Lucian Boia, la „Înapoi la argument”, cu Horia-Roman Patapievici
https://www.ziarulmetropolis.ro/lucian-boia-la-inapoi-la-argument-cu-horia-roman-patapievici/

Lucian Boia este invitatul celei de-a 27-a întâlniri „Înapoi la argument”, cu Horia-Roman Patapievici, joi, de la ora 19.00, la Institutul Cervantes. Pornind de la cel mai recent volum publicat de Lucian Boia, tema dialogului va fi „mitul Eminescu”.

Un articol de Petre Ivan|25 noiembrie 2015

„Mihai Eminescu, românul absolut. Facerea şi desfacerea unui mit”, de Lucian Boia, a fost una dintre cele mai căutate cărţi de la Târgul Internaţional Gaudeamus, la standul editurii Humanitas.

Şi mitologia eminesciană şi antimitologia (care nu e de fapt decât o mitologie răsturnată) par a uita că, mai înainte de a fi un mit (construit de alţii), Eminescu a fost, a fost cu adevărat, un remarcabil poet. Eminescu poetul e singurul nucleu cu adevăral autentic, în jurul căruia s-a adunat treptat, justificat sau nu, întreaga mitologie. –  Lucian Boia.

Intrarea la eveniment este liberă, în limita celor 108 locuri disponibile la Institutul Cervantes din Bucureşti.

Foto: Lucian Boia – humanitas

07
/05
/13

CRONICĂ DE CARTE Apărut la Editura All, în colecţia Strada Ficţiunii, romanul „Factorul groazei“, de Robert Harris, are la bază o întâmplare reală – prăbuşirea Bursei din New York în 6 mai 2010, în contextul crizei datoriilor suverane din Grecia

26
/04
/13

Miercuri, 24 aprilie, a avut loc o nouă seară japoneză la Librăria Humanitas de la Cişmigiu. Evenimentul a fost dedicat scriitorului Yasushi Inoue şi lansării nuvelei „Puşca de vânătoare“ în colecţia „Raftul Denisei“, coordonată de Denisa Comănescu la Editura Humanitas Fiction.

26
/04
/13

Gala Bun de Tipar şi-a desemnat câştigătorii în cadrul celei de-a doua ediţii, joi, 25 aprilie, în Aula Bibliotecii Naţionale din Bucureşti. Filip Florian, Ion Ianoşi şi Lucian Boia s-au numărat printre cei premiaţi

24
/04
/13

CRONICĂ DE CARTE „Puşca de vânătoare“, de Yasushi Inoue, este o nuvelă diafană, de o sensibilitate translucidă, prin care discernem cele mai diverse nuanţe ale iubirii. Stilul suav, îngreunat cu o tristeţe aproape ireală, aminteşte de profunzimea psihologică a nuvelelor lui Stefan Zweig.