Ioana Craciunescu revine cu un one woman show tulburător
https://www.ziarulmetropolis.ro/ioana-craciunescu-revine-cu-un-one-woman-show-tulburator/

Teatrului Naţional „Radu Stanca” din Sibiu prezintă vineri, 20 decembrie, de la ora 17:00, avanpremiera spectacolului „Sufleorul fricii” de Matei Vişniec. Spectacolul prilejuieşte revenirea pe scena Teatrului Naţional din Sibiu a actriţei Ioana Craciunescu.

Un articol de Petre Ivan|18 decembrie 2013

Teatrului Naţional „Radu Stanca” din Sibiu prezintă vineri, 20 decembrie, de la ora 17:00, avanpremiera spectacolului „Sufleorul fricii” de Matei Vişniec. Spectacolul prilejuieşte revenirea pe scena Teatrului Naţional din Sibiu a actriţei Ioana Craciunescu.

Ioana Crăciunescu revine pe scena Teatrului Naţional din Sibiu într-un one woman show tulburător, despre o lume supusă fricii, despre împărăţia groazei învelită în catifea, despre coşmarul ce s-a adeverit a fi utopia comunistă.

Scris de Matei Vişniec, în vremea studenţiei sale, „Sufleorul fricii” (1977) este un monolog construit asemenea unei parabole, combinând, în mod inedit, absurdul, comicul şi tragicul.

Ioana Crăciunescu propune o lectură graţioasă şi simplă a acestui monolog, într-o formulă care se adaptează nu doar spaţiilor clasice, dar şi teatrului de stradă sau teatrului de cafenea. Spectacolul este regizat de Gérard Audax, directorul companie independente de teatru, Clin d’Oeil din Orléans, şi cel căruia i se datorează debutul acestei aventuri teatrale.

Cine este Ioana Craciunescu

Ioana Crăciunescu, poetă şi actriţă, s-a născut în 1950, la Bucureşti. După ce a studiat la Institutul de Teatru şi Cinema din Bucureşti, a fost angajată de unul dintre cele mai prestigioase teatre din ţară, Teatrul Nottara, unde a jucat peste patruzeci de roluri principale şi peste treizeci de roluri din repertoriul clasic şi modern român.

Ea a primit de două ori premiul pentru interpretare feminină decernat de A.C.I.N. (echivalentul premiului César), precum şi Unicornul de Aur la festivalul de film de la  Amiens.

Stabillită în Franţa după 1991, a jucat în numeroase teatre şi festivaluri: Cartoucherie de Vincennes, Teatrul din Lucernaire, Teatrul din L’isle Saint Louis, Teatrul Sudden, Teatrul Mouffetard, Festivalul de la Avignon, Teatrul din Grandville, Teatrul din Limoges, Festivalul Châlon sur Saone.

Ioana Crăciunescu este una dintre cele mai originale voci ale poeziei româneşti din generaţia sa. A publicat peste zece volume de poezie, majoritatea fiind traduse în franceză, germană, rusă, poloneză, spaniolă, etc.

Însemnata sa activitate ca actriţă de teatru şi de cinema, vine să întregească personalitate literară, „sfâşiată între nostalgia unui viitor agonizant şi regretul ironic al unui pământ pierdut”.

Ioana Craciunescu

Decorul spectacolului de la Sibiu poartă semnătura scenografului Alin Gavrilă, iar premiera va avea loc miercuri, 15 ianuarie 2014, de la ora 19:00.

Foto cu Ioana Craciunescu: Mihaela Marin şi Teatrul Naţional „Radu Stanca” din Sibiu: sibiu.thefest.ro

02
/11
/23

Nu pierdeți expoziția de final a celei de-a doua ediții a proiectului ATELIERE DE PRACTICI COLABORATIVE, program de educație non-formală prin artă co-finanțat de Primăria Sectorului 6, prin Centrul Cultural European Sector 6, în cadrul Programului Cultura 2023!

01
/11
/23

În noiembrie, HBO Max vine cu filme și seriale proaspete, noi episoade și sezoane ale unor producții de succes, dar și cu documentare care promit să nu dezamăgească.

31
/10
/23

Montări jucate des cu casa închisă, cunoscuți dramaturgi români contemporani și internaționali, proiecte câștigătoare ale programului StarT. Alchimia suferinței, larghețea sufletului uman, frumusețile și grozăviile lumii noastre, povești cu ecouri largi pentru tineri și adulți – din 3 noiembrie.

30
/10
/23

Tech Rider's Dilemma, un proiect de cercetare care investighează necesitatea unor noi abordări în producția, expunerea, arhivarea și conservarea lucrărilor new media (și nu numai), prezintă din 1 noiembrie în cadrul Rezidența9 (Str. Ion Luca Caragiale 32), de la ora 19:00, o expoziție new media care ilustrează și aduce în discuție fragilitatea lucrărilor bazate pe tehnologie și nevoia unor metodologii de planificare, arhivare și conservare în acest domeniu.