La Iaşi, Rigoletto beneficiazã de un nou tenor
https://www.ziarulmetropolis.ro/la-iasi-rigoletto-beneficiaza-de-un-nou-tenor/

Din cauza îmbolnăvirii tenorului Marius Manea, rolul Ducelui de Mantua din spectacolul Rigoletto, de G. Verdi, va fi interpretat de noul solist al Operei ieşene – Florin Guzgă.   Spectacolul va avea loc duminică, 3 martie 2013, începând cu ora 18.30, în Sala Mare a Teatrului Naţional Iaşi. Dirijor: David Crescenzi. Regia îi aparţine lui […]

Un articol de Andrada Văsii|25 februarie 2013

Din cauza îmbolnăvirii tenorului Marius Manea, rolul Ducelui de Mantua din spectacolul Rigoletto, de G. Verdi, va fi interpretat de noul solist al Operei ieșene – Florin Guzgă.
 
Spectacolul va avea loc duminică, 3 martie 2013, începând cu ora 18.30, în Sala Mare a Teatrului Național Iași. Dirijor: David Crescenzi. Regia îi aparține lui Cristian Mihăilescu, iar scenografia este semnată de Viorica Perju.
 
Rigoletto “Este primul spectacol integral multimedia din România, în care partiturile artiștilor alternează cu proiecții de fotografie și de film. S-au făcut filmări special pentru acest spectacol, pentru a da o nouă dimensiune acțiunii. Proiecțiile de pe ecran nu sînt un pleonasm, nu repetă ceea ce se întîmplă pe scenă, ci duc o idee mai departe, merg la simbol, merg la esență. Însăși acțiunea din Rigoletto este un permanent balans între vis și realitate. Pe această dualitate este construit întregul spectacol” a dezvăluit regizorul Cristian Mihăilescu în 2009.
 
 
Florin Guzgă a făcut parte din corul O.N.R.I., fiind în prezent în an terminal la Facultatea de Interpretare, Compoziție și Studii muzicale teoretice , din cadrul Universității George Enescu din Iași, la clasa prof. dr. Corneliu Solovăstru.
În 2009 a absolvit Facultatea de Teologie Ortodoxă „Dumitru Stăniloae” din cadrul Universității „Al. I. Cuza” din Iași.
 
Anul trecut a obținut Premiul al II-lea la Concursul Internațional „Vincenzo Bellini” în Caltanissetta, Italia, dar și Premiul special pentru tenori „Galliano Masini” în cadrul aceluiași concurs.
 
 

Din distribuția operei Rigoletto mai fac parte:

RIGOLETTO – OLEG IONESE
GILDA – LĂCRĂMIOARA MARIA HRUBARU ROATĂ
SPARAFUCILE – DAN POPESCU
MADDALENA – MARIA MACSIM NICOARĂ
GIOVANNA – BRÂNDUȘA MOȚOC

 
 
Premiera operei Rigoletto a avut loc la 11 martie 1851, la Teatro La Fenice din Veneția. Libretul este scris de Francesco Maria Piave, după piesa Regele se amuză a cunoscutului scriitor francez Victor Hugo. Personajele pline de viață și muzica însuflețită au făcut din Rigoletto una dintre operele preferate ale publicului de-a lungul timpului.

 

07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.