În căutarea tinereții fără bătrânețe și a vieții fără de moarte, la Teatrul Ion Creangă
https://www.ziarulmetropolis.ro/in-cautarea-tineretii-fara-batranete-si-a-vietii-fara-de-moarte-la-teatrul-ion-creanga/

În vremea veche, când Pământul părea mai aproape de cer, au apărut, din cuvinte, sâmburi de poveşti nemuritoare. Apoi au crescut şi s-au răspândit, s-au schimbat şi s-au răsucit, păstrând în ele sensuri nenumărate. Teatrul Ion Creangă prezintă „Tinereţe fără bătrâneţe şi viaţă fără de moarte“, o poveste care invită foarte tinerii spectatori, copiii cu vârsta peste 6 ani, să descopere o aventură care a fermecat generaţii.

Un articol de Petre Ivan|26 noiembrie 2016

Spectacolul este pus în scenă de Victor Ioan Frunză, după un scenariu propriu, care a pornit de la basmul omonim al lui Petre Ispirescu şi de la Făt Frumos din Lacrimă de Mihai Eminescu. Chiar  Dumnezeu (Alexandru Pavel) şi Sfântul Petre (Adrian Nicolae) spun povestea lui Făt-Frumos din Lacrimă (Carol Ionescu), care se naşte, creşte ocrotit de dragostea părinţilor (Cornelia Pavlovici şi Ion Ionuţ Ciocia) şi pleacă în căutarea nemuririi promise. Ajunge să descopere o lume în care Moartea (Dan Clucinschi) păşeşte atent printre cei vii, reuşeşte să-şi învingă fricile, să îi înfrunte pe Mama-Pădurilor (Sorin Miron), pe Gheonoaia (Marcela Andrei) şi Genarul (Alexandru Huţuleac), avându-l alături pe calul său năzdrăvan (George Costin). Îşi întâlneşte dragostea (Ileana Cosânzeana, interpretată de Nicoleta Hâncu), dar o roagă să-l aştepte, pentru ca, într-un loc care are regulile lui, să găsească în sfârşit, viaţa fără de moarte. Aceasta vine însoţită de uitare iar eroul riscă să se piardă pe sine însăşi.

Tinereţe fără bătrâneţe şi viaţă fără de moarte vorbeşte despre ce este uman, despre identitate, despre lumea în care trăim. Prezenţa Alexandrinei Halic şi a lui Păstorel Ionescu, alături de copiii Anton Miron-Presan şi Ştefana Vasilescu, creează un efect filosofic şi poetic – sunt imaginea vârstelor, aşa cum sunt ele, în schimbare, în aşteptare. Universul magic al poveştii este conturat cu ajutorul decorului şi costumelor create de Adriana Grand, iar muzica lui Tibor Cari, interpretată live de o mică orchestră, completează atmosfera de-nceput şi de sfârşit de lume.

Spectacolul are loc sâmbătă, 26 noiembrie, ora 11.00 la Teatrul Excelsior – Str. Academiei, nr. 28. Biletele sunt disponibile prin rețeaua Eventim, online pe www.eventim.ro și la Casa de Bilete a Teatrului Ion Creangă (Str. Piața Amzei, nr. 13 – nr. tel. 0767.934.374).

Mai multe detalii sunt disponibile pe www.teatrulioncreanga.ro.

tfbsvfdm-_-teatrul-ion-creanga-_-foto-adriana-grand-_-3

TINEREȚE FĂRĂ BĂTRÂNEȚE ȘI VIAȚĂ FĂRĂ DE MOARTE

scenariu de Victor Ioan Frunză după basmul omonim al lui Petre Ispirescu

și basmul „Făt Frumos din Lacrimă” de Mihai Eminescu

Distribuția:

(în ordinea apariției)

Sfântul Petre: ADRIAN NICOLAE

Dumnezeu: ALEXANDRU PAVEL

Mama lui Făt-Frumos, împărăteasă: CORNELIA PAVLOVICI

Tatăl lui Făt-Frumos, împărat: ION IONUȚ CIOCEA

Un alchimist: ANDREI HUȚULEAC

Ucenicul Alchimistului: GEORGE COSTIN

Moartea: DAN CLUCINSCHI

Făt-Frumos din Lacrimă (copil): ANTON MIRON-PRESAN

Făt-Frumos din Lacrimă (din trecut): CAROL IONESCU

Trei cai frumoși: ANDREI HUȚULEAC, NICOLETA HÂNCU, SORIN MIRON

Calul lui Făt-Frumos: GEORGE COSTIN

Ileana Cosânzeana (din trecut): NICOLETA HÂNCU

Mama-Pădurilor: SORIN MIRON

Ileana Cosânzeana (copil): ȘTEFANA VASILESCU

Gheonoaia: MARCELA ANDREI

Genarul: ANDREI HUȚULEAC

Calul Genarului: SORIN MIRON

Ileana Cosânzeana (din prezent): ALEXANDRINA HALIC

Făt-Frumos din Lacrimă (din prezent): PĂSTOREL IONESCU

Orchestra: Andreea Csibi (conducerea muzicală & pian),

Marta Claudia Tudor / Tibor Cari (pian), Raul Stănulescu / Aura Burtea (vioară),

Cezara Comșa / Cristina Răducan (flaut), Bogdan Gugu / Bogdan Mavroean (clarinet),

Anca Vartolomei / Alexandra Curcă (violoncel), Iulian Găitan (acordeon).

Dramaturgia: ADRIAN NICOLAE

Muzica: TIBOR CARI

Decorul, costumele și recuzita: ADRIANA GRAND

Direcția de scenă: VICTOR IOAN FRUNZĂ

Foto: Adriana Grand

05
/04
/24

Brașov Jazz & Blues Festival, unul dintre marile festivaluri urbane de gen din România, revine între 15 și 18 august 2024, cu cea de-a 12-a ediție, iar orașul Brașov va fi din nou gazdă pentru peste 100 de artiști din toate colțurile lumii, care vor învălui publicul în ritmurile vibrante ale muzicii născute din jazz și blues.

04
/04
/24

Evenimentele interdisciplinare propuse în proiectul de cercetare coregrafică ROOTS, un proiect AREAL co-finanțat de AFCN, vin în întâmpinarea crizei generalizate care ne împresoară, căutând soluții pe măsura complexității problemelor suprapuse și interdependente cu care ne confruntăm, îndemnând la o explorare a rădăcinilor ce unesc omul, societatea în care trăim și întreaga biosferă.

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.