Natalia Matsak şi Denys Nedak, pe scena românească, în „Lacul lebedelor”
https://www.ziarulmetropolis.ro/natalia-matsak-si-denys-nedak-pe-scena-romaneasca-in-lacul-lebedelor/

Spectacolul „Lacul Lebedelor”, susţinut de ansamblul de balet clasic al Teatrului Municipal de Operă şi Balet din Kiev, va fi prezentat la Sala Palatului din Capitală pe 25 octombrie, de la ora 19.30. Spectacolul din 25 octombrie, de la Sala Palatului din Bucureşti, îi va avea ca solişti pe Natalia Matsak – prim-solistă a Operei […]

Un articol de |12 octombrie 2012

Spectacolul „Lacul Lebedelor”, susţinut de ansamblul de balet clasic al Teatrului Municipal de Operă şi Balet din Kiev, va fi prezentat la Sala Palatului din Capitală pe 25 octombrie, de la ora 19.30.

Spectacolul din 25 octombrie, de la Sala Palatului din Bucureşti, îi va avea ca solişti pe Natalia Matsak – prim-solistă a Operei Naţionale din Ucraina, alături de Denys Nedak – prim balerin al Operei Naţionale „T. Chevtchenko” din Kiev, potrivit unui comunicat.

Trupa de balet a Teatrului Naţional Municipal din Kiev este unul dintre cele mai performante ansambluri de gen din lume. Vestit în Ucraina, dar şi în întreaga lume, colectivul a fost fondat în 1980 de celebrul coregraf din fosta URSS Vahtang Vronskii, cu numele „Baletul clasic din Kiev”.

Între anii 1989 şi 2005 ansamblul a fost condus de marele maestru al baletului ucrainean, laureat al premiului Vatlav Nejinsky, câştigător al concursurilor internaţionale de balet, recunoscut de Academia franceză de dans, dar cunoscut şi drept „Artist al poporului din URSS”.

Din 2005, Victor Litvinov este numit maestru de balet al ansamblului de balet ucrainean, iar din 2010 colectivul a fost preluat de maestrul de balet Tatiana Borovik.

Principala ţintă a activităţii artistice a corpului de balet este popularizarea şi păstrarea celor mai renumite balete clasice şi naşterea unor noi producţii de succes.

Repertoriul trupei de balet cuprinde peste 30 de spectacole, dar şi programe de concert şi recitaluri, printre care „Lacul lebedelor”, „Spărgătorul de nuci”, „Frumoasa din Pădurea adormită”, „Giselle”, „La Bayadere” şi „Romeo şi Julieta”.

Natalia Matsak este starul baletului ucrainean, câştigătoarea competiţiilor de balet internaţional. Este premiantă în Competiţia Internaţională Serge Lifar din Kiev (medalia de argint în 2004), Competiţia Internaţională de Balet şi coreografie din Moscova în 2005 (medalia de bronz). La a şasea Competiţie Internaţională Serge Lifar din aprilie 2006 Natalia Matsak a câştigat medalia de aur. Balerina este invitată permanentă la gala concertului „Stelele Baletului Mondial” alături de cei mai buni artsiti din lumea întreagă. Natalia a fost aplaudată în Japonia, Coreea, Canada, Portugalia, Spania, Italia, Germania şi Mexic.

După ce a obţinut Diploma Şcolii de coregrafie din Odesa, în 2005, Denys Nedak a fost admis în corpul de balet al Operei Naţionale din Ucraina. A fost primul balerin licenţiat la concursurile internaţionale de dans din Kiev, (Ucraina) şi Moscova (Rusia). Stăpânirea perfectă a mişcărilor în rolurile clasice şi dramatice a fost pusă în evidenţă în reprezentaţii ca „Marceline”, „Nunta lui Figaro”; „Escamillo”, „Carmen-suita”; Tybalt în „Romeo şi Julieta”; Sigfrido în „Lacul lebedelor”, prinţ în „Schiaccianoci”, Albert în „Giselle”, principele Desire în „Frumoasa din pădurea adormită”.

Baletul „Lacul Lebedelor” de Piotr Ilici Ceaikovski a avut premiera la Balşoi Teatr din Moscova, pe 4 martie 1877, sub conducerea muzicală a lui Semen Riabov şi în coregrafia lui Julius Reisinger. Din păcate, publicul epocii nu era obişnuit cu stilul „simfonic” al unei muzici pentru balet, aşa că nu a înţeles bogăţia partiturii. La aceasta s-a adăugat şi coregrafia mediocră a lui Julius Reisigner, ceea ce a făcut ca primele reprezentaţii să fie un real eşec. După moartea compozitorului, la cererea conducerii Teatrului Mariinsky din Sankt Petersburg, Marius Petipa şi Lev Ivanov au modificat coregrafia baletului, iar dirijorul teatrului Mariinsky, Riccardo Drigo, a adus mai multe modificări partiturii. În noua formă, baletul a avut premiera pe 15 ianuarie 1895 şi a fost un succes. Deşi au mai existat şi alte versiuni, aceasta este cea reprezentată în mod curent.

Bilete pentru spectacolul de la Bucureşti sunt disponibile în reţeaua Eventim, pe bilete.ro.

 

Sursa: Mediafax

29
/02
/24

Noua producție a Fundației Culturale „Camil Petrescu”, podcastul TEATRUL (DE) AZI, continuă seria dialogurilor cu directorul de imagine și producătorul Zomir Dimovici despre felul în care vedem, citim și percepem teatrul astăzi.

29
/02
/24

Teatrul Masca și grupul de creație sonoră „Immersonic” vă invită la sediul din Bd. Uverturii Nr. 14, la primul eveniment din seria de „sinestesis live / incursiuni în sinele total”, o întâlnire de creație spontană între scriitori (poeți și prozatori) activi pe scena literară românească și artiști sau performeri din domeniul sunetului.

29
/02
/24

Teatrul de Balet Sibiu a programat la începutul lunii martie, la Sala Mare a Centrului Cultural „Ion Besoiu” Sibiu, spectacolul de teatru-dans „Despre noi-About us”, scenariul și regia Beatrice Rancea, coregrafia Dragoș Roșu și Beatrice Rancea. Inspirat de destinul companiei sibiene de balet, spectacolul „Despre noi- About us” se dansează la Teatrul de Balet Sibiu, în data de 02 martie 2024, ora 19:00, și îi are ca invitați speciali pe actorii Naționalului bucureștean, Iuliana Moise și Claudiu Bleonț.

28
/02
/24

Filmul documentar AMAR, regizat de Diana Gavra, va avea putea fi văzut în premieră în cinematografe din 8 martie, iar până atunci spectatorii se vor putea întâlni cu regizoarea și parte din echipa filmului în două evenimente speciale:

28
/02
/24

Romanian Design Week, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor creative, organizat de The Institute și prezentat de UniCredit Bank, lansează apelul de înscrieri în circuitul RDW Design GO!.

28
/02
/24

Diana Vasile, PhD, psihoterapeut și Președinte al Institutului pentru Studiul și Tratamentul Traumei (ISTT), lansează astăzi cartea Anatomia traumei. Cum să ai o viață mai bună când sufletul te doare, publicată la editura Bookzone. Rezultatul a peste 25 de ani de studiu, practică și cercetare în domeniul psihotraumatologiei, cartea oferă o perspectivă completă asupra impactului traumei în viețile noastre, dar și asupra modalităților de recuperare post-traumatică.