Hayao Miyazaki se retrage din activitate
https://www.ziarulmetropolis.ro/hayao-miyazaki-se-retrage-din-activitate/

Hayao Miyazaki, regizorul unor filme de animaţie foarte apreciate, precum pelicula ,,Spirited Away”, recompensată cu premiul Oscar, se retrage din cinematografie după o carieră de cinci decenii.

Un articol de Andrada Văsii|3 septembrie 2013

Hayao Miyazaki, regizorul unor filme de animaţie foarte apreciate, precum pelicula ,,Spirited Away”, recompensată cu premiul Oscar, se retrage din cinematografie după o carieră de cinci decenii, a anunţat compania sa de producţie, duminică, la Festivalul de Film de la Veneţia.

,,Săptămâna viitoare, Hayao Miyazaki va ţine o conferinţă de presă la Tokyo, prin care îşi va anunţa retragerea din activitate”, a declarat Koji Hoshino, directorul companiei de producţie Studio Ghibli, înfiinţată alături de Miyazaki, duminică, într-o conferinţă de presă organizată la Veneţia, informează Reuters.

Koji Hoshino nu a oferit explicaţii suplimentare despre motivele din spatele deciziei luate de Hayao Miyazaki, supranumit ,,Walt Disney al Japoniei”.

,,Nu pot să răspund întrebărilor voastre, pentru că va exista o conferinţă de presă oficială despre acest subiect. El (Hayao Miyazaki) doreşte să îşi ia la revedere de la voi toţi, din tot sufletul său”, a adăugat Hoshino.

Hayao Miyazaki- regizor pentru 11 lungmetraje

,,Walt Disney al Japoniei” a regizat 11 lungmetraje. Cel mai recent dintre acestea, ,,The Wind Rises”, este deja un mare succes de box office în Japonia şi a avut premiera la Veneţia, duminică, în absenţa regizorului nipon.

Filmul descrie viaţa unui inginer în aeronautică, Jiro Horikoshi, care a existat în realitate, creatorul avionului de vânătoare Mitsubishi ,,Zero”, un simbol al aviaţiei japoneze în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial. Temele principale ale filmului, pericolul naţionalismului şi războiul, au făcut ca această animaţie să fie supusă unor critici fără precedent.

Hayao Miyazaki

Criticii japonezi spun că noua peliculă a lui Hayao Miyazaki reprezintă un avertisment voalat în legătură cu faptul că Japonia s-ar putea îndrepta din nou într-o direcţie similară.

Miyazaki, în vârstă de 72 de ani, a accentuat acest avertisment, într-un eseu publicat la jumătatea lunii iulie, despre propunerea iniţiată de premierul nipon Shinzo Abe de a revizui constituţia pacifistă a Japoniei.

Hayao Miyazaki- un regizor cu un mesaj

Multe dintre filmele regizorului Hayao Miyazaki au avut ca motive centrale ecologia şi feminismul.

Printre cele mai cunoscute filme ale sale se află peliculele ,,Future Boy Conan”, ,,Nausicaa/ Kaze no tani no Naushika” şi ,,Lupin III. – Castelul lui Cagliostro/ Rupan sansei: Kariosutoro no shiro”.

Filmul său din 1997 ,,Prinţesa Mononoke” a primit echivalentul japonez al premiului Oscar pentru cel mai bun film şi a fost unul dintre filmele japoneze cu cele mai mari încasări pe piaţa niponă în acea epocă.

,,Călătoria lui Chihiro/ Spirited Away” a câştigat Oscarul pentru cel mai bun film de animaţie în 2002 şi s-a bucurat de mare succes pe plan internaţional.

Foto credit: Cinemagia

Dacă v-a plăcut articolul, urmăriți-ne și pe Facebook!

 

04
/10
/21

Până la 14 octombrie, în cadrul Cineclubului One World Romania, pot fi vizionate gratuit pe site-ul Sahia Vintage câteva din filmele documentare, aflate la granița dintre funcția utilitară și vena experimentală, ale lui Mircea Săucan, dar și ale lui Radu Gabrea, Tudor Eliad sau Sergiu Nicolaescu.

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.