„Mame paralele”, cel mai nou film semnat de Pedro Almodóvar, în cinema din 1 aprilie
https://www.ziarulmetropolis.ro/mame-paralele-cel-mai-nou-film-semnat-de-pedro-almodovar-in-cinema-din-1-aprilie/

Lungmetrajul „Madres paralelas”, scris şi regizat de Pedro Almodóvar, cu Penélope Cruz, Milena Smit, Israel Elejalde, Aitana Sánchez-Gijón, Rossy de Palma şi Julieta Serrano în distribuţie, va avea premiera în cinematografele din România pe 1 aprilie, distribuit de Independenţa Film.

Un articol de Ziarul Metropolis|23 martie 2022

Prezentat în premieră internațională în deschiderea Festivalului de Film de la Veneția 2021, Mame paralele i-a adus lui Penelope Cruz prestigiosul Coppa Volpi pentru cea mai bună actriță și o nominalizare la Oscar 2022.

Janis (Penélope Cruz) și Ana (Milena Smit), două femei singure, care au rămas gravide accidental, se întâlnesc pe coridorul spitalului în care urmează să nască. Janis, o femeie la vârsta a doua, nu are regrete și se simte împlinită. Ana, în schimb, adolescentă, este speriată și traumatizată. Puținele cuvinte pe care cele două femei le schimbă de-a lungul orelor de așteptare creează între ele o legătură strânsă, pe care destinul o va complica, iar viețile lor se vor schimba iremediabil.

Catalogat de publicația britanică The Guardian drept o experiență emoțională intensă, Mame paralele vorbește despre familie, strămoşi, maternitate imperfectă, memorie și adevăr istoric.

Pedro Almodóvar, autorul filmului, a început să lucreze la scenariu încă din anii ‘90: în 1999, în timpul turneului de promovare pentru Totul despre mama mea / Todo sobre mi madre, i-a propus lui Penélope Cruz rolul tinerei Ana, iar zece ani mai târziu a plasat un poster cu titlul filmului într-o scenă din Îmbrățisări frânte / Los abrazos rotos. În timpul pandemiei a rescris scenariul, iar filmările au avut loc în prima parte a lui 2021.

„Deși conține elemente specifice melodramei, am decis încă din faza de scenariu că Mame paralele va fi o dramă intensă, greu de jucat și cu o protagonistă departe de a fi un model de urmat, dar care tocmai din acest motiv mă atrage. Janis este cel mai dificil rol pe care Penélope Cruz a trebuit să-l joace vreodată, cu sau fără mine, și probabil și cel mai dureros. Rezultatul este splendid, Penélope a dat, ca de obicei, tot ce era mai bun. Alături de ea, tânăra Milena Smit devine marea revelație a acestui film. Puritatea și inocența personajului ei (Ana), accentuează partea întunecată a lui Janis. Ambele sunt excelent acompaniate de Aitana Sánchez Gijón și Israel Elejalde. La final, ei formează o mare și diversă familie, un lucru neașteptat, real și autentic”, spune Pedro Almodóvar.

Mame paralele / Madres paralelas este cel de-al 22-lea lungmetraj semnat de Pedro Almodóvar. Producătorul filmului este Agustín Almodóvar, director de imagine José Luis Alcaine, cu care Almodóvar a mai lucrat și la Dolor y gloria sau Volver, iar muzica este semnată de Alberto Iglesias, nominalizat la Oscar pentru cea mai bună coloană sonoră originală.

Filmul va avea premiera în cinematografe pe 1 aprilie, distribuit de Independența Film.

Parteneri media: Rock FM, Cinemap, Zile și Nopți, Movienews, Ziarul Metropolis, Spotmedia, Films in Frame, Munteanu Recomandă, Cineghid

14
/05
/21

Până la 25 mai, cinci dintre documentarele de scurtmetraj din anii `30-`40 ale lui Jean Mihail, unul din pionierii cinematografiei române, pot fi vizionate gratuit pe platforma Cineclub Sahia Vintage, în cadrul Cineclubului One World Romania.

13
/05
/21

„Acasă” (r. Radu Ciorniciuc), „colectiv” (r. Alexander Nanau), „Ivana cea groaznică” (r. Ivana Mladenovic) și „Tipografic majuscul” (r. Radu Jude) sunt filmele care intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo la categoria Cel mai bun film de lungmetraj.

06
/05
/21

Dintre zecile de filme româneşti disponibile Netflix, vă recomandăm trei documentare – poate mai puţin cunoscute, dar extrem de ofertante. Există mai multe filme de non-ficţiune româneşti pe platformă, însă cele trei propuneri sunt de neocolit.

22
/04
/21

CARTEA DE CINEMA A apărut recent, la Editura Universităţii din Bucureşti, o substanţială şi pasionantă carte: „Umorul între divertisment şi ideologie. O istorie culturală a filmelor de comedie din România comunistă (1948-1965)”. Volumul - lectură obligatorie - este teza de doctorat a tânărului istoric Eugen Ignat.

22
/04
/21

Pe lângă retrospectiva amplă Ulrike Ottinger, ediția a 14-a a festivalului One World România va cuprinde două focusuri pe colective cinematografice care s-au luptat cu armele specifice mediului pentru a sprijini cauza feministă, ambele învârtindu-se în jurul personalității lui Delphine Seyrig: Focus Delphine Seyrig și Focus Centrul Simone de Beauvoir.