cu o formație inițială de pictor, artista a ales rășina ca material de lucru, experimentând în același timp în zona instalației și a altor materiale și tehnici. Seria AASAMBLAJ propune o nouă abordare, care aduce împreună pictura, rășina și asamblajul, focalizându-se în același timp asupra abstracției ca direcție predilectă. Lucrările Marinei Aristotel au fost prezentate în expoziții de grup, între care, în București, Moarte, Galeria Laborna, Diploma, Palatul Știrbei, Atelier 19&34, Visual Arts Center; Spatial Activity Studio 9, atelier susținut de prof. Slawomir Brzsoska și Rafal Gorczynski, Universitatea din Poznan, UNA Galeria, în 2017; An Abstract Feeling, Galeria 418, București, 2016.

Marina Aristotel: AASAMBLAJ

21 februarie – 15 martie 2019

Vernisaj: Joi, 21 februarie 2019, ora 18.00

Galeria Estopia

Strada Bocșa nr. 5, sector 2, București

Program: Marți – Vineri, între orele 12.00 – 18.00

Sâmbătă, duminică, luni: La cerere

Mai multe detalii pe site-ul www.estopiaartgallery.com (în curs de completare) și pe paginile Estopia Art Gallery de Facebook și Instagram.

02
/11
/21

Joi, 4 noiembrie, are loc la MNȚRplusC, în cadrul Muzeului Național al Țăranului Român (Str. Monetăriei nr. 3), deschiderea expoziției „Nu vorbim despre sclavie modernă”, cea de-a doua din seria „Politici ale non-acțiunii”, semnată de artista Nona Șerbănescu în colaborare cu curatorul Eugen Rădescu.

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..

11
/10
/21

Despre școlile din mediul rural, mai ales cele din mici sate care par uitate de lume și autorități, se știe că se confruntă cu mari probleme, începând de la cele legate de infrastructură, până la absența tehnologiei necesare procesului de educație. Însă aceasta nu mai este și situația Școlii Gimnaziale nr. 2 din satul Progresu, comuna Sohatu, județul Călărași. După ce ani de zile profesorii și elevii „s-au descurcat”, după cum ei înșiși spun, cu condițiile grele în care au învățat – toalete în curte, frig în clase, acoperișul deteriorat prin care se strecura ploaia – școala este acum complet renovată și, mai mult, folosește o platformă de management educațional de ultimă oră. Totul a fost posibil prin implicarea directorului școlii, Daniela Niculescu, care „și-a strigat” nevoile pe platforma HartaEdu lansată de Narada.

08
/10
/21

În epoca rețelelor de socializare, a selfie-urilor și filtrelor de tot felul, când o imagine se face și se desface în câteva secunde și toți visăm la gloria efemeră, conform butadei enunțate de Andy Warhol, dilemele și sensurile autoreprezentării încă sunt discutate. Căci a te reprezenta, indiferent de epocă, nu este un gest lipsit de semnificații estetice și sociale. Un articol de Monica Neațu.