Întâlnire cu Cătălin Dorian Florescu despre bestsellerul Bărbatul care aduce fericirea
https://www.ziarulmetropolis.ro/intalnire-cu-catalin-dorian-florescu-despre-bestsellerul-barbatul-care-aduce-fericirea/

Cătălin Dorian Florescu este invitatul primului eveniment Humanitas din această toamnă de la Librăria Cişmigiu. Marţi, 18 septembrie, de la ora 19, Cătălin Dorian Florescu, laureat al Premiului Literar Andreas Gryphius 2018 pentru întreaga operă, va purta un dialog cu publicistul Cristian Pătrăşconiu despre cel mai recent roman al său, Bărbatul care aduce fericirea, apărut la Humanitas, în traducerea Marianei Bărbulescu.

Un articol de Petre Ivan|14 septembrie 2018

Foarte bine primit de critica literară și de cititorii din spațiul de limbă germană și din Romania, Bărbatul care aduce fericirea, bestseller Humanitas la Bookfest, este unul dintre cele mai îndrăgite romane ale verii 2018.

„C.D. Florescu a scris un roman fulminant despre un secol de rătăciri, izgoniri, evadări, de căutare a norocului… Un roman în care abundă fantezia, frumusețea și imaginile fantastice. Florescu a dovedit și până acum că este un povestitor talentat. Aici ne oferă culmea creației sale.“ – Stern

„Cătălin Florescu povestește cu pasiune și într-o tonalitate care-ți merge la inimă. El îmbină cu pricepere vocile celor două personaje principale și schimbă mereu perspectiva narativă. Astfel reușește să creeze un caleidoscop de povestiri, care este la fel de încâlcit, dramatic, comic, tulburător, tragic și senin ca însăși viața. Acesta este un roman, care nu numai că merită, dar chiar revendică să fie citit de mai multe ori.“ – Sächsische Zeitung

„Această carte are o putere de-a dreptul magică de atracție, încât nu-ți dorești s-o lași din mână până la sfârșit… Povestirile sunt sumbre, dure, emoționante, dar găsim în ele și bucurie, tocmai datorită dorinței de supraviețuire. Iar până aproape de final, autorul ne surprinde prin transformări și detalii care lasă totul să apară într-o altă lumină. La urma urmei, iată ce impresionează atât de mult: aici e totul în joc, e vorba despre viața adevărată, autentică și la calea care duce la celălalt. Iar asta este povestit într-un mod dramatic și nemaipomenit de captivant până la marele și emoționantul final.“ – Dresdner Neueste Nachrichten

CĂTĂLIN DORIAN FLORESCU (n. 27.08.1967, Timişoara) trăiește în Elveția din 1982. A urmat studii de psihologie și psihopatologie la Zürich, specializându-se în terapia umanistă Gestalt. După absolvire a lucrat ca psiholog într-un centru de reabilitare pentru dependenţii de droguri. Din 2001 este scriitor liber-profesionist.

A publicat romanele Wunderzeit (Vremea minunilor, 2001), Der kurze Weg nach Hause (Scurtul drum spre casă, 2002), Der blinde Masseur (Maseurul orb, 2006), Zaira (2008), Jacob beschließt zu lieben (Jacob se hotărăște să iubească, 2011) și Der Mann, der das Glück Bringt (Bărbatul care aduce fericirea, 2016), apariții care s-au bucurat de o primire entuziastă în Elveția, Austria și Germania. Cărțile sale au fost traduse în peste zece limbi. Semnează periodic articole și eseuri în presa de limbă germană.

Foto: Catalin Dorian Florescu – Radu Sandovici

07
/05
/13

CRONICĂ DE CARTE Apărut la Editura All, în colecţia Strada Ficţiunii, romanul „Factorul groazei“, de Robert Harris, are la bază o întâmplare reală – prăbuşirea Bursei din New York în 6 mai 2010, în contextul crizei datoriilor suverane din Grecia

26
/04
/13

Miercuri, 24 aprilie, a avut loc o nouă seară japoneză la Librăria Humanitas de la Cişmigiu. Evenimentul a fost dedicat scriitorului Yasushi Inoue şi lansării nuvelei „Puşca de vânătoare“ în colecţia „Raftul Denisei“, coordonată de Denisa Comănescu la Editura Humanitas Fiction.

26
/04
/13

Gala Bun de Tipar şi-a desemnat câştigătorii în cadrul celei de-a doua ediţii, joi, 25 aprilie, în Aula Bibliotecii Naţionale din Bucureşti. Filip Florian, Ion Ianoşi şi Lucian Boia s-au numărat printre cei premiaţi

24
/04
/13

CRONICĂ DE CARTE „Puşca de vânătoare“, de Yasushi Inoue, este o nuvelă diafană, de o sensibilitate translucidă, prin care discernem cele mai diverse nuanţe ale iubirii. Stilul suav, îngreunat cu o tristeţe aproape ireală, aminteşte de profunzimea psihologică a nuvelelor lui Stefan Zweig.