Mihai Bendeac şi o valiză plină cu bani, la Teatrul de Comedie
https://www.ziarulmetropolis.ro/mihai-bendeac-si-o-valiza-plina-cu-bani-la-teatrul-de-comedie/

Mihai Bendeac interpretează rolul principal în spectacolul Bani din cer, pus în scenă de Horaţiu Mălăele, la Teatrul de Comedie. O bună strategie de marketing, ar zice unii, dar, la o adică, Teatrul de Comedie, unul din puţinele teatre de stat, ar trebui să susţină tinerele talente.

Un articol de Judy Florescu|17 martie 2014

Mihai Bendeac interpretează rolul principal în spectacolul Bani din cer, pus în scenă de Horaţiu Mălăele, la Teatrul de Comedie. O bună strategie de marketing, ar zice unii, dar, la o adică, Teatrul de Comedie, unul din puținele teatre de stat, ar trebui să susțină tinerele talente.

O sumă frumușică de bani găsită la întâmplare într-o valiză este cea care declanșează nebunia schimbării în Henry Perkins, un contabil însurat, plictisit de propria sa viață mediocră.

Primirea neașteptată a unei sume de bani nemeritată poate fi și un test de personalitate. Astfel, soțul vrea să fugă în lume pentru a nu fi tras la răspundere, soția cade în patima alcoolului, musafirii devin complici la nedeclararea sumei găsite la poliție, doi agenți de poliție cu identități dubitabile încearcă să afle cine este Henry Perkins,  întrerupți sistematic de un taximetrist foarte nerăbdător să ducă un cuplu la aeroport.

Câtă nebunie se declanșează într-o zi care trebuia să fie sărbătoare!

Piesa a fost scrisă de dramaturgul britanic Ray Cooney în anul 1994, dar situația este una extrem de actuală, ceea ce mă împinge cu gândul spre următoarea întrebare: Când te îmbogățești, sărăcești  sufletește?

Mihai Bendeac

Mihai Bendeac interpretează rolul lui Henry Perkins, în spectacolul Bani din cer

Spectacolul nu-și propune să vină cu vreun răspuns, ci mai degrabă sporește numărul întrebărilor referitoare la schimbările comportamentale ale unui bărbat când obține o sumă inimaginabilă de bani.

Și se spune că femeiele sunt materialiste, atunci bărbații sunt supra-materialiști. Cel puțin asta ne demonstrează Henry Perkins (interpretat de Mihai Bendeac) prin neîncetata sa forfotă de-a lungul întregului spectacol.

Jean  (Mihaela Teleloacă) este o soție fragilă, iar suavitatea glasului său este completată de gesturi și mișcări  stilate – patinează cu grație prin esența personajului și ne arată o doamnă în stare de ebrietate indusă de îmbogățirea mult prea  subită a soțului, Henry, care dorește să evadeze din viața lui cu sau fără ea.

Intervin doi prieteni de familie Betty (Delia Nartea) și Vic (Dragoș Huluba, personajul cameleonic al piesei), care acționează exact ca doi susținători ai familiei Perkins sau doi hoți.

Schimb de identități, schimb de grade de rudenie și schimb de genți.

Vedem foarte multe schimburi în spectacolul Bani din cer, dar cel mai important ar trebui să rămână schimbul energetic dintre actori și public.

Bani din cer este dovada certă că succesul în televiziune nu îți asigură în nici un fel reușita pe o scenă de teatru.

Mihai Bendeac

INFO Bani din cer

Regia – Horaţiu Mălăele

Scenografia – Puiu Antemir

Durata spectacolului – 1h 30 min

Distribuţia – Mihai Bendeac, Mihaela Teleoacă, Dragoş Huluba, Delia Nartea, Şerban Georgevici, Marius Drogeanu, Eugen Racoţi

Foto cu Mihai Bendeac şi Bani din cer – Teatrul de Comedie

Citiţi şi:
12
/12
/16

Astăzi, 12 decembrie, s-au pus în vânzare abonamentele pentru perioada ianuarie-martie 2017 a stagiunii Orchestrelor şi Corurilor Radio, care se întorc în forţă cu o serie de concerte pe placul iubitorilor muzicii clasice, jazz-ului sau folclorului.

12
/12
/16

Lucasfilm prezintă primul film din seria de filme de sine stătătoare „Star Wars”: „Rogue One: O poveste Star Wars”, o nouă aventură epică. Într-o perioadă plină de conflicte, un grup de eroi neobişnuiţi îşi unesc forţele pentru misiunea de a fura planurile pentru Death Star, cea mai puternică armă de distrugere pe care o are Imperiul.

12
/12
/16

100 de ani. Atât se împlinesc anul acesta de la plecarea spre Moscova, în 1916, a primului transport din Tezaurul României. Astăzi, de la ora 19.00, la librăria Humanitas de la Cișmigiu, cu trei zile înainte ca un secol întreg să fi trecut de atunci, Editura Humanitas lansează „Tezaurul României de la Moscova, Inventarul unei istorii de o sută de ani”, o carte importantă, cea mai amplă publicată până acum pe acest subiect.

12
/12
/16

“Astăzi sunt 33 de ani de când tata a plecat puțin... A iubit România din tot sufletul lui. A iubit și a crezut în acest popor. Tare a vrut ca acest neam să fie liber, sănătos, prosper și fericit! Fie ca într o zi dorința lui să se îndeplinească. Mulțumesc tuturor ce vor înălța un gând pentru sufletul lui.” – Oana Pellea.

10
/12
/16

In pragul verii si al Zilei Copilului, pe 27 mai, Sala Palatului se va transforma intr-un regat de gheata. Alaturi de solisti, orchestra si cor, copiii si adultii vor pleca intr-o aventura de neuitat pentru a aduce vara inapoi, odata cu premiera productiei originale Disney „Regatul de gheata”.

10
/12
/16

La începutul epocii regulamentare, în noiembrie 1832, autorităţile statului au simţit nevoia creerii unei publicaţii (Buletinul Oficial), prin care să comunice populaţiei „punerile la cale, măsurile, orânduirile de slujbe, hotărârile de judecată şi poruncile” din diferitele ramuri administrative, ca şi dispoziţiile legislative după care „să se povăţuiască fiecare”.

09
/12
/16

Cineastul olandez Paul Verhoeven, regizorul unor producții precum "Robocop" (1987) sau "Basic Instinct" (1992), va fi președintele juriului celei de-a 67-a ediții a Festivalului Internațional de Film de la Berlin ( 9-19 februarie 2017). Verhoeven îi urmează în fruntea juriului Berlinalei actriței Meryl Streep.

09
/12
/16

Virtuozitatea lui Paganini la contrabas este propunerea pe care o face publicului contrabasistul de origine română Petru Iuga, care va prezenta la Sala Radio miercuri, 14 decembrie, de la ora 19.00, un concert în care, alături de Orchestra de Cameră Radio, dirijată de Tiberiu Oprea, va interpreta Fantezia Moise, variaţiuni pe o temă de Rossini, în varianta pentru contrabas şi orchestră de N. Paganini şi Variaţiuni pe o temă Rococo, op. 33, în varianta pentru contrabas şi orchestră de P. I. Ceaikovski.

09
/12
/16

Facultatea de Teatru a UNATC „I.L.Caragiale” București, omagiază, asemenea instituțiilor de educație și cultură din întreaga lume, figura emblematică a unuia dintre cei mai mari gânditori ai istoriei omenirii: Aristotel. De aceea, cu ocazia împlinirii a 2400 ani de la nașterea Stagiritului, UNATC organizează în perioada 15-16 decembrie 2016, Seminarul Exploratoriu cu temaAristotel 2400 – Teatru și Pedagogie. Abordare interdisciplinară.

09
/12
/16

Teatrul Excelsior prezintă cea mai nouă premieră - #EMOJIPLAY, un spectacol de teatru coregrafic ce aduce în prim plan transformarea comunicării clasice într-un cumul de semne universal recognoscibile. Avanpremiera va avea loc pe 13 decembrie, iar premiera oficială pe 14 decembrie în Sala Mare a Teatrului Excelsior.

09
/12
/16

Revista România literară a desemnat cel mai recent volum al lui Mircea Mihăieş, “Ulysses, 732. Romanul romanului” (Polirom), drept „Cartea anului 2016” . Din juriu au făcut parte Nicolae Manolescu, Gabriel Chifu, Răzvan Voncu, Daniel-Cristea Enache, Gabriel Dimisianu, Angelo Mitchievici, Sorin Lavric şi Simona Vasilache.

09
/12
/16

Scumpe domnule Blecher, sunt mulți ani deja de când vreau să vă scriu și mă rețin. N-am îndrăznit, chiar dacă, pe de o parte, vă consider frate. Păstrez acasă un os devorat de un morb, chiar dacă alt nume a purtat boala mea.

09
/12
/16

„Viaţa de zi cu zi seamănă cu un film prost de serie B. Dacă mi s-ar propune s-o ecranizez, aş refuza.” – Kirk Douglas. Ultimul supraviețuitor al epocii de aur a Hollywood-ului împlinește, astăzi, 100 de ani! Cu această ocazie, numeroase ziare din întreaga lume i-au dedicat legendarului actor și producător american articole omagiale.

08
/12
/16

Final de decembrie, cu 27 de ani în urmă, la radio, după ani, grei, se difuzează un colind cântat de corul Madrigal. Doi bărbați, tata și fratele lui, oameni destul de greu de impresionat – pentru că viața avusese grijă să-i călească suficient - plângeau discret, privind spre focul din sobă.