Maria de Buenos Aires – un nou spectacol-eveniment marca Răzvan Mazilu la Teatrelli
https://www.ziarulmetropolis.ro/maria-de-buenos-aires-un-nou-spectacol-eveniment-marca-razvan-mazilu-la-teatrelli/

Cunoscutul artist Răzvan Mazilu semnează deopotrivă regia, coregrafia şi costumele originale pentru cea mai recentă montare a sa, o producţie Teatrelli care se anunţă a fi provocatoare şi incitantă, aducând spiritul tangoului şi atmosfera decadentă din Buenos Aires.

Un articol de Petre Ivan|28 decembrie 2020

Spectacolul intitulat Maria de Buenos Aires, pe muzica lui Astor Piazzolla și libretul lui Horacio Ferrer, îi are în rolurile principale pe Gheorghe Visu, Ana Bianca Popescu și Lucian Ionescu și va putea fi vizionat într-o primă formă în avanpremieră extraordinară online la finalul lunii ianuarie.

Răzvan Mazilu propune o nouă provocare publicului. Beneficiind de un decor realizat de Dragoș Buhagiar și de muzică interpretată live, spectacolul Maria de Buenos Airesurmează să fie filmat și prezentat publicului larg la finalul lunii ianuarie, într-o avanpremieră extraordinară online cu bilet.

Repetițiile pentru noua producție se desfășoară la Teatrelli încă de la mijlocul lunii octombrie, și îl aduc mai aproape de public pe unul dintre cei mai bine cotați actori români, Gheorghe Visu – în rolul Spiritului, alături de tinerii Ana Bianca Popescu – în rolul Mariei de Buenos Aires, și Lucian Ionescu, câștigător al premiului UNITER 2020, interpretând mai multe roluri masculine, într-o „operetă-tango” marca Răzvan Mazilu. În viziunea scenografică a lui Dragoș Buhagiar, spațiul Teatrelli va fi cu totul reinventat și recreat în spiritul și atmosfera poetică și decadentă a orașului Buenos Aires de la începutul secolului 20.

Maria de Buenos Aires continuă, în mod firesc, interesul meu pentru tangoul argentinian – acest fenomen mondial care nu încetează să ne fascineze, să ne seducă, să ne emoționeze. Spectacolul continuă, de asemenea, și cercetările mele în zona musicalului – genul de show total, în care performanța muzicală se îmbină cu cea actoricească și coregrafică într-o formă strălucitoare. Am creat totul în condiții speciale, în aceste vremuri stranii, în care nouă – artiștilor – pare că ni s-a luat totul și poate tocmai de aceea avem nevoie, mai mult decât oricând, de povești, de iluzii, de vise puse pe muzică, gata să ne fascineze, să ne seducă, să ne emoționeze.”, mărturisește Răzvan Mazilu.

Celebrul regizor și coregraf se află la o a doua colaborare cu Teatrelli, după succesul cu Mon Cabaret Noir.

Maria de Buneos Aires

Regia, coregrafia si costumele: Răzvan Mazilu

Decorul: Dragoș Buhagiar

Distribuția: 

Cu: Ana Bianca Popescu, Gheorghe Visu, Lucian Ionescu

Cor: Bogdan Iacob, Andrei Mărcuță, George Vasile

Cu band live – invitat special: Emy Drăgoi

Pregătirea muzicală: Maria Alexievici
Coach tango argentinian:
 Daniel Măndiță 
Traducerea din limba spaniolă: 
Albert Denn 
Adaptarea muzicală a versurilor: 
Alex Ștefănescu  
Documentare pentru traducere:
 Anne Marye Sima și Daniel Măndiță  
Corepetitor:
 Mihai Murariu

Light design: Ștefan Vasilescu

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.