Marius Manole joacă „Însemnările unui nebun” la Florența
https://www.ziarulmetropolis.ro/marius-manole-joaca-insemnarile-unui-nebun-la-florenta/

Sub titlul „Diario di un Pazzo“, spectacolul „Însemnările unui nebun”, de N V. Gogol, în regia lui Felix Alexa, cu Marius Manole şi muzicianul Alexander Bălănescu, va avea două reprezentaţii în cadrul Festivalului Internaţional Fabbrica Europa, pe 15 şi 16 mai la Teatro Cantiere Florida din Florenţa, Italia.

Un articol de Judy Florescu|30 aprilie 2014

Din februarie 2013, spectacolul „Însemnările unui nebun”, cu Marius Manole, a avut 26 de reprezentații la Sala Arcub. S-a jucat cu biletele vândute în întregime, acesta fiind singurul spectacol care are toate locurile ocupate, lucru ce poate fi probat consultând site-ul teatrului.

Festivalul Fabbrica Europa se află la cea de-a XXI-a ediție și reprezintă o reflecţie asupra condiției umane și asupra memoriei contemporane. Abordează conceptul de identitate, de comunitate şi vorbeşte despre diferențele ce se regăsesc în creația artistică.

Aflat la cea de-a XXI-a ediție, Fabbrica Europa se desfășoară în perioada 8 mai – 28 iunie, în şapte teatre din Florența, iar prin evenimentele culturale ce vor avea loc, festivalul își propune să ofere noi viziuni generației în tranzit și să creeze o imagine de ansamblu poeticii de rezistență, prin spectacole ale artiștilor internaționali din care se vor desprinde profunzimea teatrului de artă și a dansului, în diferite contexte internaționale europene.

Marius Manole:Însemnările unui nebun? O  nebunie de-a lui Felix Alexa. Eu am intrat, de fapt, în nebunia lui. Alexander Bălănescu a venit din Anglia, a stat doar trei săptămâni, iar spectacolul s-a făcut în trei săptămâni. La început am fost ca șoarecele și pisica, el era cu muzica și voia să înțeleagă importanța muzicii în acest spectacol. Eu eram cu textul și voiam să înțeleg importanța textului în acest spectacol. Cred că textul are o energie foarte puternică. La un moment dat simți că plutești pe ceva, habar n-ai pe ce, dar simți că vine finalul și nu știi când ai ajuns acolo.”

Felix Alexa: „Sunt un regizor care repetă intens. Îmi place să repet în plin, întotdeauna, și de asta îmi place foarte mult de Marius ca actor pentru că el nu se menajează niciodată. Ideile se succedau foarte rapid. Eu am fost ca un dirijor de data asta: să acordez foarte fin fiecare instrument – instrumentul Bălănescu și instrumentul Manole – și să-i pun împreună.”

Alexander Bălănescu: „Mi-a venit ideea ca eu să fiu un fel de alter ego al personajului principal. Muzica exprimă ce simte, ce gândește el. Primordial este textul, nu numai înțelesul, dar eu mă inspir foarte mult din ritmurile vorbirii, însă fără ca muzica să fie un acompaniament“.

Foto & Video cu Marius Manole – Judy Florescu

07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.