Noile prelegeri ale „Cinematecii pentru toţi”, cu Cristian Tudor Popescu
https://www.ziarulmetropolis.ro/noile-prelegeri-ale-cinematecii-pentru-toti-cu-cristian-tudor-popescu/

Programul „Cinemateca pentru toţi”, susţinut de criticul, jurnalistul şi scriitorul Cristian Tudor Popescu, s-a bucurat de mare succes la publicul Cinematecii Române în cele 15 prelegeri de până acum (10 octombrie 2015 – 5 martie 2016), motiv pentru care el va fi continuat de către Asociaţia EuRo Cinema, care a iniţiat şi coordonat proiectul, până la sfârşitul lunii iunie.

Un articol de Liliana Matei|13 martie 2016

Pe 12 şi 19 martie a.c., de la ora 11:00, Sala Eforie (Jean Georgescu) a Cinematecii Române găzduieşte două noi prelegeri ale conferenţiarului Cristian Tudor Popescu, sub tema generală „Cinema şi propagandă în istoria filmului românesc”. Accesul publicului la aceste întâlniri este liber, în limita locurilor disponibile.

Programul următoarelor două prelegeri:
Prelegerea 16:

Sâmbătă, 12 martie, ora 11:00

DUMINICĂ LA ORA 6 (regia Lucian Pintilie, 1966) – din nou, dilema etic-estetic: un film pe un scenariu propagandistic standard, remarcabil realizat cinematografic.

RECONSTITUIREA (regia Lucian Pintilie, 1970) – caricatura sinistră a poporului român schimonosit de comunism.

RĂTĂCIRE (regia Alexandru Tatos, 1978) – propagandă grosieră împotriva transfugilor şi a Occidentului decadent.
Prelegerea 17:

Sâmbătă, 12 martie, ora 11:00

MIHAI VITEAZUL (Sergiu Nicolaescu, 1971) – cea mai mare şi profitabilă investiţie în propaganda prin cinema a regimului comunist. Identificarea procedeelor de manipulare prin deformarea istoriei.

BUZDUGANUL CU TREI PECEŢI (Constantin Vaeni, 1977) – istoria ca suport pentru programul PCR. Mihai Viteazul prim-secretar.

BUREBISTA (Gheorghe Vitanidis, 1980) – evocarea conducătorului primului stat dac centralizat.
Începând din luna aprilie, întâlnirile din cadrul programului „Cinemateca pentru toţi” vor avea loc în serile de joi, de la ora 19:00, la aceeaşi Sală Eforie (Jean Georgescu) a Cinematecii Române.
„Cinemateca pentru toţi” este un proiect al Asociaţiei EuRo Cinema, desfăşurat până acum cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei, al Centrului de Studii în Istorie Contemporană şi al Fundaţiei Hanns Seidel-România.

Parteneri permanenţi ai proiectului: Arhiva Naţională de Filme – Cinemateca Română, Docuart şi Radio România Cultural.

Sponsor unic: Philip Morris Trading.
(Concepţie afiş: Robert Răcaru. Imagine din filmul PUTEREA ŞI ADEVĂRUL, regia Manole Marcus, 1972)

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.