Ionuţ Niculae: Talentul… nici nu-ţi dai seama că-l ai, îşi dau seama alţii
https://www.ziarulmetropolis.ro/ionut-niculae-talentul-nici-nu-ti-dai-seama-ca-il-ai-isi-dau-seama-altii/

NOUA GENERAŢIE DE ARTIŞTI Ionuţ Niculae (20 de ani) este unul dintre actorii din distribuţia filmului „Rocker” regizat de Marian Crişan, care a avut premiera mondială la Festivalul de Film de la San Sebastian în septembrie 2012, film care în România va avea premiera pe 23 februarie. Tânărul actor entuziast şi dedicat meseriei, pentru care se […]

Un articol de Judy Florescu|28 ianuarie 2013

NOUA GENERAŢIE DE ARTIŞTI Ionuţ Niculae (20 de ani) este unul dintre actorii din distribuţia filmului „Rocker” regizat de Marian Crişan, care a avut premiera mondială la Festivalul de Film de la San Sebastian în septembrie 2012, film care în România va avea premiera pe 23 februarie.

Tânărul actor entuziast şi dedicat meseriei, pentru care se documentează în mod constant prin prezenţa sa în sălile de spectacol, în funcţie de programul repetiţiilor sale, îşi doreşte să lucreze cât mai mult, fiindcă tot ceea ce face cu multă plăcere, din pricina iubirii necondiţionate pentru teatru.

În afară de rolul său din piesa „Hoţii de frumuseţe” de Pascal Bruckner în regia lui Chris Simion de la Teatrul Evreiesc de Stat, Ionuţ Niculae joacă şi în două producţii ale U.N.A.T.C.-ului, „Jacques sau supunerea” şi „Clasa Noastră”.

„Clasa Noastră” în regia Simonei Măicănescu este primul spectacol din cadrul U.N.A.T.C. care se va juca într-un teatru de stat şi a patra montare a piesei din lume.

Spectacolul studenţesc „Clasa Noastră” este prima şi singura piesă jucată în baraca roşie de la U.N.A.T.C., iar pentru pregătirea rolului său, Ionuţ Niculae a luat parte la două ceremonii din Sinagogă.

„Repetiţiile la „Clasa Noastră”  au durat o lună şi zece zile. A fost ca un cantonament, lucram 12-13 ore în fiecare zi. Am învăţat foarte multe de la Simona Măicănescu, care nu este profesoară la noi, a venit special din Franţa pentru a monta această piesă,,” spune Ionuţ Niculae.

Despre rolul din piesa Simonei Măicănescu îmi mărturiseşte că a lucrat la el foarte asiduu: „Unele roluri te solicită foarte mult iar altele îţi vin ca o mânuşă. Toate sunt plăcute.Sigur, rolurile care te fac să te gândeşti noaptea la ele sunt mult mai ofertante. Rolul din „Clasa noastră” m-a solicitat cel mai mult. N-am mai avut chef de glume. Am fost acolo trup şi suflet cât a fost nevoie.”

Spectacolul „Clasa Noastră” va participa la SZEM, festival internaţional al facultăţilor de teatru europene, care se va desfăşura între 5 şi 10 februarie la Miskolc, Ungaria.

„Nu ştiu ce e talentul. Până la urmă talentul e ceva…cred că nici nu-ţi dai seama că îl ai sau îşi dau seama alţii. La un actor contează şi rolul şi regizorul. Poţi să faci un rol bun neavând în spate un regizor capabil sau poţi să faci un rol prost având în spate un regizor foarte mare. Depinde de tine, tu-ţi faci rolul. Poţi să faci dintr-un rol mic un rol mare la care să se uite lumea. Şi textul contează. În orice rol trebuie să porneşti cu adevăr,” spune Ionuţ Niculae.

În opinia tânărului actor, una dintre cele mai frumoase experienţe teatrale pe care le-a avut s-a petrecut în 2012 la Festivalul de Teatru Independent “Undercloud”, unde a avut ocazia să joace într-un spectacol-lectură „Aplauze pentru Lena” alături de Puşa Darie şi Marius Manole, unul dintre reperele sale artistice în carieră.

L-am întrebat pe Ionuţ  Niculae dacă are o replică preferată din teatru, moment în care fără să stea pe gânduri mi-a spus:”Acolo unde există talent, nu există nici boală, nici  bătrâneţe şi până şi moartea e ceva mult prea mic care să-i stea în cale.” (Horaţiu Mălăele, Măscăriciul)

03
/02
/17

Când pronunți ”Dan Puric”, audiența se grupează rapid în două tabere, sintetizabile cam așa: ”e deștept, le zice bine și e un munte de talent” sau ”lasă-mă, dom’ne, în pace..” (cel puțin). Pe mine, multe dintre spectacolele și vorbele lui m-au bucurat adânc, în același timp unele din (zic eu) marotele sale mi-au provocat un rid în plus. În mod clar, e un ”ne-oarecare”, totodată nescutit de ”cele ale omului”.  Îți place sau nu de el, e un fluviu în felul lui.

26
/01
/17

INTERVIU „Cred că experimentul este obligatoriu pentru un artist”, afirmă regizorul Adrian Sitaru. Despre noul său lungmetraj „Fixeur”, acum în cinematografe, spune că, „fiind un film despre jurnalism şi jurnalişti, am încercat să reproducem şi să amestecăm stilistica de reportaj TV de calitate în cea de cinema clasic”.

22
/12
/16

Scenograful Ștefan Caragiu, decan al Facultății de Teatru al UNATC București, crede că talentul se împarte în mod egal pe generații. Consideră că studenții au dreptul și chiar obligația de a se revolta atunci când lucrurile nu se întâmplă așa cum trebuie.

20
/12
/16

NOUA GENERAȚIE DE ARTIȘTI. Alina Petrică are 27 de ani. Joacă în „Aglaja”, la Centrul Cultural „Bălcescu”, în „Mon Cabaret Noir”, la Teatrelli, în „(D)efectul Placebo”, la Teatrul Național, în „Îmblânzirea scorpiei”, la Teatrul de Comedie, și este, din acest an, angajată a Teatrului Mic din București.

19
/12
/16

NOUA GENERAŢIE DE ARTIŞTI. Dorotheea Petre (aproape 36 de ani) este bine-cunoscută publicului cinefil din ţara noastră, din pelicula „Cum mi-am petrecut sfârşitul lumii” (2006).

13
/12
/16

Emanuel Pârvu, membru al juriului care a selectat zece actori tineri pentru spectacolul aniversar al Teatrului Metropolis, este convins că noua generație de actori poate fi încurajată prin șansă. La rândul său, își amintește în rândurile care urmează cum la început de drum a avut ocazia de a învăța de la oameni de teatru precum Victor Rebengiuc, Marcel Iureș și, mai ales, Liviu Ciulei.

29
/11
/16

Trecutul ne dezvăluie foarte multe lucruri, nu doar o incurabilă melancolie. Trecutul are o anumită forţă de a se impune în actualitate fără a-şi face simtiţă prezenţa. Acest lucru se petrece şi cu teatrul în general când pur şi simplu vorbim despre teatru, chiar dacă o facem la timpul trecut. Forţa sa este invizibilă şi efectele devin vizibile când doar îi constatăm absenţa.