„Marea/A Tenger”, un spectacol de teatru non-verbal, la TVR 2
https://www.ziarulmetropolis.ro/mareaa-tenger-un-spectacol-de-teatru-non-verbal-la-tvr-2/

În această seară, de la ora 21.10, la TVR 2, iubitorii teatrului pot vedea în premieră „MAREA / A TENGER”, un spectacol de teatru non-verbal, după „Femeia mării” de Henrik Ibsen, preluat de la Teatrul M-STUDIO din Sfântu Gheorghe.

Un articol de Petre Ivan|24 aprilie 2017

Cum putem vorbi despre o lume care pune trecutul în centrul atenţiei?  Când cuvintele se pierd, rămân doar viziuni, imagini, semne, simboluri care conduc fragmentele realității noastre.

Prin urmare motivul central al spectacolului devine motivul mării care se adresează trecutului ascuns în noi, trezeşte momentele semnificative din viaţa noastră şi dorinţa de nemurire.

Spectacolul, prin mijloacele audiovizuale, prin limbajul teatrului dramatic şi al teatrului de mișcare, respectiv prin limbajul muzicii, creează noi oportunități de a regăsi locul amintirilor noastre deteriorate. teatru non-verbal

* * *

„Marea atotputernică peste stările sufleteşti”, aceasta a fost ideea pe care Henrik Ibsen a dorit în principal să o redea în textul dramatic din 1888.

Personajul central al piesei, Ellida, pentru care marea exercită într-o dublă măsură efectul hipnotic atribuit de Ibsen, fiică a unui paznic de far, a locuit dintotdeauna pe ţărmuri, dar marea îi aminteşte continuu de marinarul pe care l-a iubit în tinerețe (ajuns un fugar proscris) şi de promisiunea de a-l aștepta, pe care a făcut-o cândva.

Precum marea, Ellida este o enigmă pentru soţul ei, doctorul Wangel și pentru fiicele acestuia din căsnicia anterioară – Hilde și Bolette.

Zbuciumul interior al femeii, pe care familia îl pune pe seama morții copilului ei, se amplifică odată cu întoarcerea marinarului fugar, moment în care Ellida trebuie să facă o alegere între pasiunea din tinerețe și iubirea protectoare a soţului.

Distribuţia:

Bajkó László – Lyngstrand

Gáll Katalin – Hilde

Nagy Eszter – Bolette

Orbán Levente – Arnholm

Polgár Emília – Ellida

Szekrényes László – Dr. Wangelteatru non-verbal

Veres Nagy Attila – Străinul

Regia și scenografia: Horațiu Mihaiu

Coregrafia: Mălina Andrei

Muzica: Ketil Bjornstad

Concept video: Horațiu Mihaiu, Cezar Enache

Subtitrări adaptate de M Studio, după traducerea piesei „Femeia mării” în limba română, de Sidonia Drăguşanu şi Florin Murgescu.

Program de difuzare:

TVR 2: luni, 24 aprilie, de la ora 21.10

TVR MOLDOVA: sâmbătă, 29 aprilie, de la ora 16.00

TVR Internaţional: sâmbătă, 29 aprilie, de la ora 18.00

TVR 3: duminică, 30 aprilie, de la ora 22.00

Foto: Marea/A Tenger , teatru non-verbal – tvr.ro

07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.