Grand Prix Nova – spectacol live la sfârşit de festival
https://www.ziarulmetropolis.ro/grand-prix-nova-spectacol-live-la-sfarsit-de-festival/

Festivalul Internaţional Grand Prix Nova s-a încheiat în acest weekend cu un spectacol regizat de Mihai Lungeanu, „Ce ştie oraşul“, cu George Mihăiţă şi Virginia Mirea.

Un articol de Andrada Văsii|6 octombrie 2013

Festivalul Internațional Grand Prix Nova s-a încheiat în acest weekend cu un spectacol regizat de Mihai Lungeanu.

Momentul de final din cadrul Grand Prix Nova a fost marcat de spectacolul de la Teatrul de Comedie „Ce știe orașul”. Având la bază un text semnat de Ion Valjan, producția s-a ridicat la măsura așteptărilor tuturor celor prezenți.

Attila Vizauer, managerul festivalului Grand Prix Nova, a deschis evenimentul, subliniind importanța acestui text, un adevărat cadou pentru cei care emiteau prima oară pe undele radio, acum 85 de ani. „Ce ştia satul“ este prima piesă montată de Teatrul Naţional Radiofonic, iar Mihai Lungeanu a adus la zi acest text, în „Ce ştie oraşul“.

După discursul lui Attila Vizauer, pe scena Teatrului de Comedie au urcat actorii. Intrarea lui George Mihăiță a fost salutată cu un ropot de aplauze, iar audienţa s-a pregătit pentru un spectacol de zile mari. Intrarea Virginei Mirea pe scenă, pe parcursul piesei, a fost întâmpinată cu aceeaşi bucurie.

George Mihăiţă, un soţ înşelat, în Festivalul Grand Prix Nova

Mihai Lungeanu dă indicații scenice. Actorii ascultă cu atenție și se conformează. „Ce știe orașul” din cadrul Festivalului Grand Prix Nova, a fost ocazia perfectă de a arunca un ochi în bucătăria teatrului radiofonic. Spectatorii au putut să vadă ce artificii folosesc realizatorii unui spectacol de la radio, cum se aprinde ţigara, ca să se audă şi în boxe, cum se deschide o şampanie sau cum trebuie să sune un telefon.

Fiind un actor care umple scena de la un capăt la altul, George Mihăiță a făcut față cu brio momentelor în care a fost nevoit să joace stând pe scaun. Totuși, micile scene în care s-a ridicat în picioare și a început să-și joace rolul, ca într-o comedie autentică, au fost recompensate cu aplauze, semn că publicul i-a apreciat încă o dată latura energică.

Citiți și: REPORTAJ Teatrul cu ochii închişi

Grand Prix Nova

George Mihăiță, alături de Virginia Mirea, pe scena Teatrului de Comedie, la Festivalul Grand Prix Nova

Virginia Mirea, partenera sa de scenă, a dat şi mai multă savoare spectacolului, în rol de soție spășită, indiferentă, curioasă sau răzbunătoare.

Citiți și: George Mihăiţă: „Suntem o ṭară tristă, dar nu avem spectatori trişti“ 

Muzica live i-a integrat pe spectatori în atmosfera restaurantului în care cei doi soți au discutat despre divorț. Deși puțin previzibil, textul le-a permis actorilor (George Mihăiță și Virginia Mirea) să își desfășoare talentul la adevăratul lui nivel. Grimasele, gesturile și privirile lor au compensat lipsa mişcării scenice.

De multe ori simțeai nevoia să închizi ochii, ca și când ai asculta spectacolul la radio, iar vocea lui George Mihăiță te călăuzea printr-o poveste cu un bărbat înșelat de o femeie care îşi dorea să-l rănească şi după divorţ.

Festivalul Grand Prix Nova s-a încheiat cu un spectacol cum rar îţi este dat să vezi. Teatrul radiofonic a fost ascultat şi „văzut“ de o sală plină.

Dacă v-a plăcut articolul, urmăriți-ne și pe Facebook

Foto credit: Radio România Muzical, Alexandru Dolea, Festivalul Grand Prix Nova

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.

02
/02
/24

În perioada 5 – 23 februarie 2024, Elite Art Gallery vă invită la expoziția artistului Leo Dolghier Oleg, „Symbiosis”, curatoriată de istoricul de artă, Felicia Acsinte. În cadrul vernisajului, care va avea loc pe data de 8 februarie, începând cu ora 18:00, expoziția va fi îmbogățită cu un element interactiv și dinamic, prezentat de artistul performer, Alexandru Medinschi, completând astfel călătoria vizuală printr-o experiență captivantă.

02
/02
/24

„Apropo de poveste” este despre poveste, poveștile în care credem cu toții și pe care ne place să le ascultăm. Dar povești reale, din socialul imediat. Proiectul propune un laborator de teatru dedicat tinerilor absolvenți, care combină ateliere pe estetici teatrale neconvenționale (măști, teatru-dans, teatru de animație) cu tematici sociale pentru a produce două producții noi de teatru, inovatoare.