Ioana Flora, rol principal în filmul olandez „A Long Story“
https://www.ziarulmetropolis.ro/ioana-flora-rol-principal-in-filmul-olandez-a-long-story/

Ioana Flora este personajul principal feminin în filmul olandez A Long Story / Black Sea (titlul de lucru), peliculă care a avut premiera duminică seara, la Utrecht, în cadrul Festivalului de Film Olandez.

Un articol de Andrada Văsii|1 octombrie 2013

Ioana Flora este personajul principal feminin în filmul olandez „A Long Story / Black Sea“ (titlul de lucru), peliculă care a avut premiera duminică seara, la Utrecht, în cadrul Festivalului de Film Olandez.

Alături de Ioana Flora, în film joacă actorii români Victor Copariu, Andi Vasluianu şi Alina Berzunțeanu. Personajul principal masculin este interpretat de actorul olandez Raymond Thiry (Black Out, Winter in Wartime), unul dintre cei mai apreciați actori olandezi de film și teatru.

„A Long Story“ reprezintă debutul în lungmetraj al regizoarei olandeze Jorien van Nes, autoarea mai multor seriale pentru televiziune şi cunoscută realizatoare de filme documentare.

La premieră oficială a filmului au fost prezenți atât oameni de film din industria cinematografică internațională, cât şi public de festival.

Citiţi şi: Andi Vasluianu: „Joc mai întâi pentru mine. Nu e vorba de egoism“

După proiecție, un spectator i-a spus actriței Ioana Flora că are „20 de fețe diferite“ în film, „și toate foarte reale“. 20 de transformări interioare, în timpul jocului, pornite dinăuntru, exprimate în concordanță cu trăirile personajului său și pe care spectatorii le-au perceput ca atare.

„Pentru un actor, acesta este unul dintre lucrurile pe care și-ar dori cel mai mult să le poată exprima și unul dintre cele mai frumoase complimente care i se pot face“, spune Ioana Flora.

Ioana Flora: o mamă care trăieşte în România

Ward (interpretat de Raymond Thiry) este un olandez în vârstă de 48 de ani care şi-a pierdut recent soţia în Franţa, acolo unde se stabiliseră de ceva vreme.

Ioana Flora

Ioana Flora (în centru), într-o scenă din film

În încercarea de a-şi reface viaţa în ţara natală, Ward angajează un muncitor român, pe vorbăreţul Doru (Andi Vasluianu), 35 de ani, care lucrează în Olanda. Într-o zi, românul Doru dispare definitiv din peisaj, aşa că Ward se simte obligat să aibă grijă de băiatul acestuia de 9 ani, care venise în vizită la tatăl său, în Olanda. Aflând că Doru a murit într-un accident, Ward decide să-l menajeze pe băiat şi chiar să-l ducă el înapoi în România, acolo unde locuiește mama sa (Ioana Flora), împreună cu alte două surori.

Călătoria celor doi către ţara de la malul Mării Negre şi apoi întâlnirea cu restul familiei îl transformă pe Ward şi îi reaprind dorinţa de viaţă.

Dacă v-a plăcut articolul, urmăriți-ne și pe Facebook

Info: 

Din echipa română, la premiera oficială de a Utrecht au fost prezenți, împreună cu Ioana Flora,  producătoarea Ada Solomon, actorul – copil Victor Copariu și directorul de producție Adrian Pavelescu.

Foto credit: A Long Story (foto sus – Ioana Flora)

 

19
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Programat să poată fi văzut la noua ediţie a Festivalului "Les Films de Cannes à Bucarest" (23 octombrie - 1 noiembrie), adaptată condiţiilor de pandemie, „Mandibules” (2020), cel mai recent film al excentricului regizor francez Quentin Dupieux, este o comedie absurdă a cărei lejeritate este şi marele său atu.

18
/10
/20

Asociația Arta în Dialog anunță cea de-a șaptea ediției a Festivalului de Film UrbanEye, care va avea loc în perioada 4 – 8 noiembrie online, dar și în mai multe birouri de arhitectură din România.

18
/10
/20

Cinema ARTA este, în prezent, cel mai vechi cinematograf din România care încă își păstrează funcțiunea. Istoria lui nu este doar istoria unui loc, ci el reflectă istoria ultimului secol în care se intersectează straturi din istoria orașului, a filmului, precum și straturi ale memoriei – straturi subiective, personale.

16
/10
/20

Festivalul Les Films de Cannes à Bucarest va continua să aducă în această toamnă cinefililor multe din filmele și evenimentele așteptate, însă se reorganizează, urmând ca în perioada preconizată, 23 octombrie – 1 noiembrie, sa pună accentul pe evenimente desfășurate online, în aer liber, dar și la drive-in, cu respectarea măsurilor de siguranță sanitară – care vor fi la momentul respectiv.

15
/10
/20

PREVIEW Două filme realizate de regizori consacrați și două debuturi pot fi văzute online, gratuit, pe platforma TIFF Unlimited, între 16 şi 22 octombrie, în cadrul CinePOLSKA. Mirela Lazăr, coordonatoarea CinePOLSKA din partea Institutului Polonez, vorbește într-un interviu pentru Ziarul Metropolis despre selecție și ediția specială din acest an.

15
/10
/20

Ediția #15 a eXplore festival - Bucharest International Dance and Performace festival se va desfășura anul acesta între 16 și 25 octombrie la Muzeul Național al Literaturii Române, WASP Working Art Space and Production, Muzeul Municipiului București: Muzeul Theodor Aman, Colecţia de artă Ligia şi Pompiliu Macovei, Palatul Suţu, online, pe eXplore festival și WASP Working Art Space and Production dar și on-air, pe Radio Guerrilla.

13
/10
/20

O adaptare fermecătoare a nuvelei pentru copii scrise și ilustrate de artistul Italian Dino Buzatti în 1945, „Vestita invazie a urșilor în Sicilia/ The Bears’ Famous Invasion of Sicily” (r. Lorenzo Mattotti) se vede pentru prima dată în România în deschiderea celei de-a 15-a ediții a Festivalului Internațional de Film de Animație Animest.

09
/10
/20

Cel mai nou film semnat de Marian Crișan, BERLINER, a fost distins cu Premiul ‘Keen Eye’ - Russian Cinema Club Federation la cea de-a 42-a ediție a Festivalului Internațional de film de la Moscova (MIFF) care a avut loc între 1 și 8 octombrie.

08
/10
/20

La aniversarea a 100 de ani de la premiera pe marele ecran a primului film românesc de animație, Festivalul Internațional de Film de Animație Animest organizează, în perioada 9-15 noiembrie, o amplă retrospectivă dedicată celor mai importante momente din istoria cinematografiei animate autohtone.

07
/10
/20

CRONICĂ DE FILM „Babyteeth” (2019), debutul în cinema al regizoarei australiene Shannon Murphy, are o premisă care poate stârni scepticism: o fată bolnavă de cancer, ai cărei părinţi au o relaţie în criză, se îndrăgosteşte de un traficant de droguri ceva mai mare. Însă regia nu doar că salvează scenariul, dar îl transformă într-un film proaspăt.