Kevin Costner a mulţumit României în discursul său de la Globurile de Aur
https://www.ziarulmetropolis.ro/kevin-costner-a-multumit-romaniei-in-discursul-sau-de-la-globurile-de-aur/

Kevin Costner, recompensat, duminică seară, cu Globul de Aur pentru cel mai bun actor într-o miniserie de televiziune, pentru rolul din „Hatfields and McCoy”, producţie filmată la noi în ţară, a mulţumit în discursul său oamenilor din România. „Mulţumesc tuturor oamenilor din faţa camerei şi din spatele ei, oamenilor din România”, a declarat Kevin Costner […]

Un articol de Andrada Văsii|15 ianuarie 2013

Kevin Costner, recompensat, duminică seară, cu Globul de Aur pentru cel mai bun actor într-o miniserie de televiziune, pentru rolul din „Hatfields and McCoy”, producţie filmată la noi în ţară, a mulţumit în discursul său oamenilor din România.

„Mulţumesc tuturor oamenilor din faţa camerei şi din spatele ei, oamenilor din România”, a declarat Kevin Costner în discursul său de acceptare a premiului Globul de Aur pentru cel mai bun actor în miniserie/ film TV.

Costner a concurat pentru acest premiu cu Benedict Cumberbatch („Sherlock”), Woody Harrelson („Game Change”), Toby Jones („The Girl”) şi Clive Owen („Hemingway & Gellhorn”).

Aceasta a fost a cincea nominalizare la Globul de Aur pentru Kevin Costner şi, totodată, a doua oară când obţine prestigiosul trofeul. El a mai câştigat un Glob de Aur pentru regia filmului „Dansând cu lupii” (1991).

Recent, Kevin Costner a vorbit şi într-un interviu acordat ProTV Magazin despre modul în care au decurs filmările şi despre spiritul românilor, care i-au primit şi sprijinit necondiţionat pe membrii echipei de producţie.

Pasionat de istorie, actorul a declarat în interviu că acesta a fost, de altfel, unul dintre motivele pentru care a ales să joace în această miniserie, unde interpretează rolul lui Devil Anse Hatfield, care, alături de Randall McCoy (Bill Paxton), revine acasă după încheierea Războiul Civil.

„Ştiam, probabil, mai multe decât omul de rând, pentru că sunt pasionat de istorie. Ştiu ce s-a întâmplat în acele vremuri şi participanţii îmi sunt familiari. Dar, evident, când am început să aprofundez problema, am aflat mai multe. Mi-a plăcut scenariul foarte mult. Am început să mă interesez de problemele socio-economice ale perioadei, lucru care m-a ajutat să înţeleg de ce se întâmplau anumite lucruri”, a spus actorul în interviul acordat Pro TV Magazin.

O poveste americană filmată în România, miniseria „Hatfields & McCoys” s-a bucurat de sprijinul românilor pe toată perioada în care s-au desfăşurat filmările. „Suntem foarte bucuroşi că românii ne-au primit şi ne-au sprijinit. Povestea trebuia să fie vedeta filmului nostru, pentru că nu am vrut mare tam-tam pentru nimic. Am mers acolo, am început filmările în septembrie şi le-am terminat în jur de 17, 18, poate 19 decembrie. A fost dificil”, şi-a amintit Kevin Costner.

Acesta a adăugat că, în cazul în care filmările s-ar fi desfăşurat în Statele Unite ale Americii, echipa actorilor ar fi fost mai mare, astfel că găsirea interpreţilor a fost una dintre dificultăţile cu care s-a confruntat echipa de producţie.

La un moment dat, am rămas fără oameni care să vorbească engleza, ceea ce a creat o problemă la producţie, la final, când trebuia să le dăm oamenilor o voce nouă. Când scoţi ceva de unde trebuia să fie, te vei confrunta cu anumite probleme logistice„, a spus Costner.

Însă, a subliniat acesta, România a oferit exact cadrul de care aveau nevoie pentru filmarea miniseriei, care s-a bucurat de un mare succes. Peisajul carpatin, foarte asemănător cu cel din Kentucky şi Virginia de Vest, a contribuit la o redare cât mai exactă a contextului geografic.

„Seamănă cu zona muntoasă, altfel nu am fi mers acolo, nu aveam de ce să călătorim atât dacă nu ar fi existat nişte asemănări, e de la sine înţeles”, a mai spus Kevin Costner.

Mai mult, actorul s-a declarat surprins de maniera de lucru românească.

„Mi-a plăcut foarte mult cât de mult munceau oamenii. A trebuit să ducem 25 de cai undeva şi i-am întrebat dacă ne pot ajuta. «Îi puteţi duce acolo la ora 12.00?». «Da». Ceea ce nu ne-au spus, însă, a fost că trebuia să înceapă munca la 8.00 dimineaţa sau la 6.00 ca să ducă toţi cei 25 de cai acolo, pentru că aveau o singură rulotă cu care să-i transporte. Fac lucrurile în stilul vechi. Ne-au spus că da, îi pot duce acolo, dar le-a luat toată noaptea pentru a pune la punct totul. La un moment dat, încercam să duplicăm un copac. Nu ştiu de ce vă spun asta, dar încercam să duplicăm un copac. Unde discutau bărbaţii, am vrut să refilmăm scena. Aşa că am tot căutat un copac care să aibă forma care ne trebuia. Trebuia să semene, pentru că, altfel, oamenii aveau să-şi dea seama. Ne-am tot chinuit şi, într-un final, departamentul de artă a spus: «De ce să nu mergem acolo, tăiem copacul şi îl aducem aici?». Aşa ceva nu se face în America. Nu i-am lăsat să facă asta, dar asta era mentalitatea, pe principiul «Ce trebuie să facem? Asta o să facem. O să tăiem copacul şi îl aducem aici»”, a povestit Kevin Costner.

Miniseria TV „Hatfields & McCoys”, produsă de postul History Channel în colaborare cu Castel Film şi realizată în România, a primit şi cinci premii Emmy, două la categorii artistice – pentru cel mai bun actor în rol principal (Kevin Costner), respectiv secundar (Tom Berenger) – şi trei la categorii tehnice – pentru cel mai bun mixaj de sunet (românul Dragoş Stanomir, alături de Christian Cooke şi Brad Zoern), cel mai bun machiaj şi cel mai bun montaj.

 

 

Sursa: Mediafax

28
/03
/17

One-man show, spectacol de teatru-dans, teatru nonverbal, ”perform(D)ance” de și cu Paul Cimpoieru. Regizorul, coregraful și dans-actorul Paul Cimpoieru a crescut în pepiniera de talente și limbaj artistic a Companiei Passepartout D.P. (unde a ajuns printr-o întâmplare), iar ulterior și-a continuat evoluția într-un mod uimitor pentru cineva care nu are niciun fel de studii de teatru sau dans ”oficiale”, caci este absolvent de Politehnică și fost inginer de telecomunicații.

28
/03
/17

O pictură timpurie a lui Leonardo da Vinci (1452-1519) va putea fi admirată din nou de către public la Florența, după aproape șase ani de restaurare. Maestrul renascentist a pictat "Adorația Magilor" în jurul anului 1481, însă lucrarea nu a fost niciodată terminată.

28
/03
/17

Manager al Teatrului Național din Cluj și al festivalului ”Întâlnirile internaționale de la Cluj”, organizate de TNC, co-fondator (împreună cu Alexandru Dabija și Marcel Iureș) al primul teatru intependent românesc, Teatrul Act, Distinguished Professor la University of California, autor al mai multor cărți de teoria teatrului, literatură și eseistică, regizor al multor zeci de spectacole de teatru, dintre care nu puține au luat premii importante și au călătorit în turnee internaționale. Un nume cu reverberații teatrale importante, niciodată liniare, deseori surprinzătoare: Mihai Măniuțiu. Aici, în calitate de regizor al unui spectacol pe care, într-un cuvânt, l-aș numi stupefiant: ”Iarna”.

28
/03
/17

Inițial: politehnist, masterand în științe umaniste, inginer de telecomunicații, IT-stul din cei ”10 pentru România”. Apoi – ruptură de destin și devine dans-actor în trupa lui Dan Puric, colaborator al lui Gigi Căciuleanu, elev al lui Andrei Șerban, participant și premiant în festivaluri din țară și străinătate, bursier al celebrului Actors Studio din New York și mereu un work in progress.

27
/03
/17

Mare comedie, mare!, în capitala țării noastre. A avut loc la, Palatul Național al Copiilor, spectacolul “All Inclusive” (după o piesă de Alexandru Popa), în regia lui Vlad Zamfirescu.

27
/03
/17

Astăzi, 27 martie, cu ocazia Zilei Mondiale a Teatrului, Casa de Producţie TVR a programat pe TVR 2 la ora 20:10, „Unchiul Vanea”, de Cehov, în regia lui Yury Kordonsky. Spectacolul va fi difuzat ca parte a Campaniei „Artiști pentru artiști”, iar pe durata lui pe ecran vor apărea conturile în care pot fi făcute donațiile

27
/03
/17

Într-o zi de 27 martie era înfiinţat, la Moscova, ’’Balşoi Teatr’’, Societatea Academică Română devenea, prin decret regal, "Academia Română", se năștea regizorul american Quentin Tarantino și se stingea din viață George Pruteanu, cunoscut pentru emisiunea TV “Doar o vorbă să-ţi mai spun” şi pentru ”Legea Pruteanu” (folosirea limbii române în locuri, relaţii şi instituţii publice).

26
/03
/17

„S-a furat mireasa!”, după textul și în regia lui Radu Popescu, e o comedie despre o tânără corporatistă ruptă între logodna călduță cu Mihai, șeful ei, și iubirea cu aer de libertate a lui Andrei, fost iubit și alpinist.

26
/03
/17

Muzeul Național de Artă al României, în parteneriat cu Institutul Francez, vă invită marți, 28 martie 2017, orele 18.30, la conferința „Victor Brauner, pictopoet și iluminator”, susținută de Mihaela Petrov, critic și istoric de artă. Conferința face parte din seria de evenimente ce marchează luna martie ca lună a Francofoniei.

25
/03
/17

CRONICĂ DE FILM Despre „Fata necunoscută”, noul film - o dramă socială și morală - al fraților belgieni Jean-Pierre și Luc Dardenne. Și despre „(M)ucenicul” (al rusului Kirill Serebrennikov), cu un tânăr care, cu Biblia în mână, se tranformă într-un fanatic religios. Două filme de Cannes, acum în cinematografe.

25
/03
/17

Realizat de Radu Mocanu și Mihai Dragolea și disponibil acum pe platforma gratuită Cinepub, „Roboțelul de aur” a fost unul dintre cele mai de succes documentare românești din 2015. Povestea emoționantă a boxeriței Steluța Duță, crescută la orfelinat.