Malaga, un spectacol-lectură ca o călătorie cu bilet „doar dus”
https://www.ziarulmetropolis.ro/malaga-un-spectacol-lectura-ca-o-calatorie-cu-bilet-doar-dus/

Teatrul Odeon a încheiat seria de spectacole-lectură din cadrul proiectului FABULAMUNDI. PLAYWRITING EUROPE – proiect câştigător al programului Cultura 2007-2013, care urmăreşte promovarea dramaturgiei contemporane, cu sprijinul unor instituţii teatrale din Italia, Franţa, Spania, Germania şi România. 

Un articol de Judy Florescu|11 iulie 2014

În perioada 12 noiembrie 2013-27 iunie 2014 s-a desfăşurat FABULAMUNDI. PLAYWRITING EUROPE, un proiect cu spectacole-lectură – „Revanşa” de Michele Santeramo, „Umbre” de Marilia Samper, „Trei despărţiri” de Rémi de Vos şi „Malaga” de Lukas Bärfuss.

Graţie personajelor bine conturate de Elvira Deatcu (mama), Dan Bădărău (tatăl) și Silvian Vâlcu (baby-sitter-ul), spectacolul-lectură „Malaga”,  în regia lui Alexandru Nagy (24 ani), surprinde prin poveste, în ciuda faptului că nu are acțiune propriu-zisă şi mișcarea scenică.

Piesa tratează o problemă actuală de care se lovesc majoritatea părinților: împățirea între responsabilitățile profesionale și cele părintești. În spectacol, mama este nevoită să plece în vacanță cu noul ei iubit, iar tatăl să fie prezent la un congres important. Soluţia salvatoare este apariţia un regizor aspirant de 19 ani, cunoscut mamei , dar necunoscut tatălui, care se oferă să stea cu fetița lor de 9 ani pentru trei zile, pe durata plecării lor de acasă. Desigur, fetița va dispărea, iar acest lucru va genera o sumedenie de semne de întrebare. Finalul spectacolului este împărțit în mai multe ipoteze oferite de autor, regizor și actori.

„Am deschis mai multe drumuri”

Alexandru Nagy: „Eu am deschis mai multe drumuri, inclusiv pe cel cu medicamentul, care este mai puțin accentuat în spectacol, pentru că apare flaconul, care în piesă nu există. Au fost anumite pasaje pe care le-am cenzurat datorită Rebecăi Avram, fetița de 9 ani care apare în spectacol.”

Dan Bădărău: „Autorul însăși nu a știutDSC00001-001 ce să răspundă când a fost întrebat de finalul piesei. Textul nu are virgulă nu are punct, el lasă totul la alegerea echipei, la alegerea publicului.”

Alexandru Nagy, fostul asistent al lui Mălăele

 

Alexandru Nagy este absolvent al secției de Actorie din cadrul Facultății de Teatru a U.N.A.T.C „I.L. Caragiale” București și al programului de master din Marea Britanie – Theatre Directing – East 15 Acting School, London.

A fost asistentul de regie al lui Horațiu Mălăele pentru spectacolul „Lautrec la bordel” pus în scenă la Teatrul Metropolis și a regizat mai multe producții de teatru, printre care: „Body of a woman as a battlefield in The Bosnian War”  de Matei Vișniec, „The 8th Continent”  de Anthony Clark, „Proștii sub clar de lună” de Teodor Mazilu, „Ne vom revedea în anul care a trecut” de Ștefan Caraman sau „Așteptându-l pe Godot” de Samuel Beckett.

Totodată, Alexandru Nagy este cel mai tânăr regizor de operă din România (Septembrie 2013 – Il Tabarro de Giacomo Puccini la Opera din Brașov) și primul regizor de teatru care montează într-un aeroport (Martie 2014 – Ne vom revedea în anul care a trecut de Ștefan Caraman)

Foto cu Malaga – Judy Florescu

21
/02
/17

În fiecare an, la 21 februarie, se celebrează Ziua Internațională a Limbii Materne, un eveniment ce promovează diversitatea culturală și lingvistică din întreaga lume.

20
/02
/17

La împlinirea a 165 de la naşterea lui I.L. Caragiale, Casa de Producţie TVR prezintă în această seară, de la ora 20.10, la TVR2, spectacolul „Al matale, Caragiale”, în regia lui Mircea Cornişteanu. Din distribuție fac parte regretații actori Radu Beligan, Mircea Albulescu și Șerban Ionescu.

20
/02
/17

Profesorul universitar Jean-Pierre Sirois-Trahan a descoperit în arhivele Centrului Naţional al Cinematografiei din Canada un film alb-negru care l-ar reprezenta pe scriitorul francez Marcel Proust, literatul considerând că montajul este singurul existent care îl înfăţişează pe scriitor.

20
/02
/17

Ca o invitație la reflecție și empatie, BIEFF supune dezbaterii ideile preconcepute legate de corpul uman – de prezentarea, reprezentarea și auto-reprezentarea lui – atrăgând atenția asupra complexelor implicații socio-politice ale identității. Popularele programe tematice dedicate corpului și performance-ului revin și anul acesta la BIEFF între 28 martie și 2 aprilie.

20
/02
/17

„Întotdeauna mi-am dorit să fiu o persoană mai bună ziua următoare decât am fost cu o zi în urmă.” – Sidney Poitier . Actorul din „Guess Who's Coming to Dinner” / Ghici cine vine la cină (1967) este primul artist de culoare distins cu un premiu Oscar. S-a născut la 20 februarie 1927, în timpul unei călătorii pe mare, pe care o făceau părinții săi dinspre insula natală, Cat Island, Bahamas către Miami, Florida, unde mergeau să vândă produsele de la fermă.

19
/02
/17

Singurul film românesc aflat anul acesta în competiţia oficială a celei de-a 67-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin, lungmetrajul ,,Ana, mon amour”, regizat de Călin Peter Netzer, a primit sâmbătă seara premiul ,,Ursul de Argint” pentru ,,Contribuţie Artistică Deosebită în Cinematografie”, distincţie acordată Danei Bunescu pentru montajul filmului.

17
/02
/17

CRONICĂ DE FILM Inspirat dintr-un roman de autoficţiune al lui Cezar Paul-Bădescu, „Ana, mon amour”, noul film al lui Călin Peter Netzer, prezentat în Competiţia Festivalului de la Berlin, încearcă să reia reţeta stilistică de mare succes din „Poziţia copilului”, însă rezultatul este modest.

17
/02
/17

În această seară, echipa filmului ,,Ana, mon amour”, în frunte cu regizorul Călin Peter Netzer, actorii Diana Cavallioti şi Mircea Postelnicu, producătoarea Oana Iancu şi directorul de imagine Andrei Butică, a păşit pe covorul roşu al Festivalului Internaţional de Film de la Berlin. Filmul, care a rulat în premieră mondială la Berlinale Palast, de la ora 19.00, va putea fi vizionat pe marile ecrane din România cu începere din 3 martie.

17
/02
/17

Cu prilejul „Zilei Brâncuși ” care se sărbătorește la nivel național în fiecare an, la 19 februarie, MNAR prezintă în perioada 19-26 februarie 2017 o selecție de fotografii-document care surprind pe de o parte etapele instalării Coloanei Infinitului la Târgu-Jiu și pe de altă parte atmosfera atelierului parizian al lui Constantin Brâncuși care, în unele imagini, apare alături de sculpturile sale.

17
/02
/17

DaKINO 26 demarează miercuri, 1 martie 2017, la Cinema PRO, cu proiecția în premieră în România a filmului Manchester by The Sea (6 nominalizări la Premiile Oscar 2017), cu Casey Affleck și Michelle Williams în rolurile principale. Festivalul Internațional de Film DaKINO, ediția a 26-a, va avea loc în perioada 1-5 martie 2017 la Cinema Pro, Studioul Horia Bernea — Cinema Muzeul Țăranului și ARCUB.

17
/02
/17

O cărticică scrisă în 1943 de Antoine de Saint-Exupery, pasionat aviator, autor de cărţi de aventuri şi amintiri, reporter de război, avea să devină cea mai celebră operă literară de limbă franceză din secolul XX şi să creeze un simbol cu valoare de cult. După succesul înregistrat la Cluj Napoca si Brașov, unde s-au jucat cate doua reprezentații cu casa închisă, "Micul Print" pornește mai departe în călătorie, oprindu-se si la Alba Iulia și Sibiu.

17
/02
/17

Regizorul finlandez Aki Kaurismaki a anunțat joi, în cadrul Festivalului de Film de la Berlin, că a decis să renunțe la activitatea cinematografică. Apreciatul cineast are șanse mari să obțină Ursul de Aur cu pelicula sa din competiție, pelicula ''The Other Side of Hope''. ''Sunt obosit. Vreau să încep să îmi trăiesc viața mea, în sfârșit'', a explicat regizorul de 59 de ani.

17
/02
/17

Într-o zi de 17 februarie avea loc, la Milano, premiera mondială a operei "Madame Butterfly" de Puccini. Tot într-o zi de 17 februarie încetau din viață Giordano Bruno (susţinător al teoriei coperniciene conform căreia Pământul şi celelalte planete se rotesc în jurul Soarelui şi în jurul propriilor axe) și celebrul dramaturg francez Moliere (Jean Baptiste Poquelin).