Imagini din Maramureș la Galeria Accademia di Romania
https://www.ziarulmetropolis.ro/imagini-din-maramures-la-galeria-accademia-di-romania/

Accademia di Romania in Roma, cu sprijinul Institutului Cultural Român, va inaugura luni 27 ianuarie, la ora 19:00, expoziţia de fotografie „Ultima Lună” constând într-un portofoliu de lucrări fotografice aparţinând artiştilor Nicola Bertasi şi Marzio Villa, proiect curatoriat de Valentina Ribaldi.

Un articol de Liliana Matei|24 ianuarie 2020

Seria de imagini expuse a fost realizată în regiunea Maramureș și reprezintă o explorare a stilului de viață al locuitorilor zonei și a tradițiilor uneia dintre cele mai îndepărtate și neschimbate regiuni ale Europei.

Expoziția găzduită de Galeria Accademia di Romania va rămâne deschisă din 28 ianuarie până la data de 15 februarie și va putea fi vizitată pe bază de rezervare. Cei doi artiști care expun, colaboratori ai Studioului Hans Lucas din Paris, vor fi prezenți la ianugurarea evenimentului.

Expoziția de fotografie este realizată cu ocazia sărbătoririi Zilei Unirii Principatelor Române la Galeria de Artă Accademia di Romania in Roma (Viale delle Belle Arti, 110).

„Un proiect fotografic de cercetare a magiei, a misterului, a visului şi a legăturilor între dimensiunea primitivă a existenţei şi comportamentele umane care persistă, într-un fel, dincolo de contemporaneitate”.

Nicola Bertasi și Marzio Villa au ajuns în Maramureș, după o lungă cercetare fascinată de unicitatea geografică, arhitecturală și culturală a regiunii, cu un interes deosebit asupra bisericilor locale din lemn, renumite în întreaga lume și protejate de patrimoniul UNESCO. În urma unei lungi și atente documentări, cei doi fotografi au ajuns în Maramureș, unde au fost fascinați de unicitatea peisajului, a arhitecturii și a tradițiilor acestei zone extrem de pitorești. De-a lungul călătoriei au popsit în localitățile Sarbi, Budești și Botiza (trei sate antice izolate de dealurile Carpaților), dedicându-se cu curiozitate și atenție înțelegerii și documentării tradițiilor și modului de viață străvechi legate de acest loc.

Ca urmare a experienței și informațiilor acumulate în această perioadă, artiștii au alcătuit un parcurs fotografic compus din treizeci și una de imagini alb-negru pe care îl propun publicului, ca semn şi mărturie a unui trecut bogat, cu rădăcini arhaice, dar și al erodării care progresează o dată cu societatea globală.

Această serie de imagini este ca o poveste care ne însoțește prin Maramureș, îndemnând privitorul să asiste la confruntarea dintre trecut și prezent, să cunoască obiceiurile și chiar intimitatea domestică a locuitorilor unei lumi guvernate de ritmuri diferite, aflată între respectarea valorilor străvechi și împărtășite și nevoile și curiozitățile vremurilor moderne.

Nicola Bertasi (1983) trăiește și lucrează între Paris și Milano. Licențiat în istorie și literatură la Universitatea de Stat din Milano în 2009, învață în timp ce își lucreze fotografiile în camera obscură. Întotdeauna fascinat de posibilitățile relatării prin fotografie, călătorește prin Europa, Orientul Mijlociu, Magreb, Statele Unite, Cuba și India. Scrie articole pentru diverse publicații și colaborează cu diverse instituții, galerii și festivaluri. Din 2014 este membru al studioului Hans Lucas.

Marzio Villa (1987) locuiește și lucrează la Paris. A studiat multimedia și artă contemporană la Academia Brera din Milano. În primii zece ani de producție fotografică, și-a concentrat cercetările pe structurile sociale, lucrând cu oameni, amintiri și istorii. Pregătirea sa clasică joacă mereu un rol cheie în estetica sa, atunci când transpune și portretizează figura umană în studio, folosind portretul și nudul ca cercetare. Marzio Emilio Villa este membru al Studio Hans Lucas din 2017.

27
/10
/20

Arta urbană este în jurul nostru, de cele mai multe ori este necesar doar să ne ridicăm privirea şi vom observa diferite forme de artă. Observăm de la stencils, la stickere, la graffiti şi instalaţii stradale, cât şi una dintre cele mai perisabile forme de artă urbană, cea realizată în cretă. Un articol de Mihaela Ion.

20
/10
/20

Editura Muzeului Național de Artă Contemporană și-a adăugat în colecție o nouă publicație „reper” pentru istoria vizualității contemporane din România, marcând astfel borna istorică a 30 de ani de la evenimentele lui decembrie 1989.

13
/10
/20

Expoziția-fenomen „Woman Unchained“ by Irina Greciuhina, care-a fost deschisă timp de o lună în spațiul expozițional Arbor.art.room, perioadă în care s-a bucurat de un imens succes, s-a închis în „real“, dar iubitorii de frumos mai au o șansă să contemple „Cina cea de taină“ cu femei și alte lucrări care i-au încântat pe bucureșteni în această perioadă.

12
/10
/20

Maria Orosan-Telea condensează în spațiul Kunsthalle Bega Box sub numele Later Edit 13 evenimente cuprinse în programul „Draft” - un program curatorial despre proiecte artistice în stadiu de idee, parțial realizate sau replicabile la scară mai mare, desfășurat din 2018 în Biblioteca Pavilion din Timișoara.

05
/10
/20

O expoziție de fotografie, proiecții de filme, teatru, recital de saxofon – programul Institutului Cervantes din București pentru luna octombrie include o serie de evenimente artistice care evidențiază creativitatea și caracterul inovator al mediului artistic de limbă spaniolă, o formă de a marca Ziua Națională a Spaniei, celebrată pe 12 octombrie. Totodată, octombrie înseamnă și reluarea activităților cu prezență la sediul instituției, din Bulevardul Regina Elisabeta 38.