Igor Cobileanski și Cecilia Ștefănescu, atelier de scenaristică
https://www.ziarulmetropolis.ro/igor-cobileanski-si-cecilia-stefanescu-atelier-de-scenaristica/

Revista de Povestiri deschide înscrierile pentru a doua ediţie a atelierului de scenaristică „Play”, care se va desfăşura la Bucureşti începând cu 20 octombrie, timp de trei luni, sub îndrumarea scriitoarei Cecilia Ștefănescu şi a regizorului Igor Cobileanski.

Un articol de Petre Ivan|9 octombrie 2014

Cursul se adresează scenariștilor aflați la început de drum, care vor să învețe din experiența celor doi tutori. Igor Cobileanski este regizor și scenarist, cunoscut pentru scurtmetrajele Sașa, Grișa și Ion, Când se stinge lumina, Plictis și inspirație și lungmetrajele Tache (TV) și La limita de jos a cerului, ultimul considerat cel mai bun debut de juriul Premiilor Gopo anul acesta.

Cecilia Ștefănescu este scriitoare și scenaristă – romanul Legături bolnăvicioase a fost ecranizat după scenariul său în 2006, de Tudor Giurgiu.Igor Cobileanski

Atelierul costă 1300 de lei și are 24 de ședințe, care vor avea loc în mansarda Lente, câte două pe săptămână. Vor fi admiși cel mult 15 participanți, care vor lucra la curs fiecare pe un scenariu de lungmetraj de ficțiune.

Pe de-o parte se vor discuta regulile și tehnica scrisului pentru film, pe de altă parte participanții vor primi feedback pe măsură ce scenariile lor se dezvoltă.

„Dacă filmul e divertisment, atunci şi scrierea unui scenariu ar trebui să conţină nu numai ideea de profesionalism, dar mai ales cea de plăcere. Iar scopul unui atelier de scenaristică nu e doar acela de a-ţi dezvălui bucătăria din spatele scrisului unui scenariu, ci mai ales de a te face să-ţi placă cinemaul cu adevărat, graţie sau în pofida faptului că îi cunoşti ingredientele.” – Cecilia Ștefănescu

Cei care vor să participe sunt invitați să trimită un scenariu de scurtmetraj de maximum 15 pagini la adresa [email protected], însoțit de un CV și de o idee de lungmetraj, până pe 15 octombrie.

Foto: Igor Cobileanski și Cecilia Ștefănescu – Revista de Povestiri

10
/11
/21

CRONICĂ DE FILM Mi-e neaşteptat de greu să scriu despre „La civil” (2021), deşi e un film pe care am fost nerăbădător să îl văd. „Waiting for August” (2014), documentarul cu care a debutat Teodora Mihai, regizoare din Belgia, dar de origine română, m-a impresionat când l-am văzut şi încă îi port o amintire puternică.

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.

31
/10
/21

Nu se poate spune că regizorul Gaspar Noé a avut vreodată o viziune luminoasă asupra vieţii. Dimpotrivă – cinema-ul său s-a inspirat întotdeauna din cele mai tulburătoare pulsiuni umane, pe care le-a transformat într-un combustibil extrem de inflamabil. Însă „Vortex”, prezentat anul acesta la Cannes în afara competiţiei, este probabil cel mai întunecat film al său, oricât de ciudat ar suna asta.

30
/10
/21

Întâmplarea a făcut să văd în aceeaşi zi de la „Les Films de Cannes a Bucarest” două titluri din Rusia, ambele incluse în secţiunea Un Certain Regard a ediţiei din acest an a evenimentului de pe Croazetă - „Unclenching the Fists”, de Kira Kovalenko, şi House Arest”, de Aleksei Gherman Jr.

29
/10
/21

CRONICĂ DE FILM În a doua parte a relatărilor despre Festivalul „Les Films de Cannes a Bucarest” vă propunem să descoperiţi filmul câştigător al Premiului Juriului pe Croazetă, fascinantul „Memoria” al thailandezului Apichatpong Weerasethakul.

27
/10
/21

CRONICĂ DE FILM Prima parte a unui „jurnal” despre ediţia din acest an a Festivalului „Les Films de Cannes à Bucarest” - câteva observaţii despre surprizătorul documentar „Cow”, al britanicei Andrea Arnold.

27
/10
/21

După o lungă perioadă de așteptare, FILM MENU, revista de cultură cinematografică editată de studenții Facultății de Film din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale” București, sub umbrela UNATC PRESS, își lansează cel de-al 29-lea număr. Evenimentul va avea loc la București, în după-amiaza zilei de sâmbătă, 30 octombrie, la Cinemateca Eforie (strada Eforie 2) și include două proiecții conexe.

26
/10
/21

La Civil, filmul Teodorei Ana Mihai, care i-a adus anul acesta la Cannes Prix de l'Audace la secțiunea Un Certain Regard, se vede acum în cadrul Festivalului Les Films de Cannes à Bucarest, la București, Cluj și Iași, iar de vineri, 29 octombrie, intră în cinematografele din toată țara.

26
/10
/21

Întâmplări fatale, criminali în serie, experimente cu urmări grave, vampiri și alte creaturi ale nopții sunt elementele cheie ale săptămânii filmelor de Halloween la Warner TV. Postul de televiziune propune unele dintre cele mai populare filme horror și SF, de la „From Hell” și „Halloween: H20” la maraton „Final Destination”, care pot fi vizionate până pe 31 octombrie.