Misu Predescu este cel de-al doilea invitat al Bucharest Script Lab
https://www.ziarulmetropolis.ro/misu-predescu-este-cel-de-al-doilea-invitat-al-bucharest-script-lab/

Misu Predescu, care a produs miniseria TV ,,Sex Traffic”, recompensată cu opt premii BAFTA, va fi cel de-al doilea invitat al Bucharest Script Lab şi al lui Gareth Brookes, cunoscut scenarist şi story editor britanic, gazda şi trainer-ul laboratorului.

Un articol de Andrada Văsii|2 decembrie 2013

Misu Predescu, care a produs miniseria TV „Sex Traffic”, recompensată cu opt premii BAFTA, va fi cel de-al doilea invitat al Bucharest Script Lab şi al lui Gareth Brookes, cunoscut scenarist şi story editor britanic, gazda şi trainer-ul laboratorului.

Seminarul pe care Misu Predescu îl va susţine în faţa participanţilor la Bucharest Script Lab va dura două ore şi va avea loc miercuri, de la ora 13.00, la sediul Asociaţiei Scenariştilor Români (ASCER).

Sesiunea specială este deschisă publicului, iar taxa de participare pentru persoanele care nu sunt înscrise la Bucharest Script Lab este de 150 de lei.

În cariera sa, Mişu Predescu a acoperit evenimentele speciale ale Pro Tv din perioada anilor ’90 şi Ştirile Pro TV. A fost director de film şi producător de linie pentru filme de cinema, lucrând alături de câştigătorul premiului Oscar Jirí Menzel pentru cel mai recent film al acestuia, ,,Don Juans”, cu BBC Science, în 2005, pentru ,,Space Race”, a fost coproducător pentru ,,Generaţia Y”, în regia Cristinei Jacob, dar şi pentru seriale TV produse pentru România, în special, şi Europa (,,Sex Traffic”, 2004, pentru Channel 4, opt premii BAFTA).

La Bucharest Script Lab, producătorul Misu Predescu va prezenta cursanţilor-scenarişti un studiu de caz pe un exemplu concret: miniseria pentru televiziune ,,Sex Traffic” din 2004, care, în 2005, a obţinut 18 premii şi peste 16 nominalizări în competiţii şi festivaluri internaţionale de prestigiu.
Dintre acestea, opt premii BAFTA (cea mai bună actriţă – Anamaria Marinca, cel mai bun serial de dramă, montaj, machiaj, muzică, imagine şi lumină, scenografie, sunet), plus o nominalizare BAFTA pentru „cele mai bune costume”.

Mişu Predescu va explica mai precis cum a fost redactat un script complicat, o dramă (,,Sex Traffic”), fără a neglija însă aspecte sensibile precum povestea reală, impactul comercial şi constrângerile de producţie date în primul rând de buget, notează Mediafax.

40 de locuri de filmare pentru producţia lui Misu Predescu

„Din punctul meu de vedere, dezvoltarea unui scenariu de film/ TV, în România şi nu numai aici, presupune să vii în primul rând în întâmpinarea pieţei. Filmul este divertisment înainte să fie artă, iar acest aspect nu trebuie pierdut din vedere. De ce scriem? Cine ne vede? Cine ne va valida creaţia cumpărînd un bilet la cinema? Trebuie să te gândeşti la toate aceste lucruri”, a spus Mişu Predescu.

Producătorul şi-a amintit că, atunci când s-au apucat să lucreze la ,,Sex Traffic”, el şi David Yates (regizorul a patru filme din seria ,,Harry Potter”), scenarista Abi Morgan (,,The Iron Lady”, ,,The Hour”, ,,Shame”, recentul ,,Invisible Woman”, al lui Ralh Fiennes) şi ceilalţi producători au bătut ţara în lung şi-n lat pentru a găsi cele mai bune locuri de filmare din România, deoarece povestea (despre traficul de persoane) se petrecea în şase ţări diferite.

Misu Predescu

Afişul Bucharest Script Lab

„În trei săptămâni, am prospectat zi de zi, de la Negru Vodă până la Constanţa şi de la Bolintin la Brăneşti, în total 40 de locuri de filmare. Astfel încât, deşi story-ul străbătea şase ţări, până la urmă filmul a fost produs în proporţie de 95% doar în România”, şi-a amintit producătorul român. „Cred că este un bun exemplu de interpretare creativă a scenariului”, a declarat el.

Despre tripleta scenarist-regizor-producător, acesta a afirmat: „Ca un scenariu/ scenarist să fie luat în considerare de către un producător, trebuie ca dezvoltarea lui să fie un parteneriat creativ la care obligatoriu să participe şi regizorul. Parteneriat care să pornească de la o necesitate obiectivă, determinată de piaţă, de trendul industriei. Scrierea scenariului poate fi un proces iterativ îndelungat şi de cele mai multe ori greu şi frustrant”.

Bucharest Script Lab (18 noiembrie 2013 – 31 ianuarie 2014) a demarat în urmă cu două săptămâni şi are 15 participanţi selectaţi.

Foto credit: Cinemagia, IMDB, foto cu Misu Predescu

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.

24
/09
/21

Festivalul KINOdiseea aduce pe marele ecran filme despre protejarea mediului, relațiile dintre copii și părinți, curaj și empatie, la Cinema Gloria și Cinema Eforie.