„Let Them All Talk”. Confesiuni
https://www.ziarulmetropolis.ro/let-them-all-talk-confesiuni/

CRONICĂ DE FILM Lansat recent de HBO (care e şi unul dintre producători), cel mai nou film al regizorului Steven Soderbergh, „Let Them All Talk” (2020), vine într-un moment prost. Ce interes poate să stârnească acum povestea unei scriitoare în criză (Meryl Streep) care porneşte într-o călătorie transoceanică pe un vapor de lux alături de două prietene şi un nepot?

Un articol de Ionuţ Mareş|12 ianuarie 2021

Am urmărit filmul având mereu în minte întrebarea sâcâitoare de mai sus.

Ar putea avea un astfel de film o relevanţă mai mare decât ca un simplu prilej de escapism de-o seară, cu unele pretenţii?

Sigur, a fost realizat înainte de criza mondială determinată de pandemie. Însă actuala situaţie, când industria filmului este puternic bulversată, cu consecinţe greu de anticipat, expune şi mai clar goliciunea tipului de cinema pe care îl reprezintă acest nou titlu al unuia dintre cei mai prolifici şi versaţi regizori americani.

Un fel de cinema care nu poate fi arondat masei de producţii comerciale de serie, dar nici nu e suficient de stimulant pentru a fi inclus în rândul filmelor care scot privitorul din pasivitate (aşa cum însuşi Steven Soderbergh a reuşit cu cele mai bune lungmetraje ale sale, dintr-o carieră întinsă pe mai mult de trei decenii).

Bazat pe un scenariu al scriitoarei Deborah Eisenberg, „Let Them All Talk” mizează în primul rând pe experienţa şi charisma unor actriţe cunoscute ca Meryl Streep, care joacă o prozatoare faimoasă de la care se aşteaptă o nouă carte de succes, şi Dianne Wiest şi Candice Bergen, în rolurile a două prietene din tinereţe ale lui Alice, care le invită să o însoţească în călătoria cu un vapor de lux din SUA spre Marea Britanie, unde urmează să primească un prestigios premiu.

Fiecare dintre ele are motivele sale pentru care a pornit pe acest drum, iar o mare parte din firul narativ constă în dezvăluirea treptată a acestora (şi, evident, în livrarea de informaţii despre trecutul şi relaţia lor).

Iar ideea unei excursii aparent desuete cu un transoceanic (motivată dramaturgic de imposibilitatea protagonistei de a zbura cu avionul) urmăreşte să marcheze un contrast între o lume şi o generaţie aproape dispărute, reprezentate de cele trei femei, şi un nou stil de viaţă, reprezentat de nepotul (de frate) al lui Alice (Lucas Hedges) şi de o agentă din partea editurii (Gemma Chan).

Că diferenţele sunt echilibrate prin mai multe asemănări sau inversări de roluri (se dovedeşte că femeile în vârstă sunt mai dezinvolte sentimental decât tinerii), ţine de obligaţia scenaristică a nuanţării.

Regia sofisticată a lui Steven Soderbergh – unghiuri neaşteptate ale camerei, tuşe comice create prin decupaj, mizanscenă sau jocul actorilor, eleganţa unor mişcări de aparat – dezmorţeşte pe alocuri filmul, însă fără a-l  salva de la irelevanţă.

12
/01
/21

CRONICĂ DE FILM Lansat recent de HBO (care e şi unul dintre producători), cel mai nou film al regizorului Steven Soderbergh, „Let Them All Talk” (2020), vine într-un moment prost. Ce interes poate să stârnească acum povestea unei scriitoare în criză (Meryl Streep) care porneşte într-o călătorie transoceanică pe un vapor de lux alături de două prietene şi un nepot?

11
/01
/21

CRONICĂ DE FILM Premiat în competiţia Festivalului de la Veneţia pentru cea mai bună actriţă (Vanessa Kirby) şi lansat recent de Netflix, „Pieces of a Woman” (2020) este primul titlu în limba engleză al regizorului maghiar Kornél Mundruczó – un film demn de respect pentru forţa emoţională a câtorva momente, dar nu şi foarte rafinat.

07
/01
/21

CARTEA DE CINEMA Dialogul dintre literatură și cinema e vechi cât istoria filmului, însă nu a fost niciodată studiat pe cât ar fi meritat. O contribuție importantă la înțelegerea complexității acestei relații este volumul nou apărut „Adaptarea cinematografică a operelor literare”, de Anda Ionaș.

05
/01
/21

PREVIEW Deși sunt riscante previziunile pentru anul care tocmai a început, există totuși speranțe că situația va fi mai bună decât în 2020. Inclusiv în privința cinematografiei. Prin urmare, încercăm să anticipăm cele mai așteptate filme românești din 2021 – de la noi titluri de Radu Jude sau Daniel Sandu, la debuturi promițătoare.

21
/12
/20

Câștigătorul Trofeului Transilvania și a Premiului Publicului la TIFF aduce pe același ecran actori din Game Of Thrones, Animal Kingdom și The Dark Knight Rises, alături de starul seriei HBO Sharp Objects. Din 18 decembrie, „Babyteeth: Prima iubire” este disponibil online.

16
/12
/20

CRONICĂ DE FILM Cu premiera la TIFF şi disponibil online, pe Vimeo, documentarul (de aproape 30 de minute) „Totul pentru Riana”, realizat de Mihai Dragolea, jurnalist devenit şi regizor, este portretul unui tânăr prins între dorinţa de a trăi liber şi obligaţia de a avea grijă de familie.

15
/12
/20

TOP Ce filme româneşti de ficţiune merită reţinute din acest an 2020 în care cinematografia a fost dată peste cap? Cu ce mai rămânem în afară de două încercări radicale ale unor regizori consacraţi, precum „Tipografic Majuscul”, de Radu Jude, şi „Malmkrog”, de Cristi Puiu?

12
/12
/20

Festivalul Internațional de Film Studențesc CineMAiubit, ajuns anul acesta la cea de-a 24-a ediție, își va deschide porțile virtuale unui public foarte concret, de pe întregul mapamond, în data de marți, 15 decembrie.

12
/12
/20

Pe 12 și 13 decembrie, începând cu ora 20.00, TIFF Unlimited a pregătit două filme pline de fantezie, în feluri diferite: o aventură suprarealistă marca Terry Gilliam și un romance fermecător de Abbas Kiarostami.

10
/12
/20

Independența Film, una dintre cele mai vechi case de distribuție de film independent din România, anunță o parte din titlurile pe care și-a propus să le lanseze pe marile ecrane în cursul anului viitor.

Pagina 1 din 27712345...102030...Ultima »