Ministrul culturii, Puiu Haşotti- câteva cuvinte la premiera piesei Îngeri în America şi nu numai
https://www.ziarulmetropolis.ro/ministrul-culturii-puiu-hasotti-cateva-cuvinte-la-premiera-piesei-ingeri-in-america-si-nu-numai/

Ieri, 25 octombrie, ministrul culturii Puiu Haşotti a fost prezent la premiera piesei Îngeri în America de la teatrul Metropolis. Domnia sa a participat în calitate de spectator-plãtitor de bilet şi a avut amabilitatea de a ne spune câteva cuvinte, chiar dacã programul îi era încãrcat. Importanṭa momentului rezidã şi din faptul cã piesa Îngeri […]

Un articol de |26 octombrie 2012

Ieri, 25 octombrie, ministrul culturii Puiu Haşotti a fost prezent la premiera piesei Îngeri în America de la teatrul Metropolis. Domnia sa a participat în calitate de spectator-plãtitor de bilet şi a avut amabilitatea de a ne spune câteva cuvinte, chiar dacã programul îi era încãrcat. Importanṭa momentului rezidã şi din faptul cã piesa Îngeri în America se joacã integral pe scena aceluiaşi teatru.

Andrada Vãsii: Cum vi s-a pãrut pânã acum piesa ‘’Îngeri în America’’?

 

Puiu Haşotti: Este o pozã grea, complexã. Actorii au fost absolut extraordinari. Am aflat foarte pe scurt morala acestei piese de la domnul George Ivaşcu. Nu pot sã nu fiu impresionat de faptul cã România este a treia ṭarã din Europa de Est în care aceastã piesã se joacã integral. Mi-a fãcut plãcere sã remarc publicul din aceastã searã, deoarece erau foarte mulṭi tineri în salã. Aceastã piesã este un act de culturã adevãratã şi poate la fel de interesant este faptul cã aici se rãspunde la paradigma economiei de piaṭã : vorbim despre artã pentru artã şi de artã pentru piaṭã. Acest lucru este o performanṭã lãudabilã.

 

A.V.: Ce pãrere aveṭi despre actul cultural, în general, din România? Având în vedere cã piesa ‘’Îngeri în America’’ este o premierã la noi în ṭarã în maniera în care se joacã acum.

 

P.H.: Pânã acum, din nefericire, nu pot sã nu remarc faptul cã nu a existat o strategie de management a actului cultural. Pentru cã ministerul culturii are multe instituṭii în subordine, care ar fi trebui sã fie finanṭate de autoritãṭile locale. Ca o parantezã, trebuie sã vã bucuraṭi cã vã aflaṭi în subordinea -financiar doar- Primãriei Generale  care are mai mulṭi bani decât Ministerul Culturii. Iatã cât de frumos aratã acest teatru ! Aratã mult mai bine decât marea majoritate a teatrelor pe care le-am vizitat. Este mult de discutat despre ceea ce ar însemna managementul cultural, dar şi strategia culturalã a ministerului culturii. Aş încheia spunând cã plec felicitându-i pe aceşti actori absolut excepṭionali, dar şi pe regizor. Nu în ultimul rând, felicit toatã echipa teatrului, deoarece eu, în aceastã searã, am venit în calitate de spectator.

 

Foto credit: Marius Gospodin

06
/02
/14

Se tot joacă la Metropolis spectacolul „Tom si Jerry”, de Rick Cleveland, în regia lui Florin Piersic Jr., cu Florin Piersic Jr., Paul Ipate și Laurențiu Bănescu. În oraș se spune că e un spectacol care și-a atins limita de public. E fals, e nefondat: încă umple sala.

03
/02
/14

CRONICA DE TEATRU Tom si Jerry se joacă „de-a şoarecele şi pisica”. Nu între ei, ci cu oameni. O comedie atât de neagră, încât râsul devine un deliciu interzis. Spectacolul se joacă pe 4 februarie, de la ora 19.00, la Teatrul Metropolis.

03
/02
/14

„Tarelkin” are ceva din „Procesul” kafkian, fiind însă mai puțin rafinat, fiind, așadar, o esență. Intriga este oarecum caraghioasă, pare stupidă, dar oamenii au fost cândva încă mai naivi decât sunt astăzi. E doar un truc, e doar pânza pe care se putea picta, cu folos, acest mare tablou al deșertăciunii.

01
/02
/14

„Doi pe o bancă” evocă un tablou cu natură (umană) vie, ȋn care protagoniștii, un el și o ea, se reȋntȃlnesc ȋn același loc, printr-un tulburător joc al hazardului. Ȋn regia lui Emanuel Pȃrvu, spectacolul se joacă astăzi, 1 februarie, de la ora 19.00, la Teatrul Metropolis.

27
/01
/14

„Tartuffe sau Impostorul”, de Molière, s-a jucat prima oară la Palatul Versailles. Piesa a fost interzisă, a scandalizat și clerul și pe laicii din secolul al XVII-lea și continuă încă să îi scandalizeze pe conservatori.

24
/01
/14

Se joacă, la Teatrul Metropolis din Bucureşti, „Doi pe o banca“, după un text de Aleksandr Ghelman, în regia lui Emanuel Pârvu. Cei de pe bancă sunt actorii Florin Zamfirescu („poetul Gării de Nord“ din „Filantropica”) și Tania Filip (o știți din ciclurile de filme de altădată cu aur, dolari, petrol și, mai ales, ardeleni), ambii respectați profesori universitari la UNATC.

23
/01
/14

CRONICĂ DE TEATRU Imaginaţi-vă că Molière trăieşte în secolul XXI. Îşi încalţă pantofii, îşi aranjează cravata pentru a vedea „Tartuffe sau Impostorul”. Nimic nu-l pregăteşte însă pentru ce urmează. Sâmbătă, 25 ianuarie, spectacolul se joacă de două ori în aceeaşi zi, la Teatrul Metropolis.