„Let Them All Talk”. Confesiuni
https://www.ziarulmetropolis.ro/let-them-all-talk-confesiuni/

CRONICĂ DE FILM Lansat recent de HBO (care e şi unul dintre producători), cel mai nou film al regizorului Steven Soderbergh, „Let Them All Talk” (2020), vine într-un moment prost. Ce interes poate să stârnească acum povestea unei scriitoare în criză (Meryl Streep) care porneşte într-o călătorie transoceanică pe un vapor de lux alături de două prietene şi un nepot?

Un articol de Ionuţ Mareş|12 ianuarie 2021

Am urmărit filmul având mereu în minte întrebarea sâcâitoare de mai sus.

Ar putea avea un astfel de film o relevanţă mai mare decât ca un simplu prilej de escapism de-o seară, cu unele pretenţii?

Sigur, a fost realizat înainte de criza mondială determinată de pandemie. Însă actuala situaţie, când industria filmului este puternic bulversată, cu consecinţe greu de anticipat, expune şi mai clar goliciunea tipului de cinema pe care îl reprezintă acest nou titlu al unuia dintre cei mai prolifici şi versaţi regizori americani.

Un fel de cinema care nu poate fi arondat masei de producţii comerciale de serie, dar nici nu e suficient de stimulant pentru a fi inclus în rândul filmelor care scot privitorul din pasivitate (aşa cum însuşi Steven Soderbergh a reuşit cu cele mai bune lungmetraje ale sale, dintr-o carieră întinsă pe mai mult de trei decenii).

Bazat pe un scenariu al scriitoarei Deborah Eisenberg, „Let Them All Talk” mizează în primul rând pe experienţa şi charisma unor actriţe cunoscute ca Meryl Streep, care joacă o prozatoare faimoasă de la care se aşteaptă o nouă carte de succes, şi Dianne Wiest şi Candice Bergen, în rolurile a două prietene din tinereţe ale lui Alice, care le invită să o însoţească în călătoria cu un vapor de lux din SUA spre Marea Britanie, unde urmează să primească un prestigios premiu.

Fiecare dintre ele are motivele sale pentru care a pornit pe acest drum, iar o mare parte din firul narativ constă în dezvăluirea treptată a acestora (şi, evident, în livrarea de informaţii despre trecutul şi relaţia lor).

Iar ideea unei excursii aparent desuete cu un transoceanic (motivată dramaturgic de imposibilitatea protagonistei de a zbura cu avionul) urmăreşte să marcheze un contrast între o lume şi o generaţie aproape dispărute, reprezentate de cele trei femei, şi un nou stil de viaţă, reprezentat de nepotul (de frate) al lui Alice (Lucas Hedges) şi de o agentă din partea editurii (Gemma Chan).

Că diferenţele sunt echilibrate prin mai multe asemănări sau inversări de roluri (se dovedeşte că femeile în vârstă sunt mai dezinvolte sentimental decât tinerii), ţine de obligaţia scenaristică a nuanţării.

Regia sofisticată a lui Steven Soderbergh – unghiuri neaşteptate ale camerei, tuşe comice create prin decupaj, mizanscenă sau jocul actorilor, eleganţa unor mişcări de aparat – dezmorţeşte pe alocuri filmul, însă fără a-l  salva de la irelevanţă.

25
/05
/22

La doar un an de la redeschiderea cinematografelor din țară (post pandemie), lanțul de cinematografe Cineplexx face anunțul primei investiții importante: First Class Cinema – serviciul premium de la Cineplexx Băneasa. Deschisă publicului cinefil din 25 mai, locația VIP reprezintă o reconfirmare a angajamentului pe care compania și l-a luat pentru dezvoltarea industriei naționale și menținerea experienței de cinema în topul preferințelor românilor.

15
/05
/22

TIFF propune la ediţia din acest an un Focus Polonia, care cuprinde o selecție a Festivalului Internațional de Film New Horizons din Wrocław, producții contemporane, filme cult  și o retrospectivă Krzysztof Kieślowski.

12
/05
/22

“Unde este Anne Frank?, în regia israelianului Ari Folman, este o modalitate inedită prin care publicul poate aprofunda istoria dincolo de manualele școlare sau cărțile de istorie, un promotor al memoriei și al cultivării valorilor democratice, un instrument al educației despre Holocaust, despre importanța combaterii discriminării, rasismului și a atitudinilor extremiste”, declară reprezentanții Institutului Național pentru Studierea Holocaustului în Romania “Elie Wiesel”, în contextul lansării filmului în cinematografele din țară începnd cu 20 mai.

12
/05
/22

În paralel cu cea de-a 15-a ediție a festivalului One World Romania, în luna mai se vor desfășura mai multe evenimente KineDok, inclusiv în cadrul festivalului. Programul promovează filmul documentar în spații neconvenționale din șase țări partenere: Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, Croația, Georgia și România.

10
/05
/22

Cel mai complex proiect documentar dedicat naturii din România vine la HBO Max. „România sălbatică”, realizat de Dan Dinu și Cosmin Dumitrache, va putea fi vizionat de abonații platformei de streaming din 12 mai, pe parcursul a trei episoade. În iulie, miniseria va fi difuzată și pe HBO.