Monoloagele vecinului, cel mai longeviv one-man show din teatrul independent
https://www.ziarulmetropolis.ro/monoloagele-vecinului-cel-mai-longeviv-one-man-show-din-teatrul-independent/

Scris, interpretat şi regizat de Laurenţiu Bănescu, spectacolul „Monoloagele vecinului“ este cel mai longeviv one-man show din teatrul independent, poate şi pentru că artistul nu are de plătit drepturi de autor decât sie însuşi.

Un articol de Petre Ivan|13 ianuarie 2014

Scris, interpretat şi regizat de Laurenţiu Bănescu, spectacolul „Monoloagele vecinului“ este cel mai longeviv one-man show din teatrul independent, poate şi pentru că artistul nu are de plătit drepturi de autor decât sie însuşi.

Spectacolul conţine şapte monoloage punctate, nu întâmplător, cu muzici alese de pe primul album Subcarpaţi şi reprezintă scanning-ul plin de comic şi de prospeţime al unei societăţi şi a discrepanţei sociale extreme, care evoluează încet şi dureros sub influenţa unor modele şi tendinţe globale.

Personajele sunt bărbaţi români cu vârste de la 12 la 82 de ani, posibili vecini parcă surprinşi de o cameră ascunsă.

”Bazate pe un simţ al observaţiei ieşit din comun, pe o priză fermă la real, construite cu impecabilă rigoare (poate doar David Esrig, celebru şi datorită „de ce“-urilor sale, le-ar găsi vreo fisură) şi debordând de un umor niciodată gratuit, niciodată căutat, niciodată forţat, poveştile din Monoloagele vecinului sunt atât de convingătoare, încât ar trece oricând drept fragmente de realitate.

Impresia e întărită de jocul lui Laurenţiu Bănescu. Actor fără studii, el lasă impresia că a absolvit Actors’ Studio.

Monoloagele vecinului

Monoloagele vecinului, un spectacol scris, regizat şi interpretat de Laurenţiu Bănescu

Talentul său de excepţie e dublat de o tehnică impecabilă. Nu ştiu dacă e vorba de instinct sau de raţiune, dar una dintre ele – sau amândouă – îl impiedică să cadă în exces, în şarjă.

Şi încă ceva. El nu consumă emoţia pe scenă, nu ne arată cât de bine ştie el să joace o emoţie sau alta, ci mai lasă şi pentru public: se opreşte exact în punctul în care trebuie, pentru ca aceasta să fie preluată şi trăită mai departe de către spectator.

Specifică actorilor cu şcoală anglo-americană, această ştiinţă a dozajului şi a filtrării prin inteligenţă are din păcate valoare de raritate la noi” – Victor Scoradeţ, Revista Cultura.

INFO:

Sâmbătă, 18 ianuarie | ora 20.15

Spectacol găzduit de Teatrul de Artă Bucureşti

Rezervări: 0737.904.932 | [email protected]

Preţ bilet: 30 lei

Foto cu Monoloagele vecinului – Oana Nedelcu şi teatruldearta.ro

07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.