Medeea Marinescu: „Un artist este asemenea unui alergător de cursă lungă”
https://www.ziarulmetropolis.ro/medeea-marinescu-un-artist-este-asemenea-unui-alergator-de-cursa-lunga/

Medeea Marinescu, membră a juriului care va alege zece actori tineri pentru spectacolul aniversar al Teatrului Metropolis, vede în iniţiativa teatrului un demers necesar. Iar actorul pe care îl va propune va trebui să dea dovadă de „emoţie, farmec, prospeţime”.

Un articol de Alina Vîlcan|25 noiembrie 2016

În anul 2017, Teatrul Metropolis sărbătorește aniversarea primului deceniu de la înfiinţare. Cu această ocazie va pune în scenă, în stagiunea curentă, un spectacol ale cărui roluri principale vor fi jucate de 10 actori tineri. Piesa va fi scrisă special pentru acest eveniment, după finalizarea audițiilor. Cei 10 actori finaliști vor fi selecționați de un juriu format din 10 actori consacrați. În urma audițiilor, fiecare membru al juriului va alege un tânăr actor pentru care va garanta, propunându-l astfel să facă parte din distribuția finală a spectacolului.

Cum vi se pare iniţiativa Teatrului Metropolis, de a paria pe 10 actori tineri?

E un demers necesar. Nu e ușor nici aici, și nicăieri în lume, să începi o carieră. Actorii mari de azi, pe care îi admirăm și care umplu sălile de teatru (pentru că trebuie să recunoaștem, publicul cumpără bilet, cu doar câteva excepții, ghidându-se în primul rând după distribuție și apoi după titlul piesei, autor, regizor), au avut șansa unor întâlniri fericite, care le-au dat impulsul de care orice talent are nevoie. Apoi, un artist este asemenea unui alergător de cursă lungă. Are nevoie de o pistă pe care să alerge. Mai departe, desigur, ține de el să continue și să termine cursa. 10 tineri actori, 10 piste pe care sunt chemați să pornească.

Ce căutaţi la cel pe care îl veţi propune pe această listă scurtă?

Emoție, farmec, prospețime.

Cum vi se par condiţiile din teatre pentru actorii tineri? Cum pot fi aceștia încurajaţi, prin ce măsuri?

Condițiile din teatrele de repertoriu mi se par de cele mai multe ori bazate pe o subiectivitate care dă naștere suspiciunilor. Suntem oricum pe un tărâm al subiectivității. Așa că tot ce ne rămâne de făcut este să continuăm să mergem la castinguri, să dăm audiții, să propunem noi înșine proiecte (deși, din propria experiență a ultimilor ani, în teatrul instituționalizat e aproape imposibil). Cred că trebuie să existe o transparență a organizării de castinguri, așa cum cred că cei care vin la aceste castinguri trebuie să vină deschiși și să-și joace propria șansă, independent de suspiciunile inerente care vor apărea.

Care a fost pentru dumneavoastră întâlnirea de la început de drum care v-a marcat destinul artistic?

Ion Popescu Gopo.

Dacă v-aţi putea întoarce în timp, ce i-aţi spune Medeei Marinescu din tinereţe?

Să fie mai puțin temătoare.

Cred că trebuie să existe o transparență a organizării de castinguri, așa cum cred că cei care vin la aceste castinguri trebuie să vină deschiși și să-și joace propria șansă, independent de suspiciunile inerente care vor apărea.

Foto: Arhiva personală a actriței

19
/06
/14

Tânăra și talentata regizoare Carmen Lidia Vidu prezintă cea de-a treia sa premieră în acest an, „Cântec de leagăn. O poveste despre Maria Tănase“, vineri, 20 iunie, de la ora 19.30, la Godot Cafe Teatru. Spectacolul este un video poem teatral ce aduce pentru prima dată pe o scenă de teatru documente autentice, scrisori de arhivă, frânturi din interviurile, gândurile și amintirile Mariei Tănase, alături de şase dintre cântecele nemuritoare ale artistei, interpretate live.

19
/06
/14

Festivalul Național de Teatru “Toma Caragiu” a propus într-o marți, la Ploiești, evitând cu eleganță cele trei ceasuri rele prevestite de mai de mult, premiera spectacolului “Chip de foc” (“Fireface”), după un text absolut nebun al dramaturgului german Marius von Mayenburg (42 de ani).

19
/06
/14

În zilele noastre în care rețele sociale dezvăluie pas cu pas fiecare amănunt din viața unui om, ne-a mai rămas un singur loc în care putem fi surprinși sau uimiți de oameni – sala de teatru. 

19
/06
/14

„A face (cuiva) capul calendar” este o expresie folosită adesea când ne întâlnim cu cineva care vorbește prea mult. De asemenea, este utilizată atunci când vrem să transmitem mesajul că suntem copleșiți de prea multe informații. Dar de ce „calendar”, și nu „almanah” sau „revistă”?

18
/06
/14

Se joacă pe scena Naționalului din București “Anonimul venețian”, spectacol-studiu coordonat de însuși Ion Caramitru. Doar doi actori – Ilinca Goia și Ioan Andrei Ionescu, o splendidă ilustrație muzicală (de Vasile Manta) și, mai ales, indimenticabilul text al lui Giuseppe Berto (vă este cunoscut, poate, pentru “Il male oscuro”).

18
/06
/14

Într-o după-amiază de iunie am participat la repetițiile spectacolului „Distopie. Shakespeare. Remix“, care deschide proiectul numit Noua Generație de creatori – 9G, care se va desfășura la Sala Mică a Teatrului Național București, în datele de 20, 21 și 22 iunie, la ora 20.00.

18
/06
/14

Filmul My Name is Salt (Elveția / India 2013), povestea a mii de familii din India care trăiesc din sarea pe care o colectează în deșert, este câștigătorul Marelui Premiu al ediției a treia de Pelicam – Festivalul Internațional de Film despre Mediu și Oameni.

17
/06
/14

Marele regizor polonez Krzysztof Zanussi afirmă, într-un interviu pentru Ziarul Metropolis realizat la TIFF, că nu există decât un pas între succes și eșec, că premiile sunt folositoare, că a făcut compromisuri în timpul comunismului, că tinerii își vând astăzi prea ușor libertatea și că ceea ce contează este să te comporți decent în viață.

17
/06
/14

Festivalul Naţional de Teatru (25 octombrie – 2 noiembrie 2014) organizează în zilele de 18 şi 19 iulie a.c., la Teatrul Naţional Bucureşti, Sala mică, o audiţie în vederea selecţiei pentru un workshop condus de Răzvan Mazilu - unul dintre cei mai cunoscuţi şi apreciaţi dansatori şi coregrafi.

17
/06
/14

În perioada 16-22 iunie are loc a doua ediție a Festivalului de Teatru Radiofonic Grand Prix Nova, eveniment cultural ce reunește 44 de producții teatrale radiofonice din 21 de țări participante. Audițiile spectacolelor au accesul gratuit și se desfășoară la Grand Hotel Continental, Calea Victoriei nr 56. Despre conceptul festivalului ne vorbeşte Attila Vizauer (regizor), directorul Departamentului de teatru și divertisment al Societății Române de Radiodifuziune.