IN MEMORIAM Oana Ioachim – Totul e un joc, de Paul Ioachim, la TVR 2
https://www.ziarulmetropolis.ro/in-memoriam-oana-ioachim-totul-e-un-joc-de-paul-ioachim-la-tvr-2/

Oana Ioachim s-a stins din viaţă vineri, 11 septembrie, mult, mult prea devreme. Casa de producţie TVR propune, in memoriam, spre difuzare la TVR 2, „Totul e un joc”, piesă scrisă de Paul Ioachim, tatăl Oanei, în care actriţa îşi manifestă întreaga gamă a talentului său comic.

Un articol de Petre Ivan|15 septembrie 2015

În „Totul e un joc”, dramaturgul Paul Ioachim amalgamează realitățile. Viața unui actor faimos care își căsătorește fiica cu un regizor de succes se împletește cu repetițiile pentru premiera piesei în care un personaj, actor faimos, își mărită fiica cu un … personaj, regizor de succes.

Realitatea și ficțiunea se împletesc și se amestecă, așa cum s-au împletit și în viața actriței.  Fiica dramaturgului Paul Ioachim, Oana Ioachim a crescut, practic, în teatru, iar unul din jocurile sale favorite, când era copil, era să aibă lungi conversații cu tatăl ei în limbi inventate, onomatopeice.

Farmecul său de ingenuă de comedie s-a manifestat ades și alături de partenerul de scenă și prieten din copilărie, Ștefan Bănică Jr. Recent TVR 2 a difuzat spectacolul lor de absolvire „Cadrilul”, după musicalul „Bună seara, domnule Wilde”, unde juca rolul fermecătoarei domnișoare de la țară, cu precepte morale foarte stricte,  Cecily Cardew.

A avut o carieră recunoscută atât în teatru, cât şi în cinematografie.

Angajată a Teatrului Mic din Bucureşti timp de aproape 20 de ani, a lucrat cu regizori precum Cătălina Buzoianu, Dan Micu, Dragoş Galgoţiu, Dinu Manolache, Sanda Manu.

Personajele cărora le-a dat viaţă în spectacole precum „Regăsire”, „Trei jobene”, „Desculţi în parc” (pe care a jucat-o ani în șir, în turnee, alături de Ștefan Bănică jr), „Popcorn” şi „Cum iubeşte cealaltă jumătate” au fost aplaudate de sute şi mii de spectatori.

S-a dedicat filmului alături de soțul său, regizorul Răzvan Săvescu, împreună cu care forma un cuplu discret. Cea mai recentă premieră a sa a fost „America, venim!” (2014).

Din filmografie menționăm şi „Icre Negre/ Caviar” (2010), de Răzvan Săvescu, „Cealaltă Irina” (2009), de Andrei Gruzsniczki, Oana Ioachim„Alexandra” (2007), „Niciodată nu e prea târziu” (2006), de Alexandru Berceanu, şi „Amen/ Amen” (2002), de Costa-Gavras.

TOTUL E UN JOC

de Paul Ioachim

In distribuție: Mircea Rusu,  Damian Crasmaru, Oana Ioachim, Ileana Cernat, Lucian Ifrim, Florentina Luican, Valentin Uritescu.

Decorurile Virgil Popa. Costumele Elena Timonu. Redactor Ioana Prodan

Regia artistica  Cornel Todea.

Foto: Oana Ioachim, Totul e un joc – tvr.ro

07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.