Hans Zimmer, acuzat de plagiat
https://www.ziarulmetropolis.ro/hans-zimmer-acuzat-de-plagiat/

Compozitorul de muzică de film Hans Zimmer a fost dat în judecată, fiind acuzat că a copiat piesa principală din lungmetrajul „12 ani de sclavie/ 12 Years A Slave” din coloana sonoră a serialului TV „Neveste disperate/ Desperate Housewives”.

Un articol de Petre Ivan|28 ianuarie 2015

Richard Friedman susţine că a compus piesa „To Our Fallen” în 2004, pentru un episod al serialului TV „Neveste disperate” şi că a finalizat-o în studioul lui Hans Zimmer.

Piesa a fost folosită în serialul „Neveste disperate/ Desperate Housewives”, în urmă cu zece ani, iar Friedman spune că a fost surprins să audă asemănări izbitoare între creaţia lui şi cea a lui Zimmer folosită pentru filmul „12 ani de sclavie/ 12 Years A Slave”.

Acesta este convins că Zimmer i-a furat munca şi a intentat proces atât muzicianului, cât şi şefilor studiourilor care au produs filmul, inclusiv compania de producţie a lui Brad Pitt, Plan B Entertainment, cerând despăgubiri.

Hans Zimmer, recompensat cu patru premii Grammy, un Oscar şi două Globuri de Aur, nu a făcut nicio declaraţie, deocamdată, în ceea ce priveşte acuzaţiile care i se aduc.

„12 ani de sclavie”, regizat de Steve McQueen, a fost lansat în 48 de ţări şi a câştigat peste 200 de premii, inclusiv Oscarul şi BAFTA pentru cel mai bun film în 2014.

Foto: Hans Zimmer , Desperate Housewives, 12 Years A Slave – cinemagia

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.

24
/09
/21

Festivalul KINOdiseea aduce pe marele ecran filme despre protejarea mediului, relațiile dintre copii și părinți, curaj și empatie, la Cinema Gloria și Cinema Eforie.