GALERIE FOTO Iaacovi şi Leidental – măştile fericirii
https://www.ziarulmetropolis.ro/galerie-foto-iaacovi-si-leidental-mastile-fericirii/

Vineri seara puteţi vedea pe scena de la Godot Café Teatru ,,Iaacovi si Leidental” de Hanoch Levin, un spectacol de licenţă UNATC, secţia regie.

Un articol de Andrada Văsii|26 august 2013

Vineri seara puteți vedea pe scena de la Godot Café Teatru „Iaacovi şi Leidental” de Hanoch Levin, un spectacol de licenţă UNATC, secția regie. Profesorii coordonatori  sunt conf. univ. dr. Felix Alexa şi conf. univ. dr. Ion Mircioagă.

Tânărul Andrei Raicu este un regizor plin de creativitate și reușește să facă un spectacol complex. În sprijinul său vine scenografia impresionantă prin simplitate, cât și prin forța de sugestie. Jocul de lumini și umbre trimite spectatorul în căutarea propriei umbre, în căutarea unor răspunsuri existențiale. Umbrele din spatele pânzei par a fi un alter-ego, iar scările pe care le urcă cele trei personaje drumul parcurs în căutarea fericirii. Uneori acest drum este greșit, apar obstacole sau personajul este ținut în loc.

Actorii Ionuț Niculae, Eduard Cîrlan și Alina Badea compun colțurile unui triunghi amoros în interiorul căruia se țese miza fericirii fiecăruia. Suprinzătoare este naturalețea cu care acești tineri absolvenți reușesc să redea felii de viață, să transforme în prezențe vii personajele.

Iaacovici si Leidental

Textul lui Hanoch Levin amintește de „Așteptându-l pe Godot” al lui Samuel Beckett, iar cuplul Iaacovi – Leidental este imaginea neputinței de a găsi fericirea, de a trăi în singurătate și de a dărâma zidurile propriei conștiințe. Încă din prima scenă, așteptarea este susținută vizual de fumul care se ridică alene din țigară și de zâmbetul ciudat al personajului, care pare să aibă luciri de nebunie în privire.

Sinopsis

Un spectacol care nu numai că spune o poveste, dar care pune şi întrebări. Şi nu întrebări existenţiale de tipul celor menite să te facă să te simţi profund, ci întrebări care te fac să te simţi om. Fără clişee, fără happy-end. „Ce să-i spuuun?” se întreabă Iaacovi când se află la masă cu o femeie pe care o place şi pe care de-abia a cunoscut-o. Este o scenă despre neputinţa de a-i vorbi unei persoane pe care o iubeşti.

Iaacovici si Leidental 2

Ideile unui spectacol: căsătoria cu un necunoscut din dorinţă de afirmare a propriei sexualităţi; remodelarea propriei identităţi în femeie fatală, pentru a ascunde o femeie copleşită de singurătate, al cărei singur companion este perna. Întrebări: cum fac să-l vrăjesc pe bărbatul ăsta pe care de-abia l-am cunoscut? Cum îl fac să fie dependent de mine? Cum fac să nu mă mai plictisesc? Cum fac să nu mai fiu nefericit? A fi. Acesta e răspunsul.

Iaacovici si Leidental 3

Info:

Iaacovi si Leidental, de Hanoch Levin

30.08.2013, ora 19.00, Godot Cafe Teatru

Spectacol de licenţă regie, prof. coordonatori conf. univ. dr. Felix Alexa şi conf. univ.dr. Ion Mircioagă

Cu: Ionuţ Niculae, Eduard Cîrlan, Alina Badea

Regia: Andrei Raicu

Scenografia: Marian-Claudiu Bortan

Mişcare scenică: Andreea Belu

Muzica: Alex Halka şi Vlaicu Golcea

Light design: Cristi Niculescu şi Paul Zamfir

Durata: 1h 40

Informații și rezervări: Tel: 021.31.61.682/ 0736.414.244 (L-D 12.00-19.00)
E-mail: [email protected] (L – V 12.00 – 19.00)

Foto credit: Elena Simion

 

27
/03
/15

Irina Margareta Nistor, selecţionerul DaKINO, a declarat în deschiderea celei de-a 24-a ediţii a evenimentului cinematografic, care a avut loc la CinemaPRO din Capitală, că s-a îndrăgostit de acest festival în urmă cu 20 de ani, când a făcut parte pentru prima oară în viaţa sa dintr-un juriu. DaKINO 24 a fost deschis de lungmetrajul "Still Alice", cu Julianne Moore în rolul principal, şi regizat de Richard Glatzer şi Wash Westmoreland.

27
/03
/15

Publicul bucureştean va putea descoperi literatura prin intermediul cinematografiei, între 6 şi 8 aprilie, la Emineschool, un festival de film dedicat culturii scrise, care propune ecranizări celebre, discuţii şi întâlniri cu scriitorii la cinema şi documentare despre autori români şi străini.

27
/03
/15

146 de filme, un număr record în istoria celor nouă ediții, intră anul acesta în programul celui mai mare festival de scurtmetraje din România. 36 dintre ele concurează pentru premiile Festivalului Internațional de Film NexT (15 - 19 aprilie), în cele două competiții, internațională și națională.

26
/03
/15

Peste 10.000 de titluri la preţuri „de kilipir” îi aşteaptă pe cititori la ediţia din această primăvară a celui mai important târg de carte cu discount, Kilipirim. Volume pentru copii şi tineret, dar şi pentru cititorii experimentaţi, deopotrivă beletristică, non-ficţiune şi albume de artă, muzică, albume de benzi desenate, agende, jurnale, ceaiuri speciale – acestea sunt produsele care compun oferta expozanţilor, pe parcursul celor cinci zile de târg (25-29 martie, zilnic între orele 10.00 si 20.00), la Galeria Dalles.

26
/03
/15

Teatrul Naţional „I. L. Caragiale” din Bucureşti, una din cele mai vechi şi prestigioase instituţii de cultură din România, a primit, alături de alte importante instituţii şi personalităţi culturale, Decoraţia regală „Nihil Sine Deo”. Decoraţia i-a fost înmânată directorului general al TNB, Ion Caramitru, în cadrul ceremoniei desfăşurate la Castelul Peleş,

26
/03
/15

Luni, 30 martie, la ora 19.00, la Café Verona (Strada Pictor Arthur Verona 13-15), va avea loc lansarea cărţii „Teoria tăcerii“, de Iulian Tănase, volum apărut recent la Editura Herg Benet. Vor vorbi: Cristian Crisbăşan, Horaţiu Decuble, Vlad Eftenie, Cristian Iftode şi autorul.

25
/03
/15

La Teatrul Metropolis s-a jucat aseară „Cine e fazanul?“, de Georges Feydeau, un spectacol susținut de studenții UNATC, Anul III, Arta Actorului. Coordonatorul proiectului este conf. univ. dr. Paul Chiribuță, decanul Facultăţii de Teatru.

25
/03
/15

Teatrul de Artă București anunță participarea actorului George Constantinescu la Festivalul „25 De Ore De Teatru Non Stop”, cu evenimentul „25 de ore de PAM-PAM”, organizat în perioada 28-29 martie 2015, la Sibiu. Un eveniment inedit, un spectacol maraton în care un actor joacă timp de 25 de ore neîntrerupt, pe mai multe scene, acelaşi spectacol.