Mihai Bendeac şi o valiză plină cu bani, la Teatrul de Comedie
https://www.ziarulmetropolis.ro/mihai-bendeac-si-o-valiza-plina-cu-bani-la-teatrul-de-comedie/

Mihai Bendeac interpretează rolul principal în spectacolul Bani din cer, pus în scenă de Horaţiu Mălăele, la Teatrul de Comedie. O bună strategie de marketing, ar zice unii, dar, la o adică, Teatrul de Comedie, unul din puţinele teatre de stat, ar trebui să susţină tinerele talente.

Un articol de Judy Florescu|17 martie 2014

Mihai Bendeac interpretează rolul principal în spectacolul Bani din cer, pus în scenă de Horaţiu Mălăele, la Teatrul de Comedie. O bună strategie de marketing, ar zice unii, dar, la o adică, Teatrul de Comedie, unul din puținele teatre de stat, ar trebui să susțină tinerele talente.

O sumă frumușică de bani găsită la întâmplare într-o valiză este cea care declanșează nebunia schimbării în Henry Perkins, un contabil însurat, plictisit de propria sa viață mediocră.

Primirea neașteptată a unei sume de bani nemeritată poate fi și un test de personalitate. Astfel, soțul vrea să fugă în lume pentru a nu fi tras la răspundere, soția cade în patima alcoolului, musafirii devin complici la nedeclararea sumei găsite la poliție, doi agenți de poliție cu identități dubitabile încearcă să afle cine este Henry Perkins,  întrerupți sistematic de un taximetrist foarte nerăbdător să ducă un cuplu la aeroport.

Câtă nebunie se declanșează într-o zi care trebuia să fie sărbătoare!

Piesa a fost scrisă de dramaturgul britanic Ray Cooney în anul 1994, dar situația este una extrem de actuală, ceea ce mă împinge cu gândul spre următoarea întrebare: Când te îmbogățești, sărăcești  sufletește?

Mihai Bendeac

Mihai Bendeac interpretează rolul lui Henry Perkins, în spectacolul Bani din cer

Spectacolul nu-și propune să vină cu vreun răspuns, ci mai degrabă sporește numărul întrebărilor referitoare la schimbările comportamentale ale unui bărbat când obține o sumă inimaginabilă de bani.

Și se spune că femeiele sunt materialiste, atunci bărbații sunt supra-materialiști. Cel puțin asta ne demonstrează Henry Perkins (interpretat de Mihai Bendeac) prin neîncetata sa forfotă de-a lungul întregului spectacol.

Jean  (Mihaela Teleloacă) este o soție fragilă, iar suavitatea glasului său este completată de gesturi și mișcări  stilate – patinează cu grație prin esența personajului și ne arată o doamnă în stare de ebrietate indusă de îmbogățirea mult prea  subită a soțului, Henry, care dorește să evadeze din viața lui cu sau fără ea.

Intervin doi prieteni de familie Betty (Delia Nartea) și Vic (Dragoș Huluba, personajul cameleonic al piesei), care acționează exact ca doi susținători ai familiei Perkins sau doi hoți.

Schimb de identități, schimb de grade de rudenie și schimb de genți.

Vedem foarte multe schimburi în spectacolul Bani din cer, dar cel mai important ar trebui să rămână schimbul energetic dintre actori și public.

Bani din cer este dovada certă că succesul în televiziune nu îți asigură în nici un fel reușita pe o scenă de teatru.

Mihai Bendeac

INFO Bani din cer

Regia – Horaţiu Mălăele

Scenografia – Puiu Antemir

Durata spectacolului – 1h 30 min

Distribuţia – Mihai Bendeac, Mihaela Teleoacă, Dragoş Huluba, Delia Nartea, Şerban Georgevici, Marius Drogeanu, Eugen Racoţi

Foto cu Mihai Bendeac şi Bani din cer – Teatrul de Comedie

Citiţi şi:
27
/09
/23

Duminică s-a încheiat la București a 26-a ediție a Festivalului Internațional George Enescu printr-un concert susținut de Orchestra Regală Concertgebouw dirijată de Klaus Mäkelä cu o lucrare enesciană în interpretarea uneia dintre cele mai importante orchestre din lume: Uvertura de concert pe teme populare românești

26
/09
/23

Trăim secolul vitezei, vorbim repede, tastăm repede, aproape că am uitat cum se scrie de mână, cui îi mai pasă azi de virgule puse corect, de „i”-uri dublate, de verbe reflexive sau de expresii greşite?

26
/09
/23

Programul de educație cinematografică dedicat copiilor din localitățile fără cinematograf, cu acces limitat la cultură este în această săptămână în județul Mehedinți în școlile din localitățile Livezile și Vânju Mare iar în octombrie va fi în școlile din Hărman, județul Brașov.

26
/09
/23

Cea mai nouă premieră de la Teatrul Act, „Acasă la Zoo”, este un spectacol care poartă guler alb și mocasini, și care, după ce a asimilat toate tacâmurile și manierismele, și lentoarea de intelectual, și tactul folosit ca paravan pentru pudoare și pentru un comportament evitant, pune sub semnul întrebării noblețea civilizației, dusă la rang de dresaj.

26
/09
/23

Cea de-a IX-a ediție a „Premiilor Constantin Chiriac” a avut loc zilele trecute, în Prisăcani, satul natal al lui Constantin Chiriac, directorul general al Teatrului Național „Radu Stanca” Sibiu și președintele Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu, cel care a inițiat această competiție prin care elevii primesc recunoașterea calităților lor intelectuale și sufletești, pentru a-i angaja în destinul comunității.

26
/09
/23

Alejandro Durán este născut în Columbia, unde a terminat actoria. Se îndreaptă apoi spre regie, lucrând câteva spectacole în țara natală. Vine la București pentru un master la U.N.A.T.C. A pus în scenă la Teatrul Național din București și se pregătește să monteze la Teatrul Municipal din Miercurea Ciuc. La Teatrul Metropolis a avut premiera "Sunt un criminal și un tată de familie" de Fabio Rubiano.

25
/09
/23

Ediția a 13-a a Festivalului Bucharest Fringe – Maratonul Teatrului Independent s-a încheiat ieri, 24 septembrie, după 10 zile cu 28 de evenimente indoor și outdoor – spectacole în competiție, spectacole studențești, patru premiere teatrale, film, atelier de teatru, concert – care au ținut în atenția publicului cele mai tinere și fresh creații independente din București și din țară.

24
/09
/23

Insula Hydra. Soarele. Marea. Cel mai bun loc de unde poți privi luna. Iubire. Nebunie. Căutare. Depresie. Tristețe. Iubire. Sexualitate. Droguri. Sinucidere. Moarte. Artă. Iubire…