Mihai Bendeac şi o valiză plină cu bani, la Teatrul de Comedie
https://www.ziarulmetropolis.ro/mihai-bendeac-si-o-valiza-plina-cu-bani-la-teatrul-de-comedie/

Mihai Bendeac interpretează rolul principal în spectacolul Bani din cer, pus în scenă de Horaţiu Mălăele, la Teatrul de Comedie. O bună strategie de marketing, ar zice unii, dar, la o adică, Teatrul de Comedie, unul din puţinele teatre de stat, ar trebui să susţină tinerele talente.

Un articol de Judy Florescu|17 martie 2014

Mihai Bendeac interpretează rolul principal în spectacolul Bani din cer, pus în scenă de Horaţiu Mălăele, la Teatrul de Comedie. O bună strategie de marketing, ar zice unii, dar, la o adică, Teatrul de Comedie, unul din puținele teatre de stat, ar trebui să susțină tinerele talente.

O sumă frumușică de bani găsită la întâmplare într-o valiză este cea care declanșează nebunia schimbării în Henry Perkins, un contabil însurat, plictisit de propria sa viață mediocră.

Primirea neașteptată a unei sume de bani nemeritată poate fi și un test de personalitate. Astfel, soțul vrea să fugă în lume pentru a nu fi tras la răspundere, soția cade în patima alcoolului, musafirii devin complici la nedeclararea sumei găsite la poliție, doi agenți de poliție cu identități dubitabile încearcă să afle cine este Henry Perkins,  întrerupți sistematic de un taximetrist foarte nerăbdător să ducă un cuplu la aeroport.

Câtă nebunie se declanșează într-o zi care trebuia să fie sărbătoare!

Piesa a fost scrisă de dramaturgul britanic Ray Cooney în anul 1994, dar situația este una extrem de actuală, ceea ce mă împinge cu gândul spre următoarea întrebare: Când te îmbogățești, sărăcești  sufletește?

Mihai Bendeac

Mihai Bendeac interpretează rolul lui Henry Perkins, în spectacolul Bani din cer

Spectacolul nu-și propune să vină cu vreun răspuns, ci mai degrabă sporește numărul întrebărilor referitoare la schimbările comportamentale ale unui bărbat când obține o sumă inimaginabilă de bani.

Și se spune că femeiele sunt materialiste, atunci bărbații sunt supra-materialiști. Cel puțin asta ne demonstrează Henry Perkins (interpretat de Mihai Bendeac) prin neîncetata sa forfotă de-a lungul întregului spectacol.

Jean  (Mihaela Teleloacă) este o soție fragilă, iar suavitatea glasului său este completată de gesturi și mișcări  stilate – patinează cu grație prin esența personajului și ne arată o doamnă în stare de ebrietate indusă de îmbogățirea mult prea  subită a soțului, Henry, care dorește să evadeze din viața lui cu sau fără ea.

Intervin doi prieteni de familie Betty (Delia Nartea) și Vic (Dragoș Huluba, personajul cameleonic al piesei), care acționează exact ca doi susținători ai familiei Perkins sau doi hoți.

Schimb de identități, schimb de grade de rudenie și schimb de genți.

Vedem foarte multe schimburi în spectacolul Bani din cer, dar cel mai important ar trebui să rămână schimbul energetic dintre actori și public.

Bani din cer este dovada certă că succesul în televiziune nu îți asigură în nici un fel reușita pe o scenă de teatru.

Mihai Bendeac

INFO Bani din cer

Regia – Horaţiu Mălăele

Scenografia – Puiu Antemir

Durata spectacolului – 1h 30 min

Distribuţia – Mihai Bendeac, Mihaela Teleoacă, Dragoş Huluba, Delia Nartea, Şerban Georgevici, Marius Drogeanu, Eugen Racoţi

Foto cu Mihai Bendeac şi Bani din cer – Teatrul de Comedie

Citiţi şi:
26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.