Ioana Uricaru, primul regizor român nominalizat la Independent Spirit Awards, categoria „Someone to Watch”
https://www.ziarulmetropolis.ro/ioana-uricaru-primul-regizor-roman-nominalizat-la-independent-spirit-awards-categoria-someone-to-watch/

Ioana Uricaru, regizoarea filmului Lemonade este primul regizor român nominalizat în categoria „Someone to Watch” la Independent Spirit Awards, cele mai importante premii pentru filme independente în Statele Unite, pentru regia filmului său de debut, Lemonade, turnat integral în America de Nord. Lemonade va rula la Cinemateca Eforie pe 9 şi 11 decembrie 

Un articol de Petre Ivan|6 decembrie 2018

„Independent Spirit Awards sunt cele mai importante premii americane dedicate filmului independent și e extraordinar de important pentru Lemonade să fie remarcat într-un peisaj foarte aglomerat, printre sute de producții care au premieră în fiecare an. Una dintre temele filmului este puterea și responsabilitatea S.U.A. în lume, prin povestea unei românce, și îmi doream foarte mult ca această poveste să fie văzută în țara despre care vorbește. Știam însă că Lemonade nu e eligibil decât pentru o singură categorie a ISA, așa că nu aveam prea mari speranțe – dar iată că a reușit cumva să impresioneze. Sper să fie doar începutul unei prezențe mai solide pe ecranele americane.” declară Ioana Uricaru.

Înființat în 1994, premiul „Someone to Watch” se acordă unui cineast cu o viziune deosebită, care nu a primit încă o recunoaștere adecvată. Ioana Uricaru se alătură unor regizori precum Cristi Puiu, Corneliu Porumboiu și Cristian Mungiu (producătorul filmului Lemonade), care au fost nominalizați la Independent Spirit Awards pentru Cel mai bun film internațional cu Moartea domnului Lăzărescu, A fost sau n-a fost și respectiv 4 luni, 3 săptămâni și 2 zile.

Ioana Uricaru

Ioana Uricaru by Annette Hornischer

Premiile vor fi anunțate pe 23 februarie 2019, cu o zi înaintea decernării premiilor Oscar. De-a lungul timpului, premiile au devenit un prevestitor al Oscarurilor, patru din filmele câștigătoare în ultimi cinci ani fiind premiate și pentru Cel mai bun film la Oscar.

De la lansare și până în prezent, Lemonade a făcut senzație în circuitul festivalier, ajungând la mai mult de 40 de selecții, cele mai recente fiind AFI Fest în Los Angeles, Festivalul European de Film de la Sevilia și Festivalul Internațional de Film de la Stockholm. Un film care a atras și atenția distribuitorilor încă de la premiera sa mondială la Berlinală în februarie, „thriller-ul captivant” despre visul american a fost vândut spre distribuție în 12 țări și a primit deja opt premii în festivaluri internaționale, printre care premiul pentru regie la Sarajevo Film Festival și, mai recent, premiul Golden Scale pentru Cel mai bun film de la Festivalul de Film International Crime & Punishment din Turcia.

Filmul va rula la Cinemateca Eforie pe 9 și 11 decembrie. Alte proiecții vor fi anunțate în curând pe pagina de Facebook Voodoo Films, Lemonade cât și pe www.voodoofilms.ro

Filmul este inspirat de un articol de presă şi spune povestea câtorva zile tensionate din viaţa Marei, o asistentă medicală plecată din România, care se vede nevoită să se confrunte cu nepotrivirea dintre visul american şi realitatea de pe teren. Lemonade, care a fost descris după premiera de la Berlin drept unul dramatic, cu accente de thriller, a atras mulţi distribuitori din toată lumea, fiind achiziţionat în Franţa, Canada, China, Germania, Grecia, ţări din fosta Iugoslavie şi Israel, printre altele.

Rolul Marei, protagonista din film, este jucat de Mălina Manovici („Bacalaureat”, regia Cristian Mungiu). Distribuţia este completată de actori canadieni şi români: Steve Bacic („The 6th Day”, „X-Men 2”, „Andromeda”), Dylan Scott Smith („The Mummy”, „Star Wars: Battlefront II”, „300”), Milan Hurduc şi Ruxandra Maniu – câştigătoarea marelui premiu al Galei Tânărului Actor HOP „Ştefan Iordache”.

Ioana Uricaru a absolvit cursurile Academiei de Teatru şi Film din Bucureşti şi deține un doctorat in studii critice la Universitatea din South California, Los Angeles. Din 2015, locuiește în Statele Unite, unde are o carieră didactică universitară. Înaintea debutului în lungmetraj cu Lemonade a co-regizat filmul colectiv episodic Amintiri din Epoca de Aur şi a realizat filme de scurt metraj.

Filmul Lemonade este o coproducţie internaţională România (Mobra Films)/ Canada (Peripheria)/ Germania (42film)/ Suedia (Filmgate Films, Film i Väst).

LEMONADE, 2018, 88 min., România-Canada-Germania-Suedia. Regia: Ioana Uricaru. Scenariul: Ioana Uricaru, Tatiana Ionascu. Producător Executiv: Tudor Reu. Scenografia: Sylvain Lemaitre. Montaj: Mircea Olteanu. Muzică: Olivier Alary. Costume: Jenn Pocobene și Dana Paparuz. Asistent regie: Michel Marrec. Script supervisor: Silvia Popescu. Production manager: Patricia Bergeron. Producător: Cristian Mungiu. Co-producători: Yanick Létourneau, Eike Goreczka, Christoph Kukula, Sean Wheelan, Tomas Eskilsson. Cu: Mălina Manovici, Dylan Scott Smith, Steve Bacic, Milan Hurduc, Ruxandra Maniu. Produs de Mobra Film, Peripheria, 42film, FilmGate, Film i Väst. Distribuit în România de Voodoo Films.

Foto: LEMONADE – facebook

04
/10
/21

Până la 14 octombrie, în cadrul Cineclubului One World Romania, pot fi vizionate gratuit pe site-ul Sahia Vintage câteva din filmele documentare, aflate la granița dintre funcția utilitară și vena experimentală, ale lui Mircea Săucan, dar și ale lui Radu Gabrea, Tudor Eliad sau Sergiu Nicolaescu.

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.