New York Post: „După dealuri” este un film excelent, chiar dacă nu ca „lovitura de trăsnet” „4, 3, 2”
https://www.ziarulmetropolis.ro/new-york-post-dupa-dealuri-este-un-film-excelent-chiar-daca-nu-ca-lovitura-de-trasnet-4-3-2/

‘După dealuri’ este un film excelent, chiar dacă nu ca ‘lovitura de trăsnet’ intitulată ‘4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile’, iar concepţia strălucitoare a regizorului Cristian Mungiu pare să fi devenit tot mai puternică, scrie Farran Smith Nehme pe blogul New York Post, despre ultima peliculă a celui mai titrat cineast român al momentului, […]

Un articol de |28 septembrie 2012

‘După dealuri’ este un film excelent, chiar dacă nu ca ‘lovitura de trăsnet’ intitulată ‘4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile’, iar concepţia strălucitoare a regizorului Cristian Mungiu pare să fi devenit tot mai puternică, scrie Farran Smith Nehme pe blogul New York Post, despre ultima peliculă a celui mai titrat cineast român al momentului, prezentată în cadrul New York Film Festival.

 
 
 
Scenariul este o adaptare liberă a cărţii unei foste jurnaliste de la BBC despre o tânără care a fost supusă unei exorcizări într-o mănăstire izolată din România, în urma căreia a murit, scrie jurnalista americană.

Există discuţii între critici dacă filmul redă sau nu o imagine proastă asupra bisericii, adaugă autoarea, reamintind că şi în cazul lui ‘4 luni…’ au existat voci care au insistat cu încăpăţânare că filmul nu spunea nimic rău despre legislaţia privind avorturile din România.

Farran Smith Nehme susţine că regizorul a dorit în mod ‘indiscutabil’ să critice şi că, în ciuda reticenţei cineastului, interviurile lui Mungiu în care afirmă că filmul este despre ‘superstiţie’ îi confirmă afirmaţia.

„Însă el (n.r. – Mungiu) nu este mai dur cu personajele religioase decât cu cele laice; Mungiu nu pare deloc înnebunit după autorităţile române”, adaugă autoarea.

Jurnalista remarcă faptul că ‘ambele tinere actriţe sunt fascinante’, evidenţiind totuşi interpretarea Cosminei Stratan, cea care joacă rolul măicuţei Voichiţa. „Ea arată o credinţă iradiantă, dublată de îndoială, (n.r. – care se insinuează) puţin câte puţin, ca picăturile de la un robinet care umplu o chiuvetă”, îşi încheie ea recenzia.

 

Sursa: Agerpres

09
/02
/24

Pe 11 și 20 februarie, de la ora 19:00, la Sala Mare a Teatrului Național Iași, va avea loc premiera pe țară O tragedie veninoasă după Women beware women de Thomas Middleton, regia, traducerea și adaptarea scenică aparținându-i lui Silviu Purcărete. Scenografia spectacolului este creată de Dragoș Buhagiar, noul proiect marcând împlinirea a 14 ani de excepțională colaborare cu regizorul Silviu Purcărete, începută la Teatrul Național Iași, cu spectacolul Uriașii munților de Luigi Pirandello.

09
/02
/24

Studenții bucureșteni sunt invitați să participe la un program de mentorat și internship dedicat spațiilor culturale din București. Pe lângă experiența practică, participanții vor putea accesa sponsorizări în valoare de 27.000 lei și vor avea posibilitatea unor stagii de practică în cele mai active agenții de comunicare din România

09
/02
/24

mind-moving, programul de terapie prin artă inițiat și organizat de Indie Box, în parteneriat cu NOPA - Societatea Norvegiană a Compozitorilor și Textierilor, Asociația Entuziart și Profeti ART SRL, ajunge la finalul perioadei de implementare și își încheie călătoria cu un eveniment special, dedicat publicului larg, cu intrare liberă, pe 21 februarie, de la 18:30, la Arcub - Hanul Gabroveni (str. Lipscani, nr. 84 - 90).

08
/02
/24

Seria SWORDS - Spoken Word Sessions continuă cu un nou episod ce îi are ca invitați pe Cosmina Moroșan & Anticorp Solar, Cristina Bordeanu, Cătălina Matei și Lucian Brad, într-un eveniment moderat de Cosmin Perța – duminică, 11 februarie, de la ora 19:30, la Control Club. Performance-urile vor fi completate de un set audio-vizual de Iulian Morar.  

07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.