Ioana Palamar expune „Autoportret“ la Ateneul Tătăraşi din Iaşi
https://www.ziarulmetropolis.ro/ioana-palamar-expune-autoportret-la-ateneul-tatarasi-din-iasi/

Ateneul Tătăraşi şi Universitatea de Arte „G. Enescu“ organizează expoziţia „Autoportret“ aparţinând tinerei artiste Ioana Palamar.

Un articol de Andrada Văsii|14 iulie 2013

Ateneul Tătăraşi şi Universitatea de Arte „G. Enescu” organizează expoziţia „Autoportret” aparţinând tinerei artiste Ioana Palamar.

Ansamblul lucrărilor care face parte din proiectul „Aprofundarea sinelui” a fost gândit gradual, în sensul că presupune reprezentarea picturilor care înfăţişează ochi deschişi, respectiv autoportrete cu ochi deschişi, precum şi lucrări în care autoarea s-a reprezentat din semiprofil, apoi din profil cu ochii întredeschişi, închişi şi închişi.

Mâna – alt element artistic

Nu în ultimul rând şi mâna este considerată a fi oglinda sufletului. Poate că uneori ne acoperim chipul cu diverse măşti, înlăturând orice brumă de sinceritate, pe când mâna ne trădează cel mai bine caracterul, şi temperamentul, deoarece apare adevărată.

Tehnica de execuţie a acestor lucrări este foarte variată, deoarece presupune tehnica culorilor în ulei, colaj, encaustică etc. Suporturile utilizate sunt diversificate; s-a apelat la suporturi clasice, cum ar fi pânza, pfl-ul, sticla, dar şi la plastic, foaie de pergament etc.

Conceptul acestui proiect are în vedere contrastul exteriorizare – interiorizare; ochi deschis – ochi închis, deoarece se redau etapele de la starea de comunicare cu privitorul la etapa medie care semnifică un început de interiorizare şi de întoarcere înspre sine. Ulterior s-a recurs la ultima etapă de introspecţie şi de detaşare completă de spaţiul exterior.

Info:

Expoziţia va fi deschisă publicului spre vizitare până pe 30 august 2013.

Text preluat în parteneriat cu Modernism.ro

Foto credit: Modernism.ro

03
/07
/22

Ceea ce am văzut la Art Safari, la ediția din acest an, cea cu numărul 9, nu poate fi uitat niciodată. Îți rămân întipărite în minte nu doar arta expusă, extraordinar reprezentată prin lucrările lui Theodor Aman, ale inegalabililor Pablo Picasso și Salvador Dali, Marcel Iancu, dar și parfumul de ulei și acuarelă, întinse cu măiestrie pe pânza veche, ce păstrează patina timpului.

17
/06
/22

VIAȚA SECRETĂ A TABLOURILOR Ziarul Metropolis vă invită la mici incursiuni în existenţa nevăzută, uitată sau ignorată a imaginilor care ne fascinează. Unele au schimbat istoria artei, altele au rămas ascunse printre poveşti.

14
/06
/22

Începând cu acest an, MiniCloud, ediția pentru copii și adolescenți a Festivalului de Teatru Independent UNDERCLOUD, aflat la cea de a XV a ediție, capătă amploare și își deschide porțile zilnic pentru zeci de copii, în perioada 13 – 19 iunie 2022, în București, pe Calea Griviței.

09
/06
/22

Muzeul Abandonului a pornit în toamna anului trecut un amplu proiect de reunire, într-o arhivă digitală, a unor arhive personale și instituționale, deocamdată disparate, toate legate de instituționalizarea și dezinstituționalizarea copiilor din România comunistă și post-comunistă.

09
/06
/22

Artistele Andreea Novac, Irina Marinescu și Alina Ușurelu, împreună cu psiholoaga Mihaela Vechiu, socioloaga Fidelie Kalambayi și medicul Roxana Negureanu prezintă (burn)OUT - Prelegeri și incursiuni performative, la AREAL spațiu pentru dezvoltare coregrafică.

08
/06
/22

În mai puțin de o săptămână începe cea de-a 15-a ediție a Festivalului de Teatru Independent UNDERCLOUD, acolo unde teatrul, dansul și efervescența evenimentelor conexe își dau întâlnire cu spectactorii dornici să se bucure de o nouă atmosferă și un nou concept „sub nori”.

31
/05
/22

Inițiat în 2012, de către Fundația M&V Schmidt și Fundația Tabaluga/ Peter Maffay Stiftung, festivalul Săptămâna Haferland are misiunea de a promova cultura și tradițiile sașilor din Transilvania și de a dezvolta sectorul turistic din zona respectivă. Regiunea săsească din Transilvania, cuprinsă între Brașov și Sighișoara, a fost denumită Țara Ovăzului sau Haferland cu sute de ani în urmă, datorită localnicilor care obișnuiau să cultive cu precădere ovăzul, din cauza climatului mai aspru.