Horatiu și Bogdan Mălăele – În valea cu parfum de flori şi zumzet de albine
https://www.ziarulmetropolis.ro/horatiu-si-bogdan-malaele-in-valea-cu-parfum-de-flori-si-zumzet-de-albine/

„În valea cu parfum de flori şi zumzet de albine” – piesa Teatrului de pe Lipscani, îi are ca protagonişti pe Horatiu Mălăele şi Bogdan Mălăele. Duetul de excepţie tată-fiu se dovedeşte o formulă inspirată pentru o comedie spumoasă marca Sean O’Casey.

Un articol de Teodora Gheorghe|7 aprilie 2014

Pepino (Bogdan Mălăele) ȋntruchipează trȃntorul etern țintuit de o lene epocală. Totuși, el ȋndrăznește să i se adreseze nevestei, Lisa (Meda Victor), admonestȃnd-o pentru superficialitatea cu care administrează gospodăria.

Lisa fierbe, ȋn timp ce mȃinile ei trudite frămȃntă o cocă. Dintr-o dată, ea dă ȋn clocot și acceptă propunerea bărbatului trȃntor de a face schimb de atribuții: nevasta se va duce la cosit, iar soțul va rămȃne să aibă grijă de treburile casei – pentru că el știe ce și cum.

Ca și cȃnd incompetența lui Pepino nu ar fi fost de ajuns, i se alătură tatăl bețiv și pe jumătate orb, Roberto (Horaţiu Mălăele). Ȋmpreună, cei doi dărȃmă cam tot ce se poate dărȃma ȋn gospodăria unui om „cum-se-cade”. (dacă ȋmi este permis un joc de cuvinte ȋn asentimentul poveștii).

Cum s-ar descurca bărbatul ȋn locul femeii? Dar invers? Iată două ȋntrebări care ne dau de furcă, poate, din cele mai vechi timpuri. Aici, ele nu au menirea expresă de a demonstra stȃngăcia bărbatului la cratiță, ci de a ironiza prejudecățile legate de rolul „prestabilit” al fiecăruia, ȋndeosebi ȋn peisajul rural.

Lisa se descurcă de minune la cȃmp, așa cum și Pepino ar face-o ȋn bucătărie, dacă lenea și dezinteresul nu l-ar ȋmpiedica să ȋnvețe cȃteva lucruri simple.

Horatiu

Două tipuri de umor se disting din cascada de trăznăi pe care Pepino și Roberto le pun la dispoziția jovială a publicului: umorul burlesc, amintind de comediile cu Stan și Bran, și cel ce provine din forța contrastelor: rol femeie versus rol bărbat; „straturile de grăsime” adăugate pentru a crea iluzia unor persoane grase și indolente – Meda Victor arată de-a dreptul hilar, părȃnd mai degrabă caricatura unei femei cu forme generoase.

Ȋn piesa regizată de Horațiu Mălăele, farfuriile se fac țăndări, dulapurile se strică, mobila cade, becurile explodează. Uneori tresărim la auzul unei bufnituri. Alteori ne amuzăm pe seama efectului vizual al recuzitei distruse ȋn cele mai ingenioase feluri.

Scenografia este ea ȋnsăși un personaj, poate cel mai important, prestȃnd ȋn mod constant, spre deliciul spectatorilor. Ștefan Caragiu este un adevărat magician al trucurilor scenice, avȃnd grijă să ne surprindă mereu.

„În valea cu parfum de flori şi zumzet de albine” este o comedie de situație care nu te lasă să respiri (pentru că ești prea ocupat să rȃzi).

Foto cu Horatiu Mălăele, Bogdan Mălăele şi În valea cu parfum de flori şi zumzet de albine – wikipedia,

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.