Nouă apariție editorială: „Marketing în artele spectacolului“, de Irina Ionescu
https://www.ziarulmetropolis.ro/nou%c4%83-apari%c8%9bie-editorial%c4%83-%e2%80%9emarketing-%c3%aen-artele-spectacolului%e2%80%9c-de-irina-ionescu/

Marketingul face întâlnirea/interacţiunea dintre artişti şi public posibilă. Este esenţial, dat fiind că artele spectacolului nu există în lipsa receptării directe de către un public prezent în proximitate. Volumul combină fondul teoretic cu câteva studii de caz şi opiniile unor personalităţi ale lumii culturale/profesionişti cu mulţi ani de experienţă. Printre ei: Emil Boroghină, Constantin Chiriac, Lucian Vărşăndan, Adrian Roman, Dan Bartha-Lazăr, Vava Ștefănescu, Gilda Lazăr, Marinela Țepuş, Tamara Susoi, Maria Sârbu şi Simion Buia.

Un articol de Petre Ivan|21 februarie 2020

Autoarea speră ca „fiecare cititor să poată decide la finalul lecturii (conform scopurilor profesioniştilor din domeniu, stabilite de Arts Council of Great Britain) în cunoştinţă de cauză ce funcţionează şi ce nu funcţionează pentru propriile obiective organizaționale, să îşi poată înţelege mai bine publicul actual şi să descopere cum se poate apropia de spectatorii săi potenţiali, să se concentreze asupra nevoilor publicului încă de la alegerea repertoriului, a distribuţiei şi până la scrierea mesajelor destinate comunicării şi desenării întregii atmosfere din jurul spectacolului (foaier, personal preluare/întâmpinare, chiar intensitatea luminii, a muzicii de fundal) şi – nu în ultimul rând – dacă stă în puterile sale, să aloce mai multe resurse (umane, financiare, tehnologice) activităţii de marketing din propria organizaţie.“

Înzestrarea genetică (IQ, EQ, talentul nativ), cunoașterea domeniului, apoi experiența (cele zece mii de ore de practică necesare obținerii statutului de expert) și oportunitățile ivite din alegerile făcute sau datorate hazardului vor contura în cele din urmă parcursul de succes al fiecăruia. Important de reținut este că acțiunile inteligente, oricât de mărunte, pot să ducă la schimbări semnificative, dacă se întâmplă la locul și în momentul oportun.

Irina Ionescu este lector univ. dr. la Universitatea de Arte din Târgu-Mureş. Lucrează de aproape 20 de ani în domeniul administrației culturale, la Institutul Cultural Român. A urmat diverse cursuri/stagii de formare și dezvoltare profesională, cele mai importante la: Goldsmiths University of London (2010), Utrecht University (2010), King’s College London (2009), Central European University (2007), Felix Meritis Foundation (2005), The Amsterdam-Maastricht Summer University (2004 și 2003).

Irina Ionescu a mai publicat volumul Management de proiect și elemente de marketing în artele spectacolului (București: Editura Eikon, 2018).

O carte scrisă, în cheie practică, pentru tinerii cu studii umaniste/artistice, o lucrare în care autoarea încearcă să explice, într-o formă succintă, de ce managementul de proiect este un instrument foarte eficient, care poate conduce la succese și schimbări remarcabile. O schemă logică și de bun simț, deci accesibilă și ușor de înțeles/folosit.

Volumul pornește de la un fond teoretic, dar direcționează permanent spre sfera practică, prin adresarea unor întrebări menite să dezvolte la nivel personal abilitățile și atitudinea necesare în domeniul managementului de proiect și al marketingului cultural/în artele spectacolului. Accentul cade pe importanţa utilizării unei structuri logice şi verificabile, în funcţie de obiective clar stabilite, pe necesitatea documentării detaliate, în scopul minimizării riscurilor și pe obligația transmiterii cu acuratețe a mesajelor.

Criticul de teatru Octavian Saiu recomandă noua apariție editorială: „Scris cu pasiune și luciditate în egală măsură, între tonul amical și metoda academică, volumul Irinei Ionescu transformă managementul cultural într-o poveste. Nu una simplă, însă, ci extrem de complexă: cu multe dimensiuni, nuanțe și mai ales principii. Meritul textului e că pornește de la ele și ajunge la creativitate și stil personal. Sunt marile calități ale oricărui proiect dus la bun sfârșit. Iată ghidul perfect pentru un astfel de parcurs!“

Constantin Chiriac, directorul Teatrului Național „Radu Stanca“ Sibiu și președinte al Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu, declară la rândul său: „M-am aplecat asupra cărții din curiozitate și trebuie să mărturisesc că nu am lăsat-o din mână până nu am citit-o. Este una dintre cele mai interesante cărți pe care le-am găsit în limba română despre ceea ce înseamnă management cultural, leadership, dezvoltare de proiecte pe termen lung în zona antreprenorială. Este un demers riguros, cu o bibliografie foarte serioasă și cu referințe la zi asupra unui domeniu în care avem atât de puțini specialiști în România.“

Criticul de teatru Răzvana Niță crede că volumul este „o fascinantă expediţie în rezervele de experienţă ale predecesorilor care au descris şi chiar conceptualizat provocările pe care le-au avut de gestionat.“

Miki Braniște, manager cultural și curator, afirmă: „Este o carte foarte utilă pentru studenții de la teatrologie și pentru toți cei interesați de management cultural. O recomand cu multă căldură, pentru că explică într-un limbaj prietenos conceptele și nu sperie cu termeni tehnici.“

Silvia Dumitrache, critic literar și de teatru, consultant artistic la Teatrul Nottara, recomandă volumul: „Este pentru prima oară când nu pot să las din mână o carte despre management. Acest manual a structurat cunoștințele pe care deja le aveam, dar aș fi vrut să-l citesc la începutul drumului meu în această meserie… Este important să ne fie, în primul rând nouă, foarte clar ce răspunsuri avem la întrebări de genul: de ce?; cum?; când?; pentru cine?. Altfel nu cred că putem merge mai departe. Și această carte ne poate ajuta să ne atingem obiectivele, prin articularea unor întrebări absolut necesare și parcurgerea unor pași esențiali.“

Criticul de teatru Oltița Cîntec consideră că: „Este o combinație între lecturi de specialitate și experiența practică a autoarei și asta se vede în fiecare pagină a volumului. Este o carte foarte bine gândită, logic structurată și foarte utilă tuturor celor din domeniul artelor spectacolului. Nu este deloc aridă, deși are o bibliografie foarte serioasă. Dimpotrivă, este o carte prietenoasă, o carte atrăgătoare, care oferă foarte multe sfaturi aplicate. Mi-a făcut plăcere să o citesc.“

Cristina Rusiecki, critic de teatru, a declarat: „Oricât v-ați strădui, nu veți găsi nimic arid în acest volum de management și marketing. Limbajul este accesibil, deși informația se dovedește, în fiecare pagină, consistentă și densă. Tonul omenesc face ca paginile să curgă repede și agreabil. La sfârșit, te-ai trezit cu materia învățată aproape fără niciun efort.“

Iar autoarea își dorește „ca această carte să-i ajute pe cei aflați la început de drum să își descopere în mod rațional punctele tari și să își construiască o serie de repere pe care să se bazeze în diferite proiecte. Mi-ar plăcea să știu că studenții mei pot recunoaște, asuma și crea valori. Că au învățat cum să își evalueze ideile și că au căpătat cunoștințele necesare și curajul de a le implementa.“

12
/07
/21

Ziarul Metropolis vă invită să citiți un fragment din volumul „Malvinița. Așa se scrie dragostea. Epistolar erotic. parCurs de comunicare creativă” de Eugen Istodor, recent publicat la Editura Polirom.

08
/07
/21

Un portret al excepționalei gânditoare de secol XX, Hannah Arendt, schițat de autoarea americană Hannah Jewell în volumul „100 de femei afurisite. O istorie” (Editura Nemira, 2021, colecția „Orion”).

07
/07
/21

Cum evităm problemele financiare în cuplu? Cum ar trebui economisiți și investiți banii familiei pentru a ajunge la echilibru și prosperitate? Curtea Veche Publishing lansează ghidul de bază pentru orice cuplu aflat la început de drum.

07
/07
/21

Joi, 8 iulie, la ora 18.00, pe paginile de Facebook Cărturești (facebook.com/Carturesti) și Polirom (facebook.com/polirom.editura), va avea loc o discuție pornind de la „Eu, Tituba, vrăjitoarea neagră din Salem” de Maryse Condé, romanul laureat al Premiului Noii Academii Suedeze pentru Literatură 2018 & Grand Prix Littéraire de la Femme 1986.

06
/07
/21

Miercuri, 7 iulie, la ora 19.00, pe paginile de Facebook Cărturești (facebook.com/Carturesti) și Polirom (facebook.com/polirom.editura), scriitoarea Simona Antonescu va intra în dialog cu criticul Bogdan Crețu pornind de la romanul „În umbra ei”, apărut recent în colecția „Fiction Ltd.” a Editurii Polirom.

04
/07
/21

Pentru a marca 200 de ani de la nașterea lui Vasile Alecsandri (1821-1890), deținătorul primului premiu internațional pentru literatura română, Muzeul Național al Literaturii Române Iași organizează în 2021 o serie de expoziții, concursuri, ateliere, întâlniri și apariții editoriale speciale.

01
/07
/21

Zilele acestea, a plecat către librăriile din întreaga țară o nouă ediție, revăzută, a Jurnalului lui Franz Kafka, editată în colecția ANANSI World Fiction într-un format grafic deosebit.

28
/06
/21

„Forma lucrurilor. Alfabetul geometriei”, cartea lui Marco Andreatta publicată recent în colecția Știință, spune povestea geometriei, pe care autorul o descrie drept unul dintre cele mai studiate şi sofisticate sisteme ale gândirii filozofice, capabil să furnizeze interpretări ale lumii în care trăim şi tehnicile de care avem nevoie ca să ne putem împlini aşteptările şi dorinţele. Orientarea în spațiu, perceperea unui obiect prin forma sa, minimizarea distanțelor de deplasare – toate acestea sunt înzestrări geometrice de care ne folosim în viața de zi cu zi.

17
/06
/21

Ziarul Metropolis vă prezintă un fragment din romanul „un nor în formă de cămilă” de Alina Nelega, recent apărut la Editura Polirom, în colecția „Fiction Ltd.” (disponibil și în ediție digitală).

14
/06
/21

Storis este prima aplicație de audiobookuri, ebookuri și podcasturi în limba română, un produs original și unic pe piața de carte din România, care își propune să ofere cititorilor o experiență nouă a lecturii și să așeze țara noastră pe harta revoluției digitale care se manifestă astăzi în toată lumea.