Marius Florea-Vizante, 43. La mulţi ani!
https://www.ziarulmetropolis.ro/marius-florea-vizante-43-de-ani-la-multi-ani/

„Meşterul Radu Beligan m-a încurajat să folosesc porecla Vizante, pe care am căpătat-o prin calsa a IX-a, ca nume de scenă. Eram deja actor la „Naţional”, urma să joc în primul spectacol ca profesionist şi meşterul Beligan a văzut afişul şi mi-a zis: „Da’ tu nu joci în ăsta?”. „Ba da.” „Păi, unde, că nu eşti. Ce, faci figuraţie?” „Nu, maestre, sunt acolo, printre primii.” „Păi, cum? Nu te cheamă Vizante?” „Nu, asta e porecla.” „Atunci cum te cheamă?” „Marius Florea.” „Hm, păi ăsta e nume de actor? Du-te repede să schimbi afişul, pune Vizante!” Şi, de atunci, din primăvara lui 1998, am ca nume de afiş Marius Florea-Vizante”. Îndrăgitul actor împlineşte, astăzi, 43 de ani.

Un articol de Petre Ivan|12 august 2015

Născut în Oradea pe 12 august 1972, Marius Florea-Vizante a absolvit Universitatea de Artă Teatrală şi Cinematografică din Bucureşti (1997), la clasa profesorului Gelu Colceag, după ce făcuse trei ani de Teatru şi la Universitatea Hyperion.

În perioada 1997-2002 a fost angajat la Teatrul Naţional din Bucureşti, iar din 2002 este actorul Teatrului de Comedie.

A fost colaborator la mai multe emisiuni TV, debutând în 1997 la „Grupul Vouă”, dar şi producătorul spectacolului de scenete umoristice „Filarmonica de comedie”.

Printre cele mai cunoscute pelicule în care a jucat Marius Florea Vizante se numără filmele lui Nae Caranfil: fiind „Filantropica” (2002), „Restul e tăcere” (2007) şi „Closer to the Moon” (2014).

Într-o zi, după ce deja avusesem câteva roluri minore la Teatrul de Comedie, mi s-a spus că domnul Nae Caranfil face un film şi mă cheamă la casting… După ce am închis telefonul, m-am aruncat în genunchi de fericire, ca fotbaliştii, pe mocheta din sufragerie, şi mi-am julit amândoi genunchii. – Marius Florea-Vizante,

Foto: Marius Florea-Vizante – cinemagia

18
/01
/23

Din 20 ianuarie spectatorii din București, Bacău, Bistrița, Botoșani, Buzău, Cluj, Oradea, Pitești, Satu Mare, Sibiu, Sinaia și Târgu Mureș vor putea vedea pe marile ecrane controversata poveste a trupei Phoenix, spusă chiar de membrii ei în documentarul „Phoenix. Har/Jar”.

13
/01
/23

Două filme din competiţia Festivalului de la Cannes, foarte diferite, pot fi găsite în ianuarie în cinematografe: "Frate şi soră", de Arnaud Desplechin, şi "Păianjenul sfânt", de Ali Abbasi.

05
/01
/23

Anul 2023 se anunţă bun pentru cinematografia română de festival. Vor avea premiera mondială filme provocatoare ale unor cineaşti consacraţi, precum şi o serie de debuturi promiţătoare în ficţiune sau documentar. Ziarul Metropolis a adunat într-o anchetă cele mai aşteptate titluri, cu declaraţii în exclusivitate de la regizorii lor.

04
/01
/23

„Taximetriști”, comedia regizată de Bogdan Theodor Olteanu, care invită spectatorii în viața de noapte a Bucureștiului prin intermediul a doi prieteni taximetriști și a clienților lor, îi aduce împreună pe același generic pe Monica Bîrlădeanu și Andi Vasluianu. Filmul are premiera în cinematografe pe 20 ianuarie, iar informațiile despre biletele puse deja în vânzare sunt disponibile pe site-ul taximetristi.film.

30
/12
/22

Am tot scris în ultimii ani, încă de dinainte de pandemie, despre diversificarea tot mai mare a cinematografiei române. Însă cred că 2022 a depăşit orice previziuni, cu un număr record de filme.

22
/12
/22

Pentru topul cu cele zece filme favorite din 2022, am ales doar titluri care au avut premiera mondială în acest an. La ele am adăugat alte zece menţiuni - cinci tot din 2022, plus alte cinci din 2021, dar recuperate abia în anul care tocmai se încheie.

21
/12
/22

În Ajun de Crăciun, de la ora 10:00, Daniela Zeca Buzura ne propune o întâlnire de colecție. Invitaţii, Cătălin Ştefănescu („Garantat 100%"), Marina Constantinescu („Nocturne") şi Irina Păcurariu („Reţeaua de idoli") ne invită să fim martorii unei profunde discuții jurnalistice, născută din 30 de ani experiență în media din România.

21
/12
/22

TVR Cultural întâmpină Sărbătoarea Crăciunului cu programe speciale, gândite să satisfacă exigențele telespectatorilor săi. Colinde, documentare de excepție, spectacole de balet, interviuri cu artiști de marcă, dar și piese de teatru care au intrat în istorie se regăsesc în grila de sărbătoare. Nu lipsesc filmele de sezon și nici edițiile speciale ale emisiunilor consacrate.